|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
kan je een soa krijgen zonder sex te hebben gehad
|
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
ehm, jawel toch? Als je het bijvoorbeeld oraal hebt gedaan
|
![]() |
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
Oraal lijkt me ook seks
![]() Maar iig, het kan. Bijvoorbeeld als je moeder tijdens de zwangerschap een soa had, of door bloedtransfusie (al dan niet in een ziekenhuis, bijvoorbeeld ook 2 open wonden van 2 personen kunnen soa's overdragen) Zoiets dacht ik, bevestiging van iemand graag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lid
|
![]()
ik heb erin gestampt gekregen dat je ook aids kan krijgen dmv het gemeenschappelijk gebruiken van spuiten voor drugs enzo.
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
maar je kan natuurlijk ook gewoon een schimmelinfectie oplopen..
of herpes genitalies omdat je eerst aan je koortslip heb zitten wroeten en toen daar beneden.. dit heten dan geen soa's omdat je ze niet via seks hebt gekregen, maar het zijn wel soa's omdat ze seksueel overdraagbaar zijn.. maar dat deel snap ik ook niet ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Amanda
|
![]()
via bloed kan je het ook krijgen
via het gebruik van drugs (zelfde naald etc.) naja dat zijn de enigste twee dingen die ik weet ![]()
![]() |
#7 |
.
|
![]()
gisteren zag ik bij sex and the city dat een vagina depressief kan worden en dat dat sympthomen geeft van een schimmelinfectie
![]() owjah ff serieus... http://www.soa.nl/