Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 November 2005, 20:40   #1
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard Het is begonnen

Ik lag gisteren een paar uurtjes in bed toen ik plots een knal hoorde buiten, gevolgd door een aantal stemmen. Niets bijzonders dacht ik totdat ik even later voortdurend sirenes hoorde.

Vanochtend op de radio "En deze nacht zijn er in Gent twee auto's in brand gestoken.", gevolgd door de buurvrouw die kwam melden dat een deel van de straat die aan de onze grenst, waar de auto in brand was gestoken, een hele poos was afgezet.

Nog mensen die last hebben gehad van relschoppers?
Oud 9 November 2005, 20:45   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

enkel van gehoord. in ledeberg ook of zo.
ik snap niet waarom ze zich zo gedragen in gent. dit is toch wel de tolerantste stad die ik ken. en als ze zo hun medeleven betuigen, dan is het maar belachelijk.
Oud 9 November 2005, 21:10   #3
Ienke
Guest

Standaard

Nog geen last van, ik denk ook niet dat dit in Leuven zo snel zal gebeuren. Ik vind het wel erg, met al dat nutteloos geweld komen we er ook niet hé. Ik kan best begrijpen dat die mensen het lastig hebben, maar dit is geen oplossing.

Voila, ik heb gesproken
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2005, 22:05   #4
Saarah
Girls JustWannaHave Fun

Saarah's Avatar

Standaard

Ook enkel van gehoord... In Mechelen, is best dichtbij
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2005, 22:47   #5
Alpha
FORE!!!

Alpha's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

niks ...
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2005, 23:17   #6
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo

3rd boetah's Avatar

Standaard

Ik kan me niet voorstellen dat het hier zo erg zal worden als in Frankrijk. In Frankrijk waren dat soort praktijken in lichtere vorm al de normaalste zaak van de wereld.
Oud 10 November 2005, 08:27   #7
Atjeuh
Amanda

Atjeuh's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Nee niks gemerkt ofzo..
Oud 10 November 2005, 14:31   #8
Bird Of Prey
the bearded lady

Bird Of Prey's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
Ik kan me niet voorstellen dat het hier zo erg zal worden als in Frankrijk. In Frankrijk waren dat soort praktijken in lichtere vorm al de normaalste zaak van de wereld.
En daar waar de rellen zoal zijn gepleegd, zijn dat veelal in voor immigranten gebouwde buitenwijken met zeer weinig voorzieningen (zoals openbaar vervoer) en weinig toekomstperspectief. Hier heeft de vergelijkbare doelgroep in de armere buitenwijken van de grotere steden tenminste voldoende voorzieningen en ook toekomstperspectief als ze er maar hun best voor doen.

Daarbij staat de doelgroep die hier tot zulke acties in staat zouden kunnen zijn veelal niet echt in een positief daglicht, dat rellen zal het er zeker niet beter door maken. Zeker niet als de aanleiding van al dat gerel de elektrokutatie van 2 gasten is die zo stom zijn om zich voor de politie te verstoppen in een transformatorhuisje...
Oud 10 November 2005, 14:47   #9
Banaan
Amsterdam Original

Banaan's Avatar

Standaard

Iets te serieus voor ADB --> Lounge (of evt D&A)
Oud 10 November 2005, 16:43   #10
koekje
tijd om op te staan

koekje's Avatar

Standaard Re: Het is begonnen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik lag gisteren een paar uurtjes in bed toen ik plots een knal hoorde buiten, gevolgd door een aantal stemmen. Niets bijzonders dacht ik totdat ik even later voortdurend sirenes hoorde.

Vanochtend op de radio "En deze nacht zijn er in Gent twee auto's in brand gestoken.", gevolgd door de buurvrouw die kwam melden dat een deel van de straat die aan de onze grenst, waar de auto in brand was gestoken, een hele poos was afgezet.

Nog mensen die last hebben gehad van relschoppers?
Schandalig gepaardgaande met dikke meeloperij afkomstig van achterlijke jongenlui die denken dat ze het hiermee bereikt hebben, en er geen verstand van hebben.
Oud 10 November 2005, 16:48   #11
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
En daar waar de rellen zoal zijn gepleegd, zijn dat veelal in voor immigranten gebouwde buitenwijken met zeer weinig voorzieningen (zoals openbaar vervoer) en weinig toekomstperspectief. Hier heeft de vergelijkbare doelgroep in de armere buitenwijken van de grotere steden tenminste voldoende voorzieningen en ook toekomstperspectief als ze er maar hun best voor doen.
Ik weet niet hoe de situatie in Frankrijk precies is, maar hier kan je niet zeggen dat ze echt slecht behandeld worden. Een paar straten hiervandaan heb je een sociale wijk waar 4 verschillende bussen rijden die rechtstreeks naar de Gentse binnenstad rijden. In de straat zijn er vanalle voorzieningen, waaronder een school, een bakker, enz. Zo slecht hebben ze het hier heus niet hoor.

Vandaag werd in de les Geschiedenis gezegd dat het wel eens het werk zou kunnen zijn van het Vlaams Belang. Zij zullen alleen maar voordeel halen uit deze daden en in deze periode angst te creëren onder de bevolking is eenvoudig.
Oud 10 November 2005, 17:57   #12
PFP
Guest

Standaard

Citaat:

Vandaag werd in de les Geschiedenis gezegd dat het wel eens het werk zou kunnen zijn van het Vlaams Belang. Zij zullen alleen maar voordeel halen uit deze daden en in deze periode angst te creëren onder de bevolking is eenvoudig.
dus jullie worden op school politiek gehersenspoeld door leraren, belachelijke veronderstelling
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 18:00   #13
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo

3rd boetah's Avatar

Standaard

Op wat voor school zit je thali? Het is namelijk wel erg ver gezocht om daar een politieke partij bij te betrekken op zo'n manier.
Oud 10 November 2005, 18:52   #14
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Ik zit op een katholieke school. Het kwam gewoon ter sprake dat het VB zich nu wel in de handen zullen wrijven omdat het wrs migranten zijn die dit doen en er een angst leeft onder de bevolking net omdat zoiets mogelijk is. Ze zullen er zeker op inspelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
dus jullie worden op school politiek gehersenspoeld door leraren, belachelijke veronderstelling
Het was niet de lerares die het zei, het was een van mijn medeleerlingen die dat suggereerde. Geen van mijn leerkrachten is echt voorstander van het VB, maar ze proberen ons niet te overtuigen om er tegen te zijn.
Oud 10 November 2005, 19:41   #15
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Ik zit op een katholieke school. Het kwam gewoon ter sprake dat het VB zich nu wel in de handen zullen wrijven omdat het wrs migranten zijn die dit doen en er een angst leeft onder de bevolking net omdat zoiets mogelijk is. Ze zullen er zeker op inspelen.
En die angst is geheel terecht lijkt me
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2005, 21:47   #16
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
En die angst is geheel terecht lijkt me
Ik weet het niet. Als ik in het donker naar huis rijd, voel ik me ook onveilig, maar dat is niet noodzakelijk omdat er migranten op straat lopen. Ik heb net zoveel schrik voor Belgen als voor eender welke nationaliteit op dat moment.

Ik heb op de lagere school altijd samengezeten met enkele Turkse en Marokaanse kinderen en ik heb er nooit problemen mee gehad, terwijl ik die wel gehad heb met een Belgisch meisje.
Oud 11 November 2005, 08:45   #17
anemic
Guest

Standaard

die keren dat ik in belgie geweest ben en de grote steden gezien heb, verbaast het me niets. in belgie hebben ze het veel minder goed voor elkaar wat drugsverslaafden betreft en ook wat minderheidswijken betreft. Ik denk dat de belgische regering wat dat betreft wel wat kan leren van nederland.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels