|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | |
Guest
|
![]() Citaat:
bron Mijn vraag aan jullie luidt: Is het terecht dat de spandoeken nog mogen blijven hangen? |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Waarom is hier eigenlijk nog geen topic over geopend? Kan me haast niet voorstellen dat mensen hier niets over willen zeggen. Ik heb er wel wat over te zeggen in ieder geval.
Er wordt naar mijn mening met twee maten gemeten. Volgens vele politici is Nederland hét land waarin je mag zeggen wat je denkt. Het is een land van vrije meningsuiting. Zo zei Pim F. dingen die door een grote bevolkingsgroep als beledigend en zelfs kwetsend werd ervaren. Ook meneer Gogh zocht het randje van het randje op en zei alles wat hij kwijt wilde, waarbij ook hij veel mensen kon beledigen. Helaas kon niet iedereen die eerlijkheid aan en werden deze mensen die hun mening uitten vermoord. Dát was een zeer trieste zaak, dat je in een land als Nederland niet eens meer kon zeggen wat je dacht, vond politiek Den-Haag. Het mocht niet verder uit de hand lopen, we leven toch in een vrij land! Maar wanneer de bevolking kritiek levert op de overheid, gaat het te ver en is het geen mening uiten, maar zijn het opeens beledigingen. Heb ik iets gemist? Waren we niet het land waarin iedereen mocht zeggen wat hij wilde zeggen? Geldt het nu opeens niet meer, omdat het een stelletje 'krakers' zijn die wat willen zegen over een minister? De leuzen die op spandoeken gekladderd zijn kunnen inderdaad als kwetsend worden ervaren, maar zo ook veel woorden van bijvoorbeeld van Gogh. En dat mocht, dus dan mag dit ook. |
![]() |
![]() |
#3 |
Aachen TSV
|
![]()
Tja, spandoeken vind ik moeten wel enigzins nuancerend gebracht worden. Als het gaat om woorden dan zit er een gezicht achter, zoals Van Gogh, die nam toch niemand serieus. Bij spandoeken zie je niet het gezicht erachter. Al moet an sich een 'anti-Rita'-spandoek gewoon kunnen.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
van mij mag het, ze zetten zich zelf alleen maar voor lul met hun kortzichtige gedachtes
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Ik vind dat als Theo van Gogh zijn mening mag zeggen dat andere dit ook mogen. Het is goed als je je mening zegt maar mensen moeten niet zo grof zijn vind ik.
(Ik wilde ook een topic openen maar had niet veel tijd.) |
![]() |
![]() |
#6 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het, omdat het nu de regering aangaat, het nu ineens niet meer mag. Dit is absoluut niet het geval. Daarnaast is er voor wat Forza zegt zeker ook wat te zeggen. Het zijn idd zeer kortzichtige gedachten. Persoonlijk heb ik (toen we in Utrecht waren met ll.com en later met Arthur ging stappen) 's nachts nog enkele pamfletten verwijderd. Daarnaast nog ff over Pim F. en Theo van Gogh. Pim F. deed uitspraken die tenminste nog ergens op gebaseerd waren. Daar kon je het wel of niet mee eens zijn en het was niet leuk voor iedereen om te horen, maar hij hielt tenminste nog een beetje respect. Theo van Gogh zocht niet de grens van de grens op, hij ging daar meters overheen. Hij provoceerde om het provocoren, kwetste om te kwetsen. Geen greintje respect in zijn woorden.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Pim F? is dat een crimineel ofzo?
beledigen mag niet, simpel. Iemand een moordenaar noemen is smaad en mag niet. Kan het nog simpeler. Deze spandoekmakers/krakers/kakkerlakken zijn medeverantwoordelijk voor het verziekte klimaat dat zij zo graag op andere afschuiven. Het moge duidelijk zijn dat ik helemaal geen sympathie heb voor dit soort provocaties. |
![]() |
![]() |
#10 |
aber, warum?
|
![]()
Waarom wordt 1 of ander gaatje (dat ook bijster snel als kogelgat werd bestempeld) opeens verbonden met een paar spandoeken van een paar krakers?
![]() |
#11 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
Zo iemand zorgt voor een verziekt klimaat. Het moge duidelijk zijn dat jij dus ook helemaal geen sympathie had voor Theo van G.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lid
|
![]()
Moordenaar mag niet, maar geitenneuker blijkbaar wel? Of kakkerlak?
Lang leve de dubbele moraal!
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
dat is entertainment
|
![]() |
![]() |
#14 |
Lid
|
![]()
Ik vind de scherpzinnige teksten van die krakers (en dergelijk links tuig) anders ook entertainment van de bovenste plank!
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar hier wordt nu gedaan alsof ik achter de term geitenneukers zou staan. Belachelijke suggestie natuurlijk |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Lid
|
![]()
Waarschijnlijk is zijn punt dat types zoals jij van Gogh als een held vereren en hem de status van Heilige van het Vrije Woord toedichten, alwaar andere mensen die op provocerende wijze betitelt worden als kakkerlakken en verantwoordelijk worden gehouden voor het verzieken van onze maatschappij.
En ik generaliseer rustig met je mee inderdaad...
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk gaat het er ook wel een beetje om op welke manier iets gezegd wordt. In hoeverre is het een dubbele moraal als ajacieden die de rotterdamse supporters van Feyenoord uitmaken voor kakkerlakken wel geaccepteerd wordt? Ik denk dat de context waarin dat gezegd wordt weer niet te vergelijken is met wat Theo van Gogh of die links-radicalen doen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
achterlijk dat dit verboden zou moeten worden, maar de teksten op die spandoeken zijn zo mogelijk nog achterlijker
Als Verdonk zijnde kun je die spandoeken maar beter links laten liggen, ik denk niet dat de mensen zulke leuzen al te serieus zullen nemen |
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
dus ik mag morgen een spandoek ophangen met de tekst: mijn buurman is een pedofiel
|
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
van mij mag jij dat
|
![]() |
![]() |
#23 |
Super Lid
|
![]()
Van mij niet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
moet er wel staan "een gore pedofiel"
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
aber, warum?
|
![]()
volgens de vandale is pedoseksueel precies hetzelfde als pedofiel
![]() Misschien is dit zo'n geval waarbij mensen een bepaald woord een andere betekenis geven, omdat het 'beter klinkt' ofzo. Zoals het verschil opeens tussen 'honger' en 'trek'. Maar goed, off-topic...
![]() |
#27 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
Vandale is bruikbaar voor het opzoeken van de juiste spelling van woorden of voor het vinden van een synoniem van een woord. Helaas blijft het in gebreken op het moment dat het om een volledige uitleg gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
aber, warum?
|
![]()
Ik wist wat het betekende, dat kon ik nog net zelf wel verzinnen. Ik kende het woord niet, maar ik wist dat er verschillen waren onder de pedofielen ('joh echt?' 'ja echt!' 'wat ben jij slim!' 'ja ik weet het').
Maar daar ging het me niet echt om. Sommige mensen kunnen trouwens alle pedofielen goor vinden. Bovendien, als een pedofiel per definitie goor is, hoeft 'gore' er toch juist niet bij (waarom zijn er anders argumenten voor AN ipv ABN)?
![]() |
#29 |
Guest
|
![]()
Hoi allemaal,
ik las net de discussie over de Rita spandoeken en posters en ik ben van mening dat deze wel mogen (hadden moeten) blijven hangen. Het feit dat om deze poster kraakpanden zijn binnengevallen en zelfs ontruimd zonder af te wachten op de uitspraak van een rechter zegt al genoeg over de werking van het rechtssysteem in Nederland. Ter vergelijking heb ik een quote van Theo van Gogh erbij genomen, de man die o zo geprezen werd om zijn gebruik van het vrije woord, zowat elke Nederlandse politicus was gek op hem (natuurlijk vooral ná zijn dood, want dan hebben mensen opeens pas heel veel vrienden) omdat hij vrij zei wat hij dacht en vond: 'Als iemand kanker verdient is het Paul Rösenmuller' Dit mocht, en mag nog steeds in Nederland! Maar als een aantal mensen (lees: extreem linkse mensen want dat is natuurlijk waar het probleem zit voor de hedendaagse Nederlandse politie(k)) een feit, nl. de dood van 11 asielzoekers, koppelen aan de politica die dit naar hun mening had kunnen voorkomen (betere veiligheidseisen, instructies voor personeel etc.), en dit op een (onsmakelijke) manier naar buiten brengen is het smaad en hoeft opeens niet eens meer te worden afgewacht op wat de rechter hierover te zeggen heeft. De beschuldiging die Verdonk naar haar hoofd geslingerd krijgt van nalatigheid is een zeer reële, zeker nu ik laatst las dat de brand waarschijnlijk zelfs op de gang is ontstaan en waarschijnlijk dus niet is aangestoken door een van de asielzoekers, en ookal was deze brand aangestoken door een van hen, dan blijft het nog steeds zo dat de deuren niet open gingen voordat er 11 mensen stierven. Het feit dat Verdonk de dag na de brand in het kamerdebat glashard beweerd dat er adequaat gehandeld is maakt mij ziek... Daarom wil ik afsluiten door te zeggen: "11 levend verbrand: Rita bedankt" hiermee zeg ik niet dat Rita Verdonk een moordenares is, aangezien ze waarschijnlijk geen opdracht heeft gegeven tot brandstichting maar naar mijn mening wél iets had kunnen doen om deze brand te voorkomen. |
![]() |