|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Lid
|
![]()
Waarom zijn de rokers onder ons ooit begonnen met roken?
Hoe lang rook je al? Ben je van plan te stoppen en op welke termijn? Ben je al eens gestopt en waarom ben je toen weer begonnen? ![]() en voor de niet-rokers: heb je ooit een periode gerookt? Hoe lang ben je dan al gestopt en waarom? brand los ![]() ps. ik wil ook weten of jullie ouders het weten en wat die er van vinden! roken die of hebben die ook gerookt?
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale Laatst aangepast door biffyclyro : 29 November 2005 om 13:37 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Ik heb ooit een tijdje gerookt omdat ik het vet stoer vond. Dat was ook in mijn extreme alto-periode (ook al inhaleerde ik die ciggies niet eens gelukkig
![]() naja dat ging natuurlijk nergens op. Toen een tijdje ernstig anti-rook geweest tot ik op een feestje het genot weer eens tot me heb genomen en toen vond ik het zo lekker dat ik mezelf maar een verslaving heb gegeven waar ik voorlopig nog even niet af kan/wil.. En die verslaving begon met gelegenheidsroken, dus op concerten en parties. En als je dan eenmaal verslaafd bent komen er meer en als dan eenmaal je ouders erachter zijn ook thuis enzo ![]() ik rook wel zo'n beetje 3 a 4 pakkies per week :/
![]() |
#3 |
Lid
|
![]()
Heb zon 1.5 jaar gerookt. was begonnen omdat veel vriendinnetjes van mij het ook deden. ik was er wel nieuwsgiering naar en me vriendinnetjes drongen daarom ook aan dat ik het een keer moest proberen. en ja stomme ik deed dat ook. toen vond ik het niet echt lekker en begon (zoals gewoonlijk) te kuchen. na vaker gedaan te hebben vond ik het wel 'lekker' en raakte ik zoetjes aan toch verslaaft. ik rookte zon 4 pakjes per week. na 1,5 ben ik eventjes goed na gaan denken, me conditie werd minder en ja t is tog slecht voor je en het koste me klauwen met geld. en ook was het nu waarschijnlijk nog makkelijker om te stoppen...toen ben ik dus gaan stoppen met een paar vriendinnen. eerst gewoon zoetjes aan afbouwen. en tussendoor veel lollies eten. steeds wanneer we trek hadden in een sigaret kwam er een lollie tevoorschijn...
![]() na tijd ben ik er dus helemaal weer vanaf gekomen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lid
|
![]() Citaat:
het kost zoooooooooooooveel geld.. en het is zooo slecht ![]() maar ja.. goed van je dat je gestopt bent!
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
rook niet, nooit geprobeerd.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Lid
|
![]()
nooit gerookt omdat ik t maar ranzig vond. wel s geprobeerd, en toen vond ik tzelfs niet eens smerig ofzo om zelf te roken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Super Lid
|
![]()
eerste keer was om te kijken of ik het ook kon..
Later uitgebouwd tot iets vaker in de kroeg om vervolgens in Spanje voor de volle 100% verslaving te gaan ![]() Heb der op het moment geen spijt van, al ben ik wel van plan om toch maar is te (proberen) te stoppen..
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
Ik heb nooit gerookt en wil het ook echt niet. Alleen het geld wat je bespaart is al genoeg reden om er niet aan te beginnen voor mij.
Mijn ouders hebben wel gerookt, maar zijn volgens mij al een jaar of 25 er vanaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Ze hebben beide gerookt en mijn zus ook, ben nu de enige dus ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ik vind het dan ook vervelend om in hun bijzijn te roken (niet in huis, dat vind ik lullig want dan komt mijn ma teveel in verleiding zelf weer te beginnen ![]() mijn moeder kwam er een paar maanden geleden achter. mijn pa en ma hebben allebei gerookt; mijn pa 2 pakkies per week en mijn moeder 40 ( ![]() ![]() ![]() dus ze hebben er vrij weinig over te zeggen ![]() maar ze vinden het absoluut niet erg. ik denk trouwens dat de meeste ouders van de mensen hier wel gerookt hebben, toen rookte iedereen zo'n beetje ![]()
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale Laatst aangepast door biffyclyro : 29 November 2005 om 21:15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Zelf nog nooit gerookt, geen behoefte aan 'proberen' gehad ook |
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Lid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik ben trouwens begonnen met roken om me een houding te geven, ik had in die tijd niet echt veel zelfvertrouwen, wist nooit waar ik mijn handen moest laten en toen begon ik met roken zodat ik iets te doen had daarmee ![]() En toen kwam de verslaving.. Tegenwoordig net geen 2 pakjes shag per week. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
mijn ouders hebben vroeger gerookt
ik ben op mijn middelbaar begonnen met wat vrienden. heb het een jaar lang stiekem gedaan, maar uiteindelijk wel verteld. ik rook ongeveer 4 pakjes per week |
![]() |
![]() |
#14 |
tijd om op te staan
|
![]()
Ik heb dit ooit gedaan, met het gedacht dat dit stoer zou zijn.
Achteraf bleek ik zeer snel door te hebben dat dit echt niet nodig was. Bijgevolg ben ik nu al 3j gestopt ![]()
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
en voor de mensen die roken, hoe zijn je ouders erachter gekomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
pudiecat
|
![]()
Ik heb ook nooit gerookt en heb het ook nooit geprobeerd. Ik ben echt zo iemand die dan ook meteen verslaafd is. Hetzelfde betreft met drugs. (alcohol uitgezonderd
![]() En ik weet ook zeker dat mn ouders er achter zullen komen. EN dan ben ik echt flink de spreekwoordelijke "sigaar" ( ![]() ![]() ![]() ÉN dit heb ik er niet echt voor over... ![]()
![]() |
#18 |
Lid
|
![]()
ja wel goed gezegd hoor flixie
![]() nou ja mijn ma kwam erachter, nadat ik anderhalf jaar stiekem had gerookt ![]() ![]()
![]() |
#19 |
Super Lid
|
![]()
mijn ouders kwamen de Aprés Ski Hut binnen wandelen in Spanje toen ik er net een op stak
![]() Na 3maanden ofzo al betrapt ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
hum, ik ben begonnen op mijn 12e... toen gestopt omdat ik brugje was en er bij wilde horen, in die tijd alleen op feestjes gerookt, en toen kreeg ik een vriendinnetje op school die heel veel rookte, en automatisch kreeg ik ook zin in sigaretten, dus.. uiteindelijk toch maar begonnen.
En mijn ouders kwamen erachter omdat ze wiet vonden, en toen heb ik maar zelf verteld dat ik ook rookte, na 2 maanden ofzo was dat al ![]() Later ben ik weer gestopt, en weer begonnen, toen wisten mijn ouders van niks, dachten dat ik alleen nog een gelegenheidsroker was, maar nadat ze zo'n 50 lege pakjes op mijn kamer vonden wisten ze ook wel dat ik weer begonnen was. Mijn vader rookt zelf ook, mijn moeder niet, en ze vinden het zonde dat ik rook, maar ze verbieden niets. |
![]() |
![]() |
#22 | |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Ben op m'n 12de ooit eens "begonnen" om stoer te doen
![]() Dan op m'n 14de terug begonnen, waarom, ja ik weet het niet... Iedereen in mijn omgeving rookte, ik zat (en zit) veel in café's en op fuiven waar heel veel mensen roken, en ik had er gewoon verschrikkelijk veel zin in. M'n moeder is erachter gekomen toen ze een pakje sigaretten in een heupzakje van mij zag zitten, dat was toen ik nog rookte om stoer te doen. Toen ben ik gestopt en heb ik dat m'n ouders ook gezegd, en nu ben ik dus al een tijd terug begonnen en weten ze dat ook. Ze roken allebei (veel), maar ze willen niet dat ik vlak voor hun gezicht rook. Maar m'n vader moet me, volgens mij, al geregeld hebben zien zitten met een sigaret. Volgens mij wìlt hij het niet zien. En stoppen, wil ik nu nog niet echt. Later wel hoor, maar nu nog niet ![]() Citaat:
![]() Thuis rook ik dus ook, maar alleen als er niemand thuis is (en tegenwoordig ook, als ik écht zin heb in een sigaret en er is iemand thuis, op mijn kamer hetgeen geen goede gewoonte is maarja)
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
Ik rook nu ongeveer 2 jaar, de reden waarom ik begonnen ben was omdat ik op moment zo aggressief werd dat eigelijk door een sigaret op te steken me alleen even beetje kon ontspannen nog, de rest werkte gewoon niet meer en daarom was ik dus begonnen.
Maar mijn ouders weten het ook en die roken beiden niet en vinden het dus dom en zwaar kut, maarja dat boeit mij niet zoveel. |
![]() |
![]() |
#24 |
Lid
|
![]()
Vroeger begonnen omdat het "stoer" was, en iedereen zag mij altijd als een lief en braaf meisje, en dat was ik zat. Toen een hele tijd gestopt, tot ik een vriendje kreeg die rookte, en toen ben ik zo langzaam aan weer begonnen. Ik weet wel dat ik eigenlijk zou moeten stoppen, maar heb er niet echt zin in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Guest
|
![]()
In groep 8 ooit geprobeert zonder tei nhaleren puur om stoer te doen. Jaartje geleden weer geprobeert en vind het niet echt fiets ofzo af en toe pak ik er nog eentje mn ouders weten er niks van. Kheb wel laatst geblowed en kwamen mn ouders wel achter
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Beheerder
|
![]()
Ik blow wel geregeld, maar niet een gewone sigaret, vind ik maar niets, smerig je gaat er van stinken kost veel geld en je voelt er niets van
![]()
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ik ben nu aant proberen te stoppen met roken, met gevolg dat ik wel meer blow.. ![]() Ik ben begonnen omdat ik het eens wou proberen, daarna wou ik het kunnen .. & dan komt de verslaving ![]() Mijn ouders weten het (nog) niet, maar volgens mij hebben mijn broers het al wel door. |
|
![]() |