Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 May 2004, 21:54   #1
Ilicboy
Guest

Standaard Excel, hulp nodig

Beste mensen,

Ik heb hulp nodig bij het maken van mijn Excel-opdracht. Zou iemand mij kunnen helpen? Ik vraag jullie niet om mijn opdracht te maken (al zou dat wel tof van jullie zijn ) maar kunnen jullie mij tips geven over hoe ik deze opdracht het best kan aanpakken en een voorbeeld van een evt. formule die ik kan gebruiken bij deze opdracht? Thanks.

OPDRACHT:

Je bent de eigenaar van een onderneming en geeft aan je administratief personeel de opdracht om de jaarcijfers in een Excel spreadsheet te plaatsen.
Doel is, een overzicht van de in het afgelopen jaar behaalde resultaten en een mogelijkheid om met deze spreadsheet een prognose te maken op gebied van break-even en te bepalen welke omzet behaald moet worden om in het komende jaar 10% meer winst te maken.
Voor break-even en voor de winststijging, moet binnen Excel de doelzoeker toegepast worden.
In het komende jaar zullen de vaste kosten stijgen met 3% en de variabele kosten met 2%.
Na invulling van deze kostenstijgingen moeten de resultaten in de bestaande spreadsheet doorberekend worden, er mag geen kopie van een werkblad-tabel in de spreadsheet voorkomen. De spreadsheet moet dus echt gebruikt kunnen worden voor een What-if analyse.

Schrijf de opdracht, die het administratief personeel moet gaan uitvoeren.

- Verzin zelf de naam van je bedrijf, en verzin drie inkomende geldstromen voor je bedrijf
- Geef in een overzicht de omzetgegevens per maand en de kostenplaatsen en –bedragen van de vaste- en de variabele kosten van je bedrijf.
- Bouw de spreadsheet in Excel
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2004, 23:04   #2
not-known
Guest

Standaard

Ik ga jouw huiswerk NIET maken. WEL mag je een concrete vraag stellen . Dit is gewoon een case, daar kan ik zoveel over zeggen, maar daar heb je niks aan. Wat is het probleem?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2004, 23:15   #3
Stapper
Guest

Standaard

en jij denkt echt dat er mensen zijn die je huiswerk voor je maken

think again
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 13:51   #4
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Ik wil het mss nog voor je maken de 21e juni (25juni examen excell en visual basic) maar nu
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 14:20   #5
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
Ik wil het mss nog voor je maken de 21e juni (25juni examen excell en visual basic) maar nu
OMG VB... * medelijden heeft
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 14:46   #6
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
OMG VB... * medelijden heeft
Terecht want ook al kan toch wel deftig werken met een computer, ik en vb
Oud 28 May 2004, 17:57   #7
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
Terecht want ook al kan toch wel deftig werken met een computer, ik en vb
VB is echt huilspul. Ranzige troep. Mocht je echt willen proggen, neem dan nooit VB
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 18:14   #8
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
VB is echt huilspul. Ranzige troep. Mocht je echt willen proggen, neem dan nooit VB
had ik al hoort
Aan de mensen dat ik al hulp had gevraagd (en dus kunnen programeren) zeggen allemaal "nee, niet vb "

En volgend jaar moet ik daar mee een "groot" programma maken
Antwoord

Berichting Regels