|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties
![]() |
Stem op Onderwerp
![]() |
Weergavemodus
![]() |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
doof of blind
|
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
de al oude 2 strijd
blinden willen liever blind zijn omdat ze zo nog muziek kunnen horen en doven willen liever doof zijn omdat ze zo nog alles kunnen zien denk dat ik liever doof ben, want met een paar ingrepen kan je weer horen, of gedeeltelijk horen |
![]() |
![]() |
#3 |
mycodenameis:edman
|
![]()
heeeele moeilijke keuze.
muziek kan ik niet zonder leven, dus als ik doof was zou ik echt dood willen. en blind... lijkt me heel erg eng.. ik weet niet waarom. en ik kan dan niet meer grafisch/multimedia ontwerpen waar ik nu dus voor studeer. maar blind zijn zou ik minder erg vinden dan doof. dus ik ga voor blind.
![]() |
#4 | |
mycodenameis:edman
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Echt moeilijke keuze
![]() Ik denk toch doof... Als je niets meer ziet kan je echt nog heel weinig zonder hulp, zeker de eerste jaren. En het zal wel héél moeilijk zijn om zonder muziek te leven ![]() ![]() En idd, met een paar medische ingrepen kun je mss al wel terug gedeeltelijk horen. Ik zie nu ook al héél slecht, zonder bril kan ik echt niks lezen, als ik nu mn bril afdoe, kan ik zelfs niet lezen wat ik typ ![]() Het is ook heel ambetant, als je gaat zwemmen ofzo. Voorlopig heb ik nog geen lenzen, omdat mn ogen nog kunnen verslechteren, of mss verbeteren (weinig kans op ![]() ![]()
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
ikzelf ben slechthorend (ik draag hoorapparaten) daarom is mijn AN niet echt perfect, maar liever slechthorend (of doof zoals jullie dat willen noemen) dan blind omdat ik de meisjes kan zien
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Ik zou liever doof dan blind zijn. Voor mij is zien veel belangrijker dan horen. Geen muziek, stemmen, geluiden is heel erg, maar niet zien nog veel erger. Ik zou mij totaal afgesloten voelen zonder zicht.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Ik weet niet waarom, maar ik ga ook voor doof zijn ipv blind.
Mijn zicht is mij veel waard ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
jocking
|
![]()
Zou geen van beide willen missen, maar als ik zou moeten kiezen zal het doof zijn.
Als je blind bent, ben je zo afhankelijk van andere mensen terwijl je als je doof bent gewoon een heel normaal leven kan lijden. En ik wil liever gewoon in staat zijn m'n eigen gang te gaan ![]()
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
doof..
ik ben vanaf kleins heel veel omgegaan met doven.. Dus ik zou doof willen zijn.. omdat ik weet hoe een dove leeft en omdat ik al gebarentaal kan,. bovendien kan je dan nog heus wel muziek "luisteren" als je bijvoorbeeld je hand op je boxen legt kan je het voelen.. dus zo veel beperkingen heb je niet,.. allleen lastig met het verkeer soms en in conversaties.. maar ook met kennismaken met nieuwe mensen, maar dat is altijd te verhelpen.. iemand niet kunnen zien valt niet te verhelpen |
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
ik vind het moeilijk, ik bedoel ik kan echt niet zonder muziek maar ik wil toch ook alles kunnen zien.
dan kies ik toch liever voor doof zijn, want dan zie je nog alles en je kan toch nog de muziek 'voelen' door de geluidstrillingen en weet ik wat ![]() maar natuurlijk liever beiden niet ![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
jocking
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
.
|
![]()
oeh damn... zou het echt niet weten...
ik typt nu al voor de 3e keer opnieuw.. en elke keer verander ik van keuze.. mijn eerste gevoel zegt blind.. maar als ik er over nadenk, ga ik voor doof... kan niet uitleggen waarom blind, want als ik dat doe kom ik tot de conclusie dat ik liever doof zou zijn.... ![]()
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Doof.
Ik wil wel zien wat er allemaal gebeurd...... |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Blind... Zo kan ik nog deftig contact hebben met de mensen, al kan ik ze niet zien. Als je doof bent moet je al gebarentaal leren, maar nog erger, alle mensen die je kent moeten dat ook kunnen... Zo gaat teveel contact verloren...
Tzou wel ff wennen worden met zo'n hondje ![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bianca
|
![]()
Ik weet t niet, mag ik halfdoof en halfblind?
Ik speel saxofoon, dat is mijn grootste passie, en als ik dat zelf niet zou kunnen horen.. Maarja, als ik blind ben, dan zie ik sommige dingen om mij heen niet.. Dingen waar je blij van wordt! Ik zeg nu even blind, maar heb hier al zoooooo vaak over nagedacht.
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
doof!!!
als ik voor altijd in het donker zou leven, dan wil ik dood!! daar leef ik ook in het donker! sorija |
![]() |
![]() |
#21 |
veteraan
|
![]()
doof,
hoewel het ergste van de zintuigen te verliezen lijkt me nogal altijd je tast.. omdat met tast vrijwel al je emoties gepaard gaan.
![]() |
#22 |
Über Mensch
|
![]()
lijkt me duidelijk.... doof
anders kan ik geen chickies checken ![]() al moet ik zeggen ik zal de muziek zo enorm missen als ik doof zou moeten zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
.
|
![]() Citaat:
![]() this is how deaf people can see ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
.
|
![]()
yes!!! enige muziek waar je de rest van je leven dan nog naar kan 'luisteren' is trance e.d.
![]()
![]() |
#26 | |
Banned
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
.
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Guest
|
![]()
ik ben al deels doof
dus compleet doof dan maar blind zou ik echt niet over kunnen ik moet de wereld zien |
![]() |
![]() |
#29 |
Lid
|
![]()
Ik ga voor blind.
Ik zou nooit zonder muziek kunnen, en dat kulargumentje dat je de bastonen dan nog voelt.. Das niet genoeg, en als blinde kan je nog dingen aan je verbeelding laten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
Ik kies voor doof.
Het lijkt me heel erg om geen muziek te kunnen luisteren maar de angst om niks te kunnen zien gaat toch wat verder. |
![]() |
![]() |
#31 |
Whooohooo
|
![]()
Ik hou ontzettend veel van muziek, maar toch zou ik gaan voor doof. Ik moet er niet aan denken om niets meer te kunnen zien!
![]() |
#32 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
![]() trouwens..als je blind geboren wordt kun je geen dingen aan je verbeelding over laten omdat je nou eenmaal nog nooit iets hebt kunnen observeren en er dus volgens mij ook geen voorstelling van kan maken ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Guest
|
![]()
Ik ga voor Doof. Want ik wordt gelukkiger van dingen die ik om me heen zie dan dingen die ik hoor. Hoewel het jammer zou zijn van het gitaar spelen denk ik.
En daarbij komt dat ik veel dove mensen heb gezien tijdens mijn vorige opleiding, en het was best wel leuk om daarmee te praten (wel met een soort van talk erbij helaas). |
![]() |
![]() |
#34 |
Guest
|
![]()
Het blijft moeilijk maar ik kies ook liever voor doof.
Muziek is ook heel belangrijk voor mij. En de meeste mensen die voor blind kiezen die kiezen dat dan omdat ze zo van muziek houden. Hoe meer ik er over na ga denken hoe moeilijker het word. Een leven zonder een enkel geluidje. Ik vind het soms al erg als het een paar minuten echt ontzettend stil is. Daar kan ik gewoon niet tegen. En je zit inderdaad met het communiceren. Vooral met mensen waar je normaal mee kon praten wat je nu niet meer kan. Moeilijk! Maar zien is ook zo mooi. Films kijken lezen etc. Eigenlijk doe je heel veel met je ogen. En dat zou betekenen dat je dat allemaal niet meer kan. Je kan nu ook geen muziek stukken meer lezen. En dan het idee dat je altijd in het donker zit. Natuurlijk heb je altijd je fantasie nog maar er zijn zo veel mooie dingen om te bekijken dat je dat echt gaat missen. Vooral omdat je weet wat je mist. Ik kan echt niet kiezen en dat hoeft gelukkig ook niet ik ben blij dat ik zo gezond ben. En ik bedenk me dat er mensen zijn die echt blind zijn en echt doof zijn. Die hebben er ook niet voor gekozen maar ze moeten er wel mee leren omgaan. Respect voor deze mensen ![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
FORE!!!
|
![]()
doof ... kan ik tenminste doorgaan met golfen
![]() |
#36 |
Guest
|
![]()
doof.
dan hoor je het gezeur van je meisje niet ![]() maar je ziet nogwel hoe mooi ze is ![]() |
![]() |