Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 April 2005, 15:42   #1
mygirly
Guest

Standaard De pil..zonder dat je ouders het weten?

hajhaj mensjuhs..

jah kweet t de zoveelste over de pil, kheb ze almaal wel gelezen maar kan niet egt een antwoord op mn vraag vinden. Ik wil aan de pil zonder dat mn ouders het weten (reden kan je vragen maar gaak nie onnodig vertellen). Als k t via de huisarts doe, dan heeft hij zwijgplicht en de meeste pillen worden vergoed door de verzekering. Maar komen mijn ouders het dan via de verzekering te weten? Zo ja, valt dat te voorkomen? En het consult moet dat betaald worden, dan komen mn ouders het via de rekening te weten of kan k t daar ter plekke betalen? En de pil als mn ouders het te weten komen via de verzekering kan k dan zonder vergoeding krijgen? en hoeveel kost dat dan? (lkkr veel vragen weer ) maar khoop da jullie me kunne helpen..

Kusjuhss
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2005, 17:41   #2
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

waarom wil je niet dat je ouders het weten?
ben daar toch wel benieuwd naar.
Oud 24 April 2005, 18:03   #3
appelshampoo
Guest

Standaard

je ouders komen het niet via de verzekering te weten
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2005, 18:13   #4
trxxz
Guest

Standaard

het ligt er eigenlijk helemaal aan wat voor verzekering's pakket je hebt, mocht de pil in je pakket zitten, wordt het vergoed, en komen je ouders er niet achter, maar:

als je nog verzekerd bent via je ouders zul je het via hun aan moeten vragen waarschijnlijk, omdat de verzekering het anders niet dekt.

mocht het niet in je pakket zitten, dan zul je de pil particulier aan moeten vragen waarschijnlijk, en dan kun je op recept van je dokter gewoon naar de apotheker gaan, en ze daar op halen.

( je moet het zowiezo daar ophalen, maar als je het particulier haalt betaal je er dus voor)

verder weet ik niet precies hoe het helemaal zit, maar ik denk dat je dat het beste bij je huisarts of je verzekerings maatschappij kunt navragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2005, 18:21   #5
L_angeldc
Guest

Standaard

Misschien kan je beter een afspraak maken met de dokter en hem al die vragen stellen?
Ik denk niet dat je ouders het te weten kunnen komen omdat de dokter dan meteen de rekening door kan sturen naar de verzekering en dan weten je ouders daar niets van maar ik weet het niet zeker.

Waarom wil je niet dat je ouders het weten dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2005, 21:04   #6
mygirly
Guest

Standaard

haj peepz!

Hehehe, almaal nieuwsgierige mensjuhs hierow..maar thnx voor jullie reacties mn ouders zijn erg streng hebben t liefst dak nog nie aan sex begin (mn moeder heeft 3 abortussen gehad enzo, ze is bang dak dezelfde kant opga en te vroeg trouw en een leven krijg zoals zij, ze heeft erg zwaar leven werkt fulltime van 6 soms zelfs 5 tot uur of 3 a 4 en 4 kinderen en nog meer persoonlijkere dingen die k liever op t forum rondstrooi als jullie t niet erg vinden..) en bovendien..mn vriend is 25 (jah groot leeftijdsverschil kweet ut, maar wij hebben er zelf geen problemen mee. Ksnap t wel als mensen het btje raar vinden, vond k zelf in het begin ook) en kben zelf 16..dus je snapt ong. wat de reactie van mn ouders zal zijn..zo jullie vraag beantwoord? als der nog meer mensen zijn die der nog meer vanaf weten over de pil ed. graag reactie whor!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2005, 21:06   #7
mygirly
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
Misschien kan je beter een afspraak maken met de dokter en hem al die vragen stellen?
Ik denk niet dat je ouders het te weten kunnen komen omdat de dokter dan meteen de rekening door kan sturen naar de verzekering en dan weten je ouders daar niets van maar ik weet het niet zeker.

Waarom wil je niet dat je ouders het weten dan?
afspraak = geld = rekening? en dat mogen mijn ouders dus niet weten..maar kga denk k komende week ofsow wel bellen..maar kvin t maar btje eng ..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 07:51   #8
Atjeuh
Amanda

Atjeuh's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

daar is toch niks engs aan, het is toch hartstikke normaal??
Oud 25 April 2005, 08:10   #9
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mygirly
haj peepz!

Hehehe, almaal nieuwsgierige mensjuhs hierow..maar thnx voor jullie reacties mn ouders zijn erg streng hebben t liefst dak nog nie aan sex begin (mn moeder heeft 3 abortussen gehad enzo, ze is bang dak dezelfde kant opga en te vroeg trouw en een leven krijg zoals zij, ze heeft erg zwaar leven werkt fulltime van 6 soms zelfs 5 tot uur of 3 a 4 en 4 kinderen en nog meer persoonlijkere dingen die k liever op t forum rondstrooi als jullie t niet erg vinden..) en bovendien..mn vriend is 25 (jah groot leeftijdsverschil kweet ut, maar wij hebben er zelf geen problemen mee. Ksnap t wel als mensen het btje raar vinden, vond k zelf in het begin ook) en kben zelf 16..dus je snapt ong. wat de reactie van mn ouders zal zijn..zo jullie vraag beantwoord? als der nog meer mensen zijn die der nog meer vanaf weten over de pil ed. graag reactie whor!
nou ik, als ouder, zou liever hebben dat mijn 3 maanden geleden 16 geworden dochter eerlijk tegen mij zou zijn in plaats manieren verzinnen om het achter mijn rug te doen.
Maar als je er echt zo mee zit, waarom verzin je dan geen smoes? De pil wordt ook voorgeschreven als je erg last van acne hebt (misschien is dat moeilijk om te neppen maar toch ) en gewoon problemen met je menstruatie. Zeg tegen je ouders dat je altijd heel misselijk en ziek ervan wordt en dat je aan de pil wil omdat het dan meer regelmatig en minder erg wordt. Op die manier ben je toch aan pil en je ouders weten niet dat je al met iemand gaat sexen.
Weten ze trouwens wel dat je een 25 jarige vriend hebt?

en rekening van de dokter = doorsturen naar verzekering = ouders weten het niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 10:29   #10
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

tenzij je particulier verzekerd bent, dan krijg je de rekening gewoon thuis... ziekenfonds gaat doorgaans rechtstreeks naar de verzekering.
Oud 25 April 2005, 11:49   #11
AmbyPur
Lid

Standaard

bel eens naar de huisarts, dan kan de assistente je waarschijnlijk wel vertellen dat of je ouders een rekening krijgen. en dat bellen dat kun je wel doen zonder dat je ouders daar achter komen

mochten je ouders het niet te weten komen als jij een bezoek brengt aan de huisarts, al is het alleen voor informatie, dan zou ik dat meteen doen. hij is degene die je precies kan vertellen hoe het zit en als je het heel eng vindt kun je misschien je vriend of een vriendin mee nemen?
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 21:14   #12
mygirly
Guest

Standaard

thnx voor alle reacties kga t zo snel mogelijk almaal regele
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 21:27   #13
mygirly
Guest

Standaard

Citaat:
nou ik, als ouder, zou liever hebben dat mijn 3 maanden geleden 16 geworden dochter eerlijk tegen mij zou zijn in plaats manieren verzinnen om het achter mijn rug te doen.
Maar als je er echt zo mee zit, waarom verzin je dan geen smoes? De pil wordt ook voorgeschreven als je erg last van acne hebt (misschien is dat moeilijk om te neppen maar toch ) en gewoon problemen met je menstruatie. Zeg tegen je ouders dat je altijd heel misselijk en ziek ervan wordt en dat je aan de pil wil omdat het dan meer regelmatig en minder erg wordt. Op die manier ben je toch aan pil en je ouders weten niet dat je al met iemand gaat sexen.
Weten ze trouwens wel dat je een 25 jarige vriend hebt?

en rekening van de dokter = doorsturen naar verzekering = ouders weten het niet?
nope da wete ze nie, ze wille niet dat k een vriend heb, bang dak slechter op school ga presteren (kan der heel wat tegenin brengen maar dan worden ze boos enzo..) dus, kvertel het hun nog wel eens, maar mijn ouders zijn opgegroeid in een sex-taboe-cultuur..je doet t, maar je praat er niet over..bovendien als ze horen dak nu al sex heb (in hun ogen veel te vroeg jong, gevaarlijk en alle tegenargumenten voor sex..) kweet wak doe maar wil het wel veilig doen, verder werken ze beiden hard en hebben al meer dan genoeg kinderne om zich druk over te maken (babybroertjuh, puber-broertjuh, zusjuh van 7) ksnap wel hoe jij als ouder denkt, maar kdenk dat het beter is voor mij én mijn situatie dak t voorlopig voor hun geheim houd, en het is niet dak iets supercrimineels doe..tog? okj hijs dan wel ouder, maar kben eg heel erg verliefd en supergek op hem en hij op mij, kvin nie da we iets verkeerds doen..

dat van de verzekering, krijgen ze dan geen uhmzz declaratie ofsow? (las k ergens) dat t tog ergens genoteerd staat waar mijn ouders vanaf kunnen lezen?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2005, 09:00   #14
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
nope da wete ze nie, ze wille niet dat k een vriend heb, bang dak slechter op school ga presteren (kan der heel wat tegenin brengen maar dan worden ze boos enzo..) dus, kvertel het hun nog wel eens, maar mijn ouders zijn opgegroeid in een sex-taboe-cultuur..je doet t, maar je praat er niet over..bovendien als ze horen dak nu al sex heb (in hun ogen veel te vroeg jong, gevaarlijk en alle tegenargumenten voor sex..) kweet wak doe maar wil het wel veilig doen, verder werken ze beiden hard en hebben al meer dan genoeg kinderne om zich druk over te maken (babybroertjuh, puber-broertjuh, zusjuh van 7) ksnap wel hoe jij als ouder denkt, maar kdenk dat het beter is voor mij én mijn situatie dak t voorlopig voor hun geheim houd, en het is niet dak iets supercrimineels doe..tog? okj hijs dan wel ouder, maar kben eg heel erg verliefd en supergek op hem en hij op mij, kvin nie da we iets verkeerds doen..

dat van de verzekering, krijgen ze dan geen uhmzz declaratie ofsow? (las k ergens) dat t tog ergens genoteerd staat waar mijn ouders vanaf kunnen lezen?
nou technisch gezien zijn jullie wel crimineel bezig aangezien jij minderjarig bent en hij al midden twintig. Kan hij geen vriendin van zn eigen leeftijd zoeken?
En voor zover ik weet als je het de dokter meteen laat doorsturen naar de verzekering, als je dus particulier verzekerd bent zoals dextor al zei, dan hoeven je ouders het niet weten?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2005, 16:08   #15
mygirly
Guest

Standaard

Citaat:
nou technisch gezien zijn jullie wel crimineel bezig aangezien jij minderjarig bent en hij al midden twintig. Kan hij geen vriendin van zn eigen leeftijd zoeken?
En voor zover ik weet als je het de dokter meteen laat doorsturen naar de verzekering, als je dus particulier verzekerd bent zoals dextor al zei, dan hoeven je ouders het niet weten?
vin nie da we crimineel bezig zijn en technisch gezien ook nie. Kben 16, wel minderjarig maar heb ergens gelezen dat wij wel wat mogen hebben(ookal mocht het niet dee k t tog kdoe t bovendien vrijwillig. Als je hem zou vragen me te dumpen omdat beter voor me is zou hij het cker doen, hij is al bang dat hij te veel invloed op me heeft..maar hijs egt verliefd op me en k op hem dus verder heb k sgijt aan het nl-rechtssysteem, tklopt tog van geen kant tuurlijk kan hij een ander zoeken, maar kwil m niet kwijt..

kgeloof da wij via het ziekenfonds zijn verzekerd..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2005, 16:16   #16
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
, als je dus particulier verzekerd bent zoals dextor al zei, dan hoeven je ouders het niet weten?
andersom dus
als je ziekenfonds verzekerd bent hoef je helemaal geen rekening te zien..
ben je particulier dan krijg je alles thuis en moet je het zelf declareren. (doorgaans..)
Oud 26 April 2005, 16:57   #17
mygirly
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
andersom dus
ben je particulier dan krijg je alles thuis en moet je het zelf declareren. (doorgaans..)
da d8 k al.. kvon t almaal al zo vaag klinkuh, thnx voor de opheldering
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2005, 11:31   #18
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
andersom dus
heh ja dat bedoel ik natuurlijk ook
  Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2005, 22:54   #19
BlackTurtle
Guest

Standaard Re: De pil..zonder dat je ouders het weten?

Citaat:
hajhaj mensjuhs..

jah kweet t de zoveelste over de pil, kheb ze almaal wel gelezen maar kan niet egt een antwoord op mn vraag vinden. Ik wil aan de pil zonder dat mn ouders het weten (reden kan je vragen maar gaak nie onnodig vertellen). Als k t via de huisarts doe, dan heeft hij zwijgplicht en de meeste pillen worden vergoed door de verzekering. Maar komen mijn ouders het dan via de verzekering te weten? Zo ja, valt dat te voorkomen? En het consult moet dat betaald worden, dan komen mn ouders het via de rekening te weten of kan k t daar ter plekke betalen? En de pil als mn ouders het te weten komen via de verzekering kan k dan zonder vergoeding krijgen? en hoeveel kost dat dan? (lkkr veel vragen weer ) maar khoop da jullie me kunne helpen..

Kusjuhss
bah sneaky gedoe daar hou ik nie van, het lijkt mij dat er maar een reden is waarom jij de pil wilt gaan gebruiken of niet soms, zeg t dan gewoon tegen je ouders dat je sex wilt en dat je t met of zonder pil t toch wel doet, en vraag er dan gewoon bij of ze het niet een prettiger idee vinden dat hun dochter het liever veilig wil doen, maar ga er niet zon moeilijk sneaky lulverhaal van maken, dat veringewikkeld de boel uiteindelijk alleen maar.

gewoon eerlijk zijn tegen je ouders wil ook wel eens helpen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels