|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Het blijft een moeilijke keuze.
Als je blind bent, kun je nooit meer de mensen om je heen zien, niet waarnemen met je ogen wat er allemaal gebeurd, en het is erg lastig als je op straat loopt. Een blindegeleidehond vervangt het als het ware, en een stok wordt ook vaak gebruikt. Maar als je doof bent, wat dan? Dan kun je jezelf en anderen niet meer horen praten: Je zult gebarentaal moeten gebruiken. Je kunt ook nooit meer luisteren naar muziek, of de stem van anderen. Een grote stilte. Als ik dan toch zou moeten kiezen, zou ik liever doof willen zijn. Ik ben veel te nieuwsgierig wat er allemaal gebeurd om mij heen, en naar mijn gevoel kun je alles veel beter waarnemen met je ogen, dan met je oren. Je ziet dingen aankomen, alleen je moet wel oppassen met wat er achter je gebeurd. Wist je ook, dat als een van je zintuigen niet meer werkt, je andere zintuigen sterker in functie worden? |
![]() |
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Ik zou liever dood zijn dan doof of blind.. Maar als ik moet kiezen kan ik niet zonder muziek dus kies ik voor blind
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
doof
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Liever blind dan maar. Geen muziek kunnen horen lijkt me een absolute kwelling.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
liever doof
|
![]() |
![]() |
#6 |
Aachen TSV
|
![]()
Liever doof..
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
doof, omdat het me afschuwelijk lijkt om niets meer te kunnen zien. En je kan als Dove ook perfect communiceren met je omgeving.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
LuisterNietNaarJeMoeder
|
![]()
liever doof.. de stemmen in mijn hoofd kunnen ook prima zingen..
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Zou het eigenlijk gewoon geen van bijde zijn! Maar dan nog het minst erge doof omdat het me heel eng lijkt niets te kunnen zien!
|
![]() |
![]() |
#11 |
Slechtst Geklede Forummer
|
![]()
dan liever doof
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Amanda
|
![]()
doof
![]() |
#13 |
FORE!!!
|
![]()
doof
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Doof, omdat je dan de gebeurtenissen om je heen misschien wel niet kan horen, maar je kan ze nog altijd waarnemen met je ogen.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Doof hoor, zeker weten.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
ook toch liever doof...
|
![]() |
![]() |
#18 | |
pudiecat
|
![]() Citaat:
![]() ![]() gisterwas er nog iets op tv met een dove disco ![]() "en hoe vind je het hier? *EUHEU HEUEHEU EHEEE OEAH!!! * ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
hahhaha ik zie het al helemaal voro me... maargoed ik ook liever doof, liever geen van beide. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
doof, kan toch al gebarentaal.
en muziek kan je ook nog wel voelen, dus.. |
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
doof, als ik neit meer naar mooie vrouwen kan kijken pleeg ik zelfmoord.
|
![]() |