|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties
![]() |
Stem op Onderwerp
![]() |
Weergavemodus
![]() |
![]() |
#1 |
Super Lid
|
![]()
Ik heb elke dag pas 's middags college dus ik had me vorige week voorgenomen om 's ochtends op tijd op te staan zodat ik nog iets aan m'n ochtend heb. Maar het lukt me gewoon niet om een uur eerder m'n bed uit te komen! Zijn hier ochtendmensen met tips voor op tijd opstaan?
![]()
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Ik ben niet echt een ochtendmens, maar probeer wel op tijd mijn bed uit te komen ook al heb ik pas 's middags college.
Ik zou gewoon 's avonds op tijd naar bed gaan en niet tot 12/1 uur tv kijken/online blijven/etc en je wekker rond 8 uur zetten en er dan ook echt uitkomen. Ook al 'hoef' je pas zo laat er eigenlijk uit ![]() Of je maakt je huiswerk 's avonds niet zodat je het wel 's ochtends MOET doen. |
![]() |
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
Je wekker niet in de buurt van je bed zetten, zodat je je bed wel uit moet! En van mij mogen ze de snoozeknop op mn telefoon wel afschaffen, druk er zeker nog 3 x op voor ik mn bed eindelijk uitrol
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Snooze <3
Ik blijf ook meestal nog een half uurtje liggen, maar daar hou ik dan rekening mee en zet mijn wekker een half uur eerder ![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Lid
|
![]()
haha ik heb dat probleem ook vaak
![]() dan heb ik om 1 uur college en ga ik er om half 12 uit ![]() maar ja, ik woon nog thuis dus vaak vraag ik aan m'n pa of ie om 9 uur komt ontbijten en dan moet hij me maar roepen als ik er nog niet uit ben ![]()
![]() |
#8 |
Banned
|
![]()
Aangezien ik nu stage heb moet ik er elke dag om half zeven al uit en dat gaat me met gemak af.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
veteraan
|
![]()
nou dat op tijd op staan is me vanochtend ook niet gelukt.
ik had 2 wekkers ingesteld, en kennelijk heb ik die met mijn suffe hoofd allebei gewoon uitgezet om vervolgens veel te laat wakker te worden en dan maar te bseffen dat het geen zin meer heeft om nog richting school te gaan voor dit/dat college/practicum ![]()
![]() |
#10 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
vorig jaar had ik ook bijna nooit vroeg les en toen lag ik minimum tot 10u in bed. maar ik vond dat geen probleem
![]() dit jaar is het anders ![]()
![]() |
#11 |
architect of life
|
![]()
Ik geraak als ochtendmens ook niet heel erg makkelijk uit bed. Vroeger was ik klaarwakker van zodra er een wekker of een radio begon te spelen, maar de laatste jaren druk ik mijn wekker ook geregeld af tot ik besef dat ik er echt dringend uit moet of dat ik anders te laat op school zou aankomen.
Maar ik heb nog een ander handig hulpmiddeltje (alleen werkt het 's winters niet). Ik kan niet slapen als er ook maar een streep licht in mijn kamer valt. Ik zet mijn wekker ongeveer een kwartier à een half uur voor ik eruit moet. Die snoozet (?) om de negen minuten dus dan kan ik het een bepaald aantal keer afdrukken. Als ik hem de voorlaatste keer afdruk, laat ik mijn rolluik naar omhoog gaan en zo komt er langzaam licht in mijn kamer waardoor ik nog vijf minuten uit mijn raam kan staren en dan klaarwakker op kan staan.
![]() |
#12 |
Lid
|
![]()
Ik ben er ook slecht in
![]() Het is ook een kwestie van gewenning, dus als je het volhoudt dan kom je vanzelf in een ritme ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
ik moet elke dag om 6 uur op, ik moet altijd om 9 uur op school zijn.
Mijn school ligt dan ook in Amsterdam. ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Super Lid
|
![]()
3 wekkers af laten gaan.. steeds 5 minuten na elkaar, en de wekkers vooral niet in de buurt van je bed zetten..
en een glas water naast je bed zetten, meteen als je wakker word een slok nemen.
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
nooit problemen met opstaan, ik word zelfs nog wakker voordat mijn wekker gaat, alleen al omdat ik het geluid echt haat
|
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Ik word altijd wakker van de wekker en val dan vervolgens weer in slaap
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Amanda
|
![]()
Heb niet echt moeite met mn bed uitkomen, maar als het voor 7.30 is wel. Maar dat hoef ik (bijna) nooit, als ik om 8.45 moet beginnen ga ik er ook om 7.30 uit
![]()
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
En ik haat opstaan want ik doe niets lievers dan de hele dag in mijn nest liggen...
![]() |
![]() |