|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
hoe ga jij met je geld om? ben je kwistig en ga je elke week shoppen? of let je toch erg goed op wat je koopt en waar?
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Euhm het geld dat ik heb moet ik besteden aan verjaardagscadeautjes van anderen. Omdat ik een fulltime opleiding heb, heb ik geen tijd voor vast werk, en de studiefinanciering moet ik aan mijn opleiding uitgeven.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
momenteel leef ik erg sober, omdat ik moet sparen voor mn verhuizing naar zweden..
dit gaat harder dan ikd acht ( en het is ook al zooo snel eigenlijk, nog maar 4 salarissen!!). Nu toch al iets van 1200 euro gespaard in 2 maanden.. |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
ik geef eigenlijk te veel uit vind ik
kheb wel super veel gewerkt in de vakantie dus het mag wel, maar kmoet eigenlij het sobere leventje van een student gaan leven enzo. mijn studiefinanciering begint pas eind oktober dus eerste twee maanden moet ik het met mn reserves doen ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
BeHeerser
|
![]()
Ik gaf eerst alles uit. Vooral aan kleren. Maar sinds een tijdje ben ik begonnen met sparen voor een auto. En dat lukt me wonder boven wonder ook nog. Valt me van mezelf mee dat ik het volhoud maargoed.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
° Blub °
|
![]()
ik ben wel tamelijk spaarzaam..
kan ook niet echt anders want mijn laatste inkomen was 2jaar geleden.. maar langzaam aan verdwijnt mijn spaargeld toch ..
![]() |
#7 |
Lid
|
![]()
ik doe heel hard mijn best om te sparen,maar ik geef wel graag geld uit
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Ik heb een gat in mijn hand, het vliegt erdoor
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Amanda
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]()
Ik heb een onwijs groot gat in me handen..maar als ik perse iets wil wat heel duur is, dan kan ik er wel voor sparen
Maar geld moet rollen Als ik morgen onder een vrachtwagen kom en dood ga, dan heb ik er geen reet aan als je me spaarrekening helemaal uitpuilt.
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Ik kan er best goed mee omgaan. Alleen is er wel een zwakte dat ik te snel geld uitleen aan vrienden omdat hun wel een gat in de hand hebben
![]() Niet dat ik niet een sociaal leven heb ofzo ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Ik heb ook last van een gat in mn hand..
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
architect of life
|
![]()
Ik ben te gierig
![]() Vorig jaar stond ik bekend als 'de gierige pin' uit de klas. ('t Moest toch iemand zijn, eh.)
![]() |
#14 |
Lid
|
![]()
ik koop nix meer omdat ik nu gemiddeld 2 keer per week naar een concert ga en dat tikt wel aan
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
Ik ben te gul.. Maarja ik moet m'n naam ook eer aan doen.
Karima betekent namelijk 'zij die gul is' .. Damn heb ik weer ![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Heb weinig inkomen op het moment, studiefinanciering, dus valt niet zo veel te sparen.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Hij en zijn vriendin zaten 's middags altijd op café bij mijn vriendje, ze aten daar hun boterhammetjes op en deelden het ganse jaar door 1 colatje ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
*bestelt wel steeds het goedkoopste* Of ik neem zelf mijn drinken mee.
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
Ik hoop over een tiental jaar te vertoeven in Zuid-Frankrijk. En daar heb ik geld voor nodig. ![]()
![]() |
![]() |
#21 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
"Geld is een vreemd goedje: wanneer je het bewaart heb je er niets aan en wanneer je het uitgeeft ben je het kwijt."
klopt helemaal!! ik ben zelf wel vrij kwistig... probeer te spare, mr het lukt me echt neit!! ben dus vaak behoorlijk blut... |
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
Ik koop veel, heel veel, maar niet onverantwoord. Heb veel opgespaard.
Kan dus wel sparen, maar hou ook van veel geld uitgeven. Gelukkig kan ik nu weer meer gaan werken dus kan ik mooi met beide doorgaan ![]() Het zal mij iig niet gebeuren dat ik 'opeens' geen geld heb, hou het allemaal wel goed in de gaten, zonder dat ik zuinig ben. Ik hou gewoon van mooie spullen en genieten van het leven ![]() Stel je voor, je komt morgen onder een bus en je bent dood: heb je misschien niet eens genoten van je zuurverdiende pieken omdat je het allemaal wou bewaren voor later ![]() (Dat is natuurlijk een beetje een extreem voorbeeld, maar maakt wel duidelijk wat ik bedoel ![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
° Blub °
|
![]() Citaat:
maar eerlijk gezegd het geld dat ik nu verdien, verdien ik later in 1maand tijd.. dus waarom zoveel sparen..
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
en het is dus helemaal waar hee!
|
![]() |
![]() |
#28 |
Guest
|
![]()
tegenwoordig moet ik ontzettend rekenen over hoe ik alles moet gaan doen (met uit huis wonen)
ik leef heel zuinig. (ik heb dan ook maar 16 euro écht voor mezelf om iets leuks van te doen) Straks wordt dat nog minder als ik uit huis ga.. ik betaal mijn eigen school enm straks mijn eigen huur en mijn eigen onderhoud dus opzich weet ik wel verantwoordelijk met geld om te gaan.. ik ben ook absoluut geen big spender.. |
![]() |
![]() |
#29 |
.
|
![]()
hmm... ik moet het nu nog 11 dagen volhouden met €24,95
dus ik ben niet echt goed met m'n geld omgegaan deze maand ![]() normaal hou ik vaak 30 euro over ofzow aan het eind van de maand...
![]() |
#30 | |
Guest
|
![]() Citaat:
wat doe je daar dan allemaal mee? ik heb mr 15 € op een maand! tlukt me meestal niptjes om der mee rond te kome... mr kmoet der ook niet zoo heel veel mee betale ![]() |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Lid
|
![]() Citaat:
vorig jaar had ik zo'n kleine 300 in de maand aan inkomsten, maar aan het eind van de maand hield ik niet veel over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Ehm... Ik ben niet al te gierig, aangezien ik eigelijk zelf zo goed als niks moet betalen (ik woon bij m'n ouders en grootouders, m'n kleren betalen m'n ouders, boeken voor op school betalen m'n ouders, stalgeld van m'n paard betalen m'n ouders, ...).
Het enige dat ik zelf moet betalen zijn bv. boeken die ik koop (maarja, ik ga meestal naar de bibliotheek als ik een boek wil lezen ![]() ![]() ![]() ![]() (Eigenlijk ben ik wel nogal verwend als ik dit hier zo zie staan ![]() ![]() ![]()
![]() |
#33 |
Guest
|
![]()
ik heb ongeveer 150 euro per maand uit te geven, dat is dan mn kleedgeld, zakgeld en werkgeld.
Ik heb meestal alles op, al weet ik soms zelf niet waaraan ik het allemaal uitgeef. |
![]() |
![]() |
#34 |
Über Mensch
|
![]()
ik heb geen id hoeveel geld ik uitgeef enzo, let wel heel er op met inkopen (vooral in de supermarkt, het kan allemaal zoveel goedkoper, die A merken zijn gewoon te duur).
Kleren doe ik 2x in het jaar dure spullen kopen en zo heel af en toe wat goedkope dingetjes (50 euries totaal dan). Verder gaat bijna al me geld uit aan uitgaan en bezine voor me auto (verzekering word betaald door me oudjes). Bellen kost me nu ook teveel geld, moet een goedkoper abbo nemen (ik neem geen 2 jarig abbo meer, wil wat flexibeler zijn in me uitgaven). Ik hou meestal niks over.... meestal is het in de - en moet er wat van me spaar rekening af ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 | ||
.
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Eigenlijk moet ik gewoon een baandje zoeken, maar ik ben te lui.. maar van die 220 euro, gaat direct 50 van naar m'n spaar rekening, waardoor ik nog 170 euro overhoud. Globaal gerekend besteed ik 5 tot 7 euro per dag aan eten en drinken (ik moet hier wat zuiniger mee aandoen, want het kan veel goedkoper) dus daar ben je gemiddeld (zonder de weekenden mee te tellen) (€6,-) x (4 weken) x (4 dagen) = €96,- mee kwijt. dus dan houd ik nog 70 euro over voor kleding of andere dingen... ik ga niet al te vaak uit, dus daar ben ik dan maar in de maand een euro of 20 aan kwijt. houd ik nog 50 over, waarvan ik zelf nog dingen van kan kopen.. alleen heb ik de laatste maand veel voor m'n kamer gekocht (verf, schoonmaakspul, etc) waardoor ik wat lager uitkom... en ik heb 100 euro uitgegeven aan een nieuwe muis en een spel.. waarvan ik achteraf spijt van heb, omdat het zonde is van m'n geld, maarjah.. ik heb nu nog 13 euro over voor 8 dagen ofzow (min het weekend dus 5 dagen)... dat wordt erg goedkoop eten ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
okédan! zie maar dat je niet verhongert hee!
![]() ik moet eigelijk enkel uitgaan en dinge voor mun eige betale ![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
.
|
![]() Citaat:
![]() dan zal m'n geld extra snel op zijn, want dan kan ik lekker naar jou toe komen ![]() mareuh... ik heb alleen deze maand fftjes een geld tekort... zoals ik al zei.. ik heb normaal zo'n 30 euro over ![]()
![]() |
![]() |
#41 |
Guest
|
![]()
Ik ga best zuinig met me geld om.
Vind ik, me ouders worden er af en toe behoorlijk moe van. Ik heb in de vakantie, 4 weken, 7 dagen per week gewerkt. Nou dat brengt geld binnen. Toen liep ik in de stad, en zei ik tegen me ma dat ik niet wist of ik dat afgeprijse o'blue rokje van 15 euro wel meost kopen omdat ik dan weer gelijk me geld uitgaf. Toen heb ik me daarom toch een preek gehad ![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Guest
|
![]()
Heb zo'n €1400 per maand dat ik eventueel kan uitgeven. Van die €1400 mag je al gauw €500 per maand afhouden waarmee ik allerlei spullen koop. Dus hou nog zo'n €900 per maand over. Not bad at all
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Whooohooo
|
![]() Citaat:
![]() |