Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 June 2005, 14:20   #1
bloempjuh
Guest

Standaard Penvrienden

Ik heb een bezigheid die volgens mij niet erg.. hip meer is. Ik heb een penvriend. Al jaren. Hij heet Frans en woont in een internaat, hij is erg gehecht aan mijn brieven. Ik schrijf 'm wat me bezig houdt enzo en daarover krijg ik ook weer brieven terug (over wat hém bezig houdt, natuurlijk).

Hebben jullie penvrienden en is het nog cool om met pen en papier in de weer te zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2005, 16:55   #2
K@rima!
Guest

Standaard

Ik heb het niet zo op schrijven. Toen we verhuisden uit Leeuwarden heb ik nog ongeveer 1.5jaar met mijn vriendin brieven geschreven, daarna hield het opeens op. We hadden er beiden niet zoveel zin meer in. Verder heb ik nog contact gehad met een meisje die ik in een vakantie in Marokko leerde kennen. Dat duurde ongeveer 5 maanden, ook omdat we in het frans schreven, was een beetje lastig.

Wat jij doet lijkt me wel heel leuk (ik heb zoiets ooit in de Yes gelezen, alleen toen schreven die meisjes met mensen uit een gevangenis). Komt die Frans ooit nog uit het internaat? Het lijkt me wel vervelend als je echt aan hem gehecht raakt en je hem toch nooit zou kunnen ontmoeten of het contact opeens ophoudt.
Maar helaas is het niet echt iets voor mij..
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2005, 17:00   #3
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

't Is nu tien jaar dat mijn toenmalige beste vriendin verhuisd is. Eerst naar West-Vlaanderen, erna naar Antwerpen en nu is ze weer verhuisd, maar ze is in Antwerpen gebleven. We houden nog steeds contact, hoewel het de laatste jaren wat minder is. We hebben het allebei vrij druk en ik heb het gevoel dat we heel erg uit elkaar zijn gegroeid, wat vrij normaal is lijkt mij. Ik heb haar in mijn msn-lijst zitten, maar dat is niet hetzelfde. We praten dan ook zelden over internet.
Ik zou nog eens met haar willen afspreken, maar ik vrees dat ik/het zal tegenvallen...
Oud 20 June 2005, 17:03   #4
K@rima!
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja

Ik zou nog eens met haar willen afspreken, maar ik vrees dat ik/het zal tegenvallen...
Daar was ik ook bang voor . En de vriendschap is ook niet meer wat het was geweest, helaas.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2005, 17:44   #5
bloempjuh
Guest

Standaard

Ik schrijf ook met Amerikaanse gevangenen, maar dat zijn meestal brieven over het weer enzo, het is moeilijk al mijn gedachten en gevoelens in het Engels uit te drukken. Ik had een hele 'goede' Amerikaanse penvriend, maar die is vrijgekomen en ik heb zijn nieuwe adres niet ..

En Frans heeft.. zeg maar.. een niet zo'n hoog IQ. Zijn ouders wilden niet meer voor hem zorgen en hij heeft ze nu een keer of tien gezien, sinds zijn kindertijd. En hij is nu 35+ en komt waarschijnlijk nooit op zichzelf te wonen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2005, 18:17   #6
silverchair
Guest

Standaard

Hoe kom je ingodsnaam met die mensen in contact vraag ik me dan af..

Ik schreef vroeger met mijn nicht, vakantievriendinnen en een vriendin die was verhuist. Nu schrijf ik af en toe eens met mijn opa en oma omdat ik verder geen contact met ze wil/heb.
verder ook nog met Amber Anne en Jenny af en toe oh en Felix haha maar dat zijn zo af en toe eens wat brieven ..
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2005, 18:26   #7
bloempjuh
Guest

Standaard

Frans heb ik leren kennen via teletekst geloof ik. Penpals heette dat. Daar stonden allerlei oproepjes en daar heb ik er ooit een geplaatst. Superveel reacties gehad, echt een stuk of vijftig, en Frans is de enige die na al die jaren is 'blijven hangen'.

En schrijven met gevangenen is gewoon een kwestie van google. "Penpals prison usa" en dan ben je er al bijna
  Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2005, 17:44   #8
silverchair
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloempjuh
Frans heb ik leren kennen via teletekst geloof ik. Penpals heette dat. Daar stonden allerlei oproepjes en daar heb ik er ooit een geplaatst. Superveel reacties gehad, echt een stuk of vijftig, en Frans is de enige die na al die jaren is 'blijven hangen'.

En schrijven met gevangenen is gewoon een kwestie van google. "Penpals prison usa" en dan ben je er al bijna
Vink echt vet, en bijzonder.. waarom zitten die dudes daar eigenlijk vast? daar ben ik dan even benieuwd naar
  Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2005, 20:55   #9
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

vroeger had ik wel altijd penvriendjes en vriendinnetjes ja
soms mis ik die tijden wel, op een gegeven moment dropen zij of ik af, of gingen we toch maar mailen omdat dat makkelijker is
toch jammer.
Oud 21 June 2005, 22:52   #10
Bird Of Prey
the bearded lady

Bird Of Prey's Avatar

Standaard

Voor zover ik er al aan deed, was er meer sprake van mailpals dan penpals.
Oud 22 June 2005, 13:27   #11
anemic
Guest

Standaard

ik heb al 7 jaar een penvriendin...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2005, 09:40   #12
silverchair
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Jah waarom zitten mensen in de gevangenis...Das trouwens niet de beste motivatie om dermee te gaan schrijven.
welke reden heb ik het over.. tis toch logisch dat ik daar benieuwd naar ben of wat?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2005, 22:52   #13
bloempjuh
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door silverchair
Vink echt vet, en bijzonder.. waarom zitten die dudes daar eigenlijk vast? daar ben ik dan even benieuwd naar
Op die sites waar ik mijn gevangenis-penpals vandaan haal staat er altijd bij hoe lang de betreffende persoon vast zit en waarvoor. Ik heb nu een advertentie zien staan van iemand die drie keer levenslang heeft gekregen voor het verkrachten van een aantal kinderen. En in zijn advertentie beweert hij stellig dat hij onschuldig is..

Over het algemeen schrijf ik gevangenen aan die jong zijn en voor misdrijven vastzitten die niets met kinderen te maken hebben. Anders ben ik toch bang dat ik dingen ga schrijven die ik niet zou mogen zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2005, 12:16   #14
eniT
Guest

Standaard

ik had vroeger een hele hoop penvriendinnen. Bij gebrek aan tijd en goesting zijn de meeeste weggevallen, er blijft er nog eentje over, mr dat is echt een supercoole meid!

ik had vroeger een advertentie in de jommekeskrant gezet, vandaar!

ik ben trouwens nu op zoek naar iemand die frans spreekt, om daar mee te mailen... als iemand iemand weet of iets waar ik een advertentietje ofzoeits kan zetten?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2005, 10:32   #15
Joeltja
just myself

Joeltja's Avatar

Standaard

echte penvrienden heb ik nie en nooit gehad..

kheb wel een hele goede vriend van me in Canada zitten, die is daar begin dit jaar heengegaan, en daar houd ik nog veel contact mee via e-mail, en das ook echt heel erg tof...
Antwoord

Berichting Regels