|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Scheid je je afval altijd netjes? Raap je papiertjes op als je ziet liggen? Laat jij niet onnodig lang het licht aan?
Vertel over jouw milieu-gewoontes ![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest ben ik echter totaal niet milieubewust ![]() Slecht ik weet het, maar ik ben wel eerlijk hé? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
FORE!!!
|
![]()
mwoah ... enigszins ... scheid het afval wel enigszins, maar laat het ligt soms enigszins lang aanstaan ...
![]() |
#4 |
° Blub °
|
![]()
ik sorteer wel (pmd, papier, glas, restafval)..
Moet je toch ook doen dacht ik ![]() Qua energie ben ik wel minder zuinig.. ik zie daar dan ook geen rekening van é (zit inbegrepen in de huurprijs) Water ben ik niet zuinig maar ook niet dat ik ga verspillen (douche laten lopen als je er nog niet inzit ![]()
![]() |
#5 |
Lid
|
![]()
qua afval scheiden redelijk en doe de lichten uit als ik boven n kamer verlaat ofzo (moet ik zeggen nu ik net het licht heb aangelaten
![]() verder ben ik niet echt milieubewust bezig |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lid
|
![]()
licht onnodig aan, het liefst niet maar dat is meer om het geld
![]() en afval scheiden .. als het kan wel (bij mn oudres hebben we twee containers staan, groen en zwart, maar hier hebben we er maar 1 (zwart) .. dus alles bij elkaar in), probeer wel batterijen e.d. apart weg te doen en ik gooi ook bijna nooit wat op de grond aan afval ![]() ben wel geneigd glazen potjes e.d. in de prullenbak te mikken uit gemak ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
jip afval wordt hier netjes gesorteerd, licht letten we ook wel op, heben nogal wat spaarlampen en er wordt wel op gelet dat de kraan niet te lang open blijft en op ons toilet hebben we een knopje voor de kleine en eentje voor de grote boodschap
|
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Wij sorteren pmd , glas , papier en karton , restafval..maar dacht
ook dat dit verplicht was. Het licht laat ik ook niet onnodig aan. Asfalt vind ik een verzieking voor het milieu dus als er daar vuiligheid op ligt , ga ik het niet oprapen ,maar zelf ga ik wel niets op de grond werpen. Maar als er in het bos, weide , gras,..afval ligt ga ik het wel gaan oprapen en er zelf zeker niets weggooien. |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Nee ik ben niet milieu bewust en iedereen die beweert dat wel te zijn omdat ze hun afval in verschillende bakken gooien, die mensen zijn hypocriet.
|
![]() |
![]() |
#10 |
veteraan
|
![]()
ach, al flikker je alles in 1 en dezelfde bak, het wordt bij de rova/sow, welke instantie er ook achter zit, toch wel weer gesorteerd door een aantal medewerkers / DSW'ers.
dus ik voel me alles behalve schuldig, sterker nog . ik verschaf die mensen hun baan ![]()
![]() |
#11 |
Ja?
|
![]()
ben ik niet
![]() |
#12 |
Whooohooo
|
![]()
Ik let er nooit echt op
![]()
![]() |
#13 |
pudiecat
|
![]()
ik doe wel de kraan dicht als ik mn tanden aan het poetsen ben, laat m niet stromen. Maar ja dat compenseerd de dikke drollen die je slechts met 3 keer spoelen doorgespoeld krijgt.
Verder gooi ik bijna nooit wat op staat oid en ik rijd altijd in een hoge versnelling. dan maakt de motor een mooier geluid ![]()
![]() |
#14 | |
° Blub °
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat je hier in België daarvoor zelfs een boete kan krijgen..
![]() |
![]() |
#15 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
![]() maar glas, metaal, en andere zaken, dat wordt toch allemaal eerst weer gescheiden bij de afvalsortering.
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Maar zou bv. glas dan niet schadelijk voor de sorteerders kunnen zijn bij het sorteren?
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Amanda
|
![]()
Ik ben totaal niet milieu bewust.. best erg eigenlijk
ik scheid het afval niet laat ligt altijd overal aan sta te lang onder de douche en de computer staat hier ongeveer altijd aan ![]()
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
Waaaah ik ben vet milieu bewust :-D
goed sorteren altijd, ennuh k gooi nooit wat op de grond ennnn ik erger me dood aan rotzooi...:-D alleen het licht wilk nog weleens aan laten staan :-$ |
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
ik echt niet, ik gooi alles gewoon ergens in een vuilnis/glas bak
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
Ik pleur altijd alles in een afvalbak, maar als ik rotzooi heb word het wel altijd in een afvalemmer gedaan en niet de straat, dus dat valt wel weer mee.
|
![]() |