|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ik heb zonet een artikel gelezen, dat melk niet goed is.
Laat ik t ff samenvatten Mensen die melk drinken hebben meer last van botontkalking.Dat was uit een test gebleken: Iets van 78.00 vrouwen deden mee aan een test. De helft van de vrouwen dronken melk, de andere niet.12 jaar lang. De vrouwen die geen melk dronken hadden minder botten gebroken dan de wel melkdrinkers. Baby's die uitbundig getrakteerd worden op koemelk, sterven regelrecht op diabetes af.Die dierlijke proteinen stuurden de bloedsuikerspiegel van de babys in de war. Het imuunsysteem voelt zich aangevallen door de dierlijke proteinen, en kunstmatige hormonen.Je merkt dat door alergien, ademhalingsklachtjesne..enz Het menselijk spijsverteringssysteem is alleen geschikt voor menselijk melk.We kunnen namelijk het lactose in het dierlijke melk niet verteren.Gevolgen: Winderigheid.....misselijkheid enz. *edit* mannelijke en vrouwelijke melkdrinkers hebben meer kans respectievelijk prostaat-en borstkanker.Want in melk en Co. zitten dierlijke vetten en natuurlijke en kunstmatige hormonen: dat betekend dat vet de gifstoffen opslaat. Denken jullie dat je nu meer gaat nadenken als je een glas melk pakt? Ik heb iets zovan...laat ik een beetje minder melk drinken.Met mate dus.Want soms drink ik een beetje te veel( als je dan ook nog de kaas en yoghurt meerekend ![]() Laatst aangepast door Jennifer1203 : 10 April 2004 om 18:40 |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
dus melk is niet goed voor elk?
![]() waarom is er dan wel bewezen dat 1 glas hoort bij de dagelijks aanbevolen hoeveelheid voedsel..? |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Ik weet niet alles...
Maar ik heb gehoord dat ze dt ook doen om reclame te maken voor melk andere oorzaken weet ik niet |
![]() |
![]() |
#4 |
BeHeerser
|
![]()
Die van die botten breken slaat nergens op... Als ze nu allemaal exact hetzelfde deden. Ik zal even een extreem voorbeeld geven:
Vrouw A drinkt melk. Ze zit bij de landmacht in de infanterie. Haar hobby's zijn: Mountainbiken, bergbeklimmen en voetbal. Vrouw B drinkt geen melk en is huisvrouw. Haar hobby's zijn: TV kijken, lezen en punniken. Ik bedoel maar... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
nou weetje voor mij is gezondheid niet zo belangrijk ik bedoel ik sport ik ben haast nooit ziek ik leef gezond dat is voor mij genoeg wat ik nu doe
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
hms maar in melk zit calcium en calcium is goed voor je botten toch? hoe kan het dan botontkalkend zijn?
dat met dat bottenbreken slaat nergens op want ik drink super veel melk (echt heel veel) en ik heb nog nooit wat gebroken. en met die baby's is denk ik omdat ze zeg maar in plaats van borstvoeding, koemelk hebben en ze hebben gewoon borstvoeding nodig dus?! achjah boeie |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Ik zou dat artikel wel eens willen lezen. Uit welk blad kwam het?
Wat was trouwens de opzet van de studie? |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
dit wist ik al langer
![]() *drinkt al 5 jaar (of meer) geen melk meer* maar de calcium die in de melk zit word niet opgenomen door je bloed, dus krijg je er geen sterke botten van, dat is gewoon een fabeltje |
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Ja?
|
![]()
ik blijf het gewoon drinken, en ik ga het ook niet aanpassen ofzo.
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
De clue van t verhaal is gewoon dat mensen eig niet tegen dierlijk melk kunnen, maar wel tegen mensenmelk.. Maar ja...waar koop je mensenmelk |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Ik bedoel als ik mij voorstel:
Wij drinken gewoon melk van een koe, een ander wezen als wijzelf, terwijl dat melk eigenlijk toch bedoeld is voor een kalfje...een kalfje met 4 magen....een kalfje dat bijna zijn hele leven gras eet Maar ja...we eten ook vlees Maar dat is iets anders |
![]() |
![]() |
#13 | |
Slechtst Geklede Forummer
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
het mag misschien minder goed helpen dan men altijd dacht.. maar dat wil niet zeggen dat het ook automatisch slecht is voor iedereen om melk te drinken. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Lid
|
![]()
het zal wel net als bij zoveel dingen, pas echt slecht zijn als je het in te grote hoeveelheden gaat drinken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Misschien zijn er wel schadelijke effecten als je veel melk drinkt, maar ik geloof nooit dat je minder schadelijke effecten krijgt als je geen melk drinkt, dat is veel ongezonder.
|
![]() |
![]() |
#17 |
veteraan
|
![]()
het is toch melk van de koe...dat is natuurlijk in principe niet bestemd voor de mens ..
![]()
![]() |
#18 |
Lid
|
![]()
ik weet alleen dat mijn mama zegt dat melk je buik aanzet omdat de vetten zich ophopen in je darmen ofzo .. en sindsdien drink ik veeeel minder melk
ik ben/was echt melkverslaafd.. 1 of 2 pakken per week joeg ik erdoor, nu om de maand een pakje ofzo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik heb sinds ik baby af ben _nooit_ meer melk gehad en ik ben kerngezond ![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
stuk of 4 1,5 literpakken in de week word er wel doorheen gejaagd hier ik drink niets anders :/ als er enige vorm van ongezonde neveneffecten waren mag ik aannemen dat ik die onderhand wel al voorbij had zien komen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#21 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik kom trouwens ook wel aan 5 1literpakken per week |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
Zoizo drink ik geen melk, er zitten veel calorieën in.
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Alles wat te veel is, is per definitie ongezond. Als je te veel water drinkt, ga je daar ook aan onderdoor, water is dus ook niet gezond ![]() ga weg ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
Nou daar ga i kdus echt niet minder melk door drinken
|
![]() |
![]() |
#25 |
.
|
![]()
nou ik blijf van mening dat een pak karnemelk per week wel gezond is... tegenwoordig krijg je overal iets van.. dus daar maak ik me niet druk om
![]() ![]()
![]() |
#26 | ||||
Beheerder
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou kijken bij wie osteoporose t vaakst voor komt, maar goed dat ben ik maar he Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
Chrizly, ik denk dat ze 78.000 bedoelt..
Ik weet niet of k t geloof, opzich klinkt t wel logisch dat koeienmelk slecht voor ons is, maar aan de andere kant, mensen beweren al jaaaaren dat we melk moeten drinken omdat t goed voor ons is. Maarja ik drink niet zo veel melk en ik heb nog nooit een bot gebroken of dergelijke. Ik maak me er dus nie zo druk om.. Ik blijf gewoon net zo veel (weinig ![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#29 |
.
|
![]()
78 duizend mensen is wel weer een beetje supergroot onderzoek
![]() bedoel je niet gewoon 7800 ???
![]() |
#30 |
veteraan
|
![]()
ik drink ook relatief weinig melk, en het vergaat me toch goed...
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
Merk nu dat ik te weinig aan mijn project doe. Het gaat over koemelk-allergie en coeliakie.
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Magere melk bevat ongeveer 150kJ/34kcal sorry hoor als je dat al veel vind oF heeft dat te maken met je annorexia gedoe...dt je dan zo op kalorien gaat letten..ik d8 dt je dt al niet meer had |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Banned
|
![]()
Lopen kan ook dodelijk zijn, who cares
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
boooooooooooooooooooring
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
boooooooooooooooooooring
|
![]()
heb je het al
![]()
![]() |
#38 |
Guest
|
![]()
ik vind melk vies.. teminste uit een pak of fles of vers van koe of geit...
Bovendien.. ben ik voor echte verse melk allergisch ![]() dus ik eet/drink het alleen alas het verstopt zit in andere producten ![]() enigste melk wat er bij ons door heen gaat is koffie melk ![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Lid