|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
In de zoektocht naar de waarheden van kwakzalverij proberen skeptici alles om bewijs te leveren. Zo ook het Belgische Skepp.
Een groep van dertig belgen dronken afgelopen maand een overdosis arsenicum, zwavelzuur en gemalen kakkerlakken. Zoals ooit gepostuleerd heeft een homeopathisch geneesmiddel een gevaarlijke uitwerking op gezonde individuen. Het grappige is echter dat geen enkele van de Belgen ziek is geworden. Weg homeopathie? Immers, het niet-werken van het geneesmiddel is aangetoond. |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
ik blijf altijd voor denk k
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
veteraan
|
![]()
is met het niet -werken van het geneesmiddel? wat gebruikt werd om gezonde mensen een overdosis te geven en geen werd ziek dan aangetoond dat het niet werkt?
ik vind dit helemaal geen bewijs...en onder 30 mensen... ? en gemalen kakkerlakken? dat heeft niets met homeopathie te maken. maar arsenicum..ach; probeer de proef nog eens met bella donna of met salvia en de uitkomst is wel anders ? het idee dat homeopathie weerlegt is verwerp ik dan ook per direct.
![]() |
#4 |
Lid
|
![]()
Ik vind het maar onzin.
Ik ga liever voor homeopathische middelen die je dus blijkbaar niets slechts geven dan voor smerige "echte" geneesmiddelen.
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Ik ben eigenlijk nooit ziek. En als ik ziek ben vreet ik me de tering aan paracetamolletjes (liefst met codeine, slaap je lekker van namelijk).
Maar homeopathie? Werkt best volgens mij. Kijk maar naar bijna alle placebo's die er ooit zijn getest, mensen die hoofdpijn hadden en een namaak paracetamolletje gegeven werden hadden geen hoofdpijn meer etc (ik lees de kijk nogal veel). Als je denkt dat het werkt is de kans groot dat eht werkt. Vooral bij chronische dingen zoals hoofdpijn ed dus. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Er wordt echter door homeopaten gesuggereerd dat homeopathische geneesmiddelen schadelijk zijn voor gezonde individuen. Ergo: er zit een werkend middel in het 'geneesmiddel'. Het is dus gebleken dat de werking er niet inzit, want er is geen schade aan een gezond individu. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Reageer je nou op mij?
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Ik vind er wel een kern van waarheid in zitten. Als een bepaald homeopatisch middel echt zou werken dan zouden ze wel de felbegeerde medicijn licenties willen krijgen. (heeft een andere naam :S) Dit is echter nog niet gebeurt omdat geen van die middelen door een officieel medicijn test kan komen.
Mijn conclusie: werkt vaak niet |
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ik denk dat wij op een lijn zitten. Het gaat mij er ook niet om of mensen zich er beter door voelen. Wanneer ze zich er beter door voelen, moeten ze het vooral doen, maar de waarheid moet wel bovenaan staan. (voor mij dan) |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
vaak zitten kwalen en ziektes in iemands hoofd.
doordat ze vanuit daar hun energie niet goed sturen. vaak zijn er geen medicijnen nodig omdat die de aard van de kwaal niet bestrijden. veel homeopatischie middelen (zoals bachbloesems enzo) geven je lichaam een bepaalde prikkel zodat de energie beter gaat stromen. daarbij helpt positief denken ook bij een genezingsproces veel medicijnen, zoals aids- en kankerremmers worden vaak gebruikt als er geen hoop meer is, en zo om je leven wat te rekken. dus als er daadwerkelijk met je lichaam iets aan de hand is (parasiet ofzo) en het lukt je zelf niet om het te genezen, dan moet je op medicijnen overgaan |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Guest
|
![]()
Allereerst wil ik je zeggen dat ik serieus inga op wat je hier zegt en dat je het dus niet als aanval of belediging moet zien.
![]() Citaat:
Kwalen en ziekten die in iemands hoofd zitten zijn bij mij de psychische ziekten. (depressiviteit, manie, gekheid) Citaat:
Welke ziekten bedoel je nu? Citaat:
Dit is dus vaak het punt waar mijn inlevingsvermogen op houdt. Ik snap echt niet wat die prikkel is (meetbaar?) Er is geen enkele aanwijzing buiten het placebo-effect. Mochten er wel aanwijzingen zijn dan zie ik ze graag. Citaat:
Positief denken is bij mij het placebo-effect. Dat is ook het 'goede' van homeopathie. Mensen voelen zich er beter bij, wie ben ik om het dan tegen te houden. |
||||
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
veteraan
|
![]()
maar als je het nu letterlijk bekijkt
wat is chemische geneeskunde en wat is homeopathie.. ; nee laat ik het voor het gemak anders noemen geneeskunde door middel van kruiden en extracten die in meer of mindere mate dezelfde chemische werking tot gevolg kunnen hebben neem nou bijv. aspirine.. dit is gemaakt van stearinezuur en waar komt dat stearinezuur van oorsprong vandaan? juist... het stearinaplantje.... bepaalde 'ziekten' of kwalen vallen zeker geenszins te bestrijden met homeopathie, maar homeopathie kan wel verlichtend werken en ook genezend. en gedeeltelijk @ PFP, waarom homeopathie geen licenties krijgt kan ook wel eens te maken hebben met de markt.ze zullen wellicht niet alle tests doorstaan, maar voor veel dingen waarschijnlijk wel. En stel je voor dat heel veel dingen te genezen waren met alternatieve geneeswijzen (waar 'normale' dokters natuurlijk niet aan willen ) dan zouden A) velen dokters wellicht hun werk verliezen? en B) de complete medicijn industrie ligt op zijn gat.. ik bedoel..waarom rijden al onze auto's nog steeds niet op water? terwijl dit allang mogelijk is (EN bovendien..goedkoop) omdat dan de oliemarkt op zijn gat ligt, en daarmee de wereldeconomie.
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Guest
|
![]() Citaat:
Ik wil iets uitleggen, maar weet niet goed wat ik moet zeggen... Pijn in je arm is een status. Denken dat je pijn in je arm hebt is ook een status, maar deze zijn niet hetzelfde. Ik denk ook zeker niet dat het voor elk individu opgaat. Toch kun je dit met de reguliere 'geneeswijze' bestrijden. Paracetamol, aspirine of morfine moeten genoeg zijn, wil je echt leiden aan pijn. Dit was dus mijns inziens niet een goed voorbeeld. Citaat:
Stress, gemaakt of niet? (doe nu research naar stress en er gaat een wereld voor me open ![]() Allereerst kom ik erachter dat binnen de pathologie er meerdere vormen zijn waarbij de somatogenie en de psychogenie de belangrijkste zijn. (voor uitleg www.wikipedia.nl zoeken op stress) Op die site staat ook stress uitgelegd en ik gebruik dus hun definitie. Stress is dus een geestesziekte, althans een situatie die tot aandoeningen kan leiden. Dit is dus iets dat niet met medicijnen (softenon, aspirine, enz) kan worden bestreden, althans er zijn niet directe aanwijzingen volgens mij. Pillen die rust moeten geven oid kunnen dus wel leiden tot rust, maar er is geen enkel bewijs dat homeopathie stress kan verhelpen. Citaat:
Heb je een link naar een wetenschappelijk blad van dat bewijs, want ik heb het zo snel niet kunnen vinden. Die zenuwprikkel van doorstroming van energie bedoel je? Het klinkt mij allemaal vaag in de oren, zou je mij misschien een link kunnen pb-en waar ik wat verder kan lezen? Citaat:
De relatie tussen positief denken en negatief denken en genezing zal niet liggen in het werkelijk ziek zijn genezen. Dus kanker genees je niet door positief te denken noch door negatief te denken. Depressiviteit kun je wel genezen door het beste uit de kleine dingen te halen, hoewel echte depressiviteit (gebrek aan bepaalde stimulerende neurotransmitters) niet te verhelpen is zonder medicijnen. |
||||
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]()
ik onttrek me uit deze dicussie, want ik kan het niet uitstaan dat je niet normaal praat, en ons probeert te intimideren met je woordkeuze en zinsopbouw.
en het maakt toch niet uit wat ik zeg, want jij geloofd het toch niet, en okal heb ik een goed punt weerleg jij het met iets wat helemaal nergens over gaat zoals: Citaat:
en dus ook, wanneer iemand echt pijnheeft aan zijn arm en zich erop concentreert om de pijn weg te halen, en dat er geen pijn is, zal de geest het lichaam weer zo manipuleren dat er een snellere genezing optreed of dat de pijn minder wordt of weggaat. en ik snap niet dat je zegt dat je paracetamol moet nemen als je pijn wilt leiden. maar zoals ik al zei, veel plezier met de discussie. |
|
![]() |
![]() |
#21 | |
Guest
|
![]()
Toch heb ik nooit willen proberen om je te intimideren. Ik snap ook niet waar je het vandaan wilt halen. Wanneer ik met een weerlegging kom dan is er toch niets mis mee?
Ik vind het een beetje kinderachtig dat je zo reageert, want het was echt niet mijn bedoeling. Citaat:
Ik zei dus ook dat pijn voelen en pijn hebben een groot verschil kan zijn, net zoals ziek zijn en ziek voelen. Dat was het enige punt dat ik wilde maken. Ik bedoelde met die paracetamol dat wanneer je echt pijn hebt, dit te verhelpen is met pijnstillers. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Ik ga er namelijk liever niet meteen van uit dat ik iets ernstigs krijg ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() En dan het liefst met codeine, word je lekker warm en dizzy van ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
correctie: hoe jij wilde dat die op jou overkwam; opdat jij er op dergelijke manier op kon reageren. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |