|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
architect of life
|
![]()
De laatste paar maanden gaan snijwonden en wonden die daarbij aansluiten steeds ontsteken. Ik ben er al twee keer voor bij de dokter geweest.
(Eerst met mijn teen (ingroeiende teennagel), dan met mijn pink (met mijn volle elegantie over de horden willen zweven, gevolg: o.a. hele diepe, pijnlijke schaafwonde).) En nu heb ik gisteren in mijn vinger gesneden en blijkt dat toch weer te ontsteken!? Ik heb er nu wel weer antibioticazalf aangedaan, maar ik vind dat toch niet normaal meer. Nog mensen die daar last van hebben (gehad) en weten wat eraan te doen valt? Mss begin met minder lomp zijn...
![]() |
#2 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
dagelijks ontsmetten en met medisch verband of een goed soort pleister voor ene bepaalde tijd afluiten. normaal gezien genezen wonden wel het best in open lucht, maar als ze blijven ontsteken...
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Eerst goed ontsmetten met evt jodium of iets anders desinfecterends, daarna op een snijwond een zwaluwstaartje (dit brengt de huid dichter bijelkaar, voorkomt hierdoor littekens en vuil dat evt. in de wond kan komen) en op een schaafwond een gaasverbandje met een pleister met eventueel biotex/soda.
Indien het later nog steeds gaat onsteken weken in biotex/soda, dit werkt meestal perfect ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
p 0 m p . .
|
![]()
Nooit echt last van ontstekingen, maar verzorg wonden altijd goed met een sopje en soms jodium. Het helpt ook wel om de boel ff goed te late bloeien, om zo de troep de kans te geven om uit de wond te komen.
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
je moet Mepitel erop doen, kan je vragen aan huidtherapeut of apotheek, dat werkt heel goed, heb het zelf ook al vaak gebruikt!
|
![]() |
![]() |
#6 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
veteraan
|
![]()
jodium, dat is dus echt iets wat ik liever niet gebruik, smerig troep wat enkel maar je wond uitvreet..
gewoon inderdaad, goed laten bloeden, daarna goed schoonspoelen met water, en laten genezen aan de open lucht. Als het dan nog gaat onsteken lijkt het mij dat er iets met je weerstand of afweersysteem niet helemaal goed in orde is? hoe zit het met het aantal bloedplaatjes in je bloed ?
![]() |
#9 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
@Woudjuh: ik had die gelezen hoor, maar ik ga geen twee zalven door elkaar gebruiken.
![]() |