|
Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | ||
.
|
![]()
Ik zat dus op die site te kijken van spaarbeleg..
http://www.spaarbeleg.nl/babynamen/ ik zag dat je kon doorklikken op je naam en wat de betekenis ervan was... wat is die van jullie? en wat vinden jullie ervan? ![]() mijnes: Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
hardstikke doooooood Laatst aangepast door FunFair : 2 May 2004 om 22:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
mycodenameis:edman
|
![]()
Naam: Edgar
Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Engelse naam met de betekenis "beschermer van het erfgoed met de speer". Bekende naamdragers zijn de Amerikaanse schrijver Edgar Allan Poe en de Franse schilder Edgar Degas. Herkomst: Engels
![]() |
#3 | ||
Slechtst Geklede Forummer
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
.
|
![]()
enneuh.. tjah.. maareuhm wat vinden jullie er dan van???
![]()
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
vincent is 3e plur. o.t.t. van vincere (latijn voor overwinnen)
dus 'zij zullen overwinnen.' ![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
mycodenameis:edman
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Lid
|
![]()
Naam: Claudia
Geslacht: V Verwijzing: claudius Omschrijving: Vrouwelijke vorm van Claudius. Bekende naamdraagsters zijn de actrice Claudia Cardinale en het fotomodel Claudia Schiffer. Herkomst: Aantal: 20 meisjes Ik ben dus vernoemd naar Claudia Cardinale ![]() Naam: Claudius Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Romeinse keizersnaam. Van Latijns claudus "mank, kreupel, hinkend, lam". Herkomst: Latijns Aantal: 0 jongens Kreupel,lam, hinkend, mank ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Naam: Bastiaan
Geslacht: M Verwijzing: sebastianus Omschrijving: Verkorting van Sebastianus. Herkomst: Aantal: 20 jongens Naam: Sebastianus Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Rechtstreeks, of via de betekenis "man uit Sebastia", afgeleid van Grieks sebastos "verheven, eerwaardig". Herkomst: Grieks Aantal: 0 jongens Verheven een eerbiedwaardig ![]() KNIEL VOOR MIJ! ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
.
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Nerd
|
![]()
Naam: Constantijn
Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Via Constantinus van Latijns constans "standvastig, volhardend". Populariteit kreeg de naam onder invloed van Constantijn de Grote, de eerste christelijke keizer van het Romeinse rijk (274-337). Herkomst: Nederlands Latijns Aantal: 0 jongens ![]()
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Ik ben een oorlogsaanvoerder
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lid
|
![]()
Naam: Mark
Geslacht: M Verwijzing: marcus Omschrijving: Verkorting van Marcus of van een Germaanse naam met Mark- ‘grens, grensland’. Herkomst: Germaans Aantal: 60 jongens En de verwijzing naar marcus Naam: Marcus Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Latijnse naam. Vermoedelijk een afleiding van Mars, de oorlogsgod. Marcus is de schrijver van het tweede Evangelie. Het symbool van deze evangelist is een gevleugelde leeuw. Herkomst: Latijns Aantal: 0 jongens Dus ik ben een mof, een sterk christen en een oorlogsheld? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
jocking
|
![]()
Naam: Jochem
Geslacht: M Verwijzing: joachim Omschrijving: Verkorting van Joachim. Herkomst: Nederlands Aantal: 32 jongens Hebreeuwse naam met de betekenis "Jahweh richt op". Joachim is de naam van de vader van Maria. ========= Cool, ik ben gewoon de opa van Jezus ![]()
![]() |
#15 |
Ja?
|
![]()
Naam: Frances
Geslacht: B Verwijzing: franciscus Omschrijving: Verkorting van Franciscus. Herkomst: Aantal: 0 jongens / 0 meisjes ? ![]() Naam: Franciscus Omschrijving: De naam is afkomstig van de heilige Franciscus van Assisi (geboren 1181 à "82). Zijn doopnaam was eigenlijk Giovanni (Johannes), maar zijn vader noemde hem na een reis naar Frankrijk Francesco "Fransman". ![]()
![]() |
#16 |
Whooohooo
|
![]()
Sanne is de meest populaire meisjesnaam van nederland
![]()
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Naam: Michel
Geslacht: M Verwijzing: michaël Omschrijving: Franse vorm van Michaël. Een bekende naamdrager is de acteur Michel Piccoli. Herkomst: Frans Naam: Michaël Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Hebreeuwse naam met de betekenis "wie is als God?". Michaël werd vaak afgebeeld als een gevleugelde ridder met een vlammend zwaard die op de overwonnen draak (de duivel) staat. Herkomst: Hebreeuws ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Naam: Sandra
Geslacht: V Verwijzing: alexander Omschrijving: Verkorting van Alessandra, een Italiaanse vrouwelijke vorm van Alexander. Herkomst: Italiaans Naam: Alexander Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Griekse naam met de betekenis "de afweerder van de mannen, de beschermer". Een bekende naamdrager is Alexander de Grote (356-323 voor Christus). Herkomst: Grieks ![]() wat nou afweerder van de mannen, doe eens gek ![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
Myranda bestaat niet
dus heb ik maar gekeken bij Miranda Betekenis van Miranda Naam: Miranda Geslacht: V Verwijzing: Omschrijving: Oorspronkelijk Engelse naam. Van Latijns mirandus "verwonderlijk, buitengewoon, (waard) om bewonderd te worden". Als naam bedacht door Shakespeare: in "The Tempest" (1611) is Miranda de dochter van Prospero. Herkomst: Engels Latijns Ik vind het cool ![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
Naam: Bo
Geslacht: B Verwijzing: Omschrijving: Deense en Zweedse jongensnaam met de betekenis ‘woonachtig, gevestigd’. In Amerika is hij ook als meisjesnaam in gebruik, denk aan Bo Derek. Herkomst: Zweeds Deens Aantal: 11 jongens / 54 meisjes
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
Ik ben Joanna en een afkomst van Johannes
|
![]() |
![]() |
#22 |
Medewerker
|
![]()
Naam: Sander
Geslacht: M Verwijzing: alexander Omschrijving: Verkorting van Alexander. Herkomst: Nederlands Aantal: 99 jongens vervolg : Alexander Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Griekse naam met de betekenis "de afweerder van de mannen, de beschermer". Een bekende naamdrager is Alexander de Grote (356-323 voor Christus). Herkomst: Grieks Aantal: 23 jongens
![]() |
#23 |
...
|
![]()
Naam: Jenny
Geslacht: V Verwijzing: johannes jennifer Omschrijving: Verkorting van Jennifer of vrouwelijke vorm van Johannes. Herkomst: Aantal: 0 meisjes -> Johannes: Naam: Johannes Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Hebreeuwse naam met de betekenis "Jahweh is genadig". De naam dankt zijn populariteit voor een deel aan de bijbelse Johannes de Dooper, de man die Christus doopte in de rivier de Jordaan. Ook is het de naam van een van de evangelisten. Herkomst: Hebreeuws Aantal: 3 jongens Ik vind het wel cool! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
Oorspronkelijk een Engelse naam, ongeveer met de betekenis "vriend van het erfgoed".
en wat moet ik met deze info? |
![]() |
![]() |
#25 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
Naam: Norbert
Geslacht: M Omschrijving: Uit Nordbert, een Germaanse naam met ongeveer de betekenis "beroemde man uit het noorden", uit Nord- "noord" en -bert "schitterend, glanzend, stralend". De eerste stam kan ook "kracht" betekenen; in dat geval zou de naam betekenen: "schitterend door zijn kracht". De naam werd vooral bekend door St.-Norbertus (1060-1134), heer van Gennep. In 1121 stichtte hij de orde van de Norbertijnen. Een bekende naamdrager is de Duits-Britse socioloog Norbert Elias. maar dat wisten we natuurlijk al ![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Bianca
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
Stond bij mij niks bij, maar ik weet het!
![]() Het is Hebreeuws en het betekend geluk Laatst aangepast door Shanna89 : 3 May 2004 om 16:45 |
![]() |
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Wij zijn de goeiste ![]() |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Guest
|
![]()
goh bastiaan, wat heb jij een mooie naam eigenlijk!
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Looking at you
|
![]()
Naam: Krista
Geslacht: V Verwijzing: christina Omschrijving: Verkorting van Christina. Herkomst: Aantal: 1 meisjes *lala* Naam: Christina Geslacht: V Verwijzing: christiaan Omschrijving: Vrouwelijke vorm van Christiaan. Herkomst: Aantal: 2 meisjes *lala* ![]() Naam: Christiaan Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: De naam gaat terug op het woord christen (Grieks christianos, Latijns christianus), een afleiding van Christus "gezalfde". Herkomst: Grieks Latijns Aantal: 16 jongens ![]()
![]() |
#36 |
Guest
|
![]()
Naam: Merel
Geslacht: V Verwijzing: Omschrijving: Vermoedelijk afgeleid van de vogelnaam (van Latijns merula). Herkomst: Nederlands Latijns Aantal: 84 meisjes |
![]() |
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
merel
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#39 |
veteraan
|
![]()
martijn
> verkorte versie van martinus Naam: Martinus Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Verkleinvorm van Martius, een naam die "van Mars" betekent. Mars is de god van de oorlog; zijn naam hangt samen met Grieks marnamai "ik strijd". De heilige Martinus was een Romeinse soldaat (gestorven circa 397). Over hem gaat het verhaal dat hij de helft van zijn mantel aan een bedelaar gaf. Hij is de nationale heilige van Frankrijk. Herkomst: Grieks
![]() |
#40 |
Super Lid
|
![]()
Naam: Anne
Geslacht: B Verwijzing: anna Omschrijving: Als meisjesnaam een variant van Anna, als jongensnaam een Friese naam, mogelijk van Germaanse namen met Arn- "adelaar" (zoals Arnout) of And- "ademen, snuiven" (en vandaar "toornige stemming"). Herkomst: Fries Germaans Aantal: 1 jongens / 119 meisjes Vervolg: Naam: Anna Geslacht: V Verwijzing: Omschrijving: Anna is de Griekse vorm van Hebreeuws Hanna, wat betekent "Hij (God) heeft mij begenadigd". De naam is populair geworden door Anna, moeder van Maria (haar vader heette Joachim). Zij werd de patrones van de moeders. Herkomst: Hebreeuws Aantal: 69 meisjes lalala ![]()
![]() |
#41 |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Naam: Sarah
Geslacht: V Verwijzing: sara Omschrijving: Engelse spelling van Sara. Herkomst: Engels Aantal: 38 meisjes Naam: Sara Geslacht: V Verwijzing: Omschrijving: Hebreeuwse naam met de betekenis "vorstin" (vrouwelijke vorm van sjar "vorst"). In de bijbel is Sara de vrouw van Abraham. Herkomst: Hebreeuws Aantal: 33 meisjes
![]() |
#42 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Morgen de laatste opvoering van mijn toneel |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Guest
|
![]()
Dominique
Geslacht: B Verwijzing: dominicus Omschrijving: Franse vorm van Dominicus. Herkomst: Frans Aantal: 12 jongens / 18 meisjes Betekenis van Dominicus Naam: Dominicus Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Latijns "de Heer toebehorend". Mogelijk betekent de naam ook "op de dag des Heren (zondag) geboren". De heilige Dominicus (circa 1170-1221) is de stichter van de Dominicaner orde. Herkomst: Latijns Aantal: 0 jongens |
![]() |
![]() |
#44 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en is het een stuk voor school of zit je echt op toneel? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Guest
|
![]()
Naam: Berend
Geslacht: M Verwijzing: bernhard Omschrijving: Variant van Bernhard. Herkomst: Nederlands Aantal: 5 jongens verwijst naar Bernhard Geslacht: M Verwijzing: Omschrijving: Germaanse naam met ongeveer de betekenis "sterk, moedig als een beer". Uit Bern- "beer’ en -hard "sterk, moedig". Een bekende naamdrager is de heilige Bernhard van Clairvaux (1091-1153). Herkomst: Germaans Aantal: 0 jongens Ik ben zo sterk als een beer ![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Guest
|
![]()
Betekenis van Marijke
Naam: Marijke Geslacht: V Verwijzing: mariaÊ Omschrijving: Variant van Maria. Herkomst: Nederlands Mogelijk afgeleid van hetHebreeuwse 'Mirjam' of 'Mariamme, of ontstaan uit de naam Maria De naam is vooral bekend van de Heilige maagd Maria, de moeder van o.a. Christus. DeÊ voornaamste feestdagen zijn op 25 maart, 15 augustus en 8 december ![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Guest
|
![]()
mijn naam is afgeleid van de 'Heilige Stephanus'.
hij had te maken met Griekse joden en hij was een armverzorger in Jeruzalem. En diezelfde kerel is ook nog eens één van de eerste martelaars ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Guest
|
![]()
Naam: Irene
Geslacht: V Verwijzing: Omschrijving: Van Grieks eirènè "vrede". Het is de naam van de godin van de vrede. Herkomst: Grieks Aantal: 10 meisjes godin van de vrede ![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Guest
|
![]()
Er zijn geen namen gevonden die voldoen aan uw zoekopdracht.
alles wat je ook zoekt |
![]() |