Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 February 2006, 21:32   #1
;;AnOukk
Guest

Unhappy Faalangst

hoooi hooi..
ik ben Anouk.. ik ben 13 jaar en ik zit in de tweede klas..ik heb faalangst en ik heb al verschillende dingen geprobeert..Op school een praatgroep, psychologe, maar het help allemaal niets bij mij. Ik denk zelf dat ik me meer kan uiten als ik praat met iemand van mijn eigen leeftijd. Daarom zoek ik iemand die ook faalangst heeft en er ook wat aan wil doen. Ik heb nu 3/4 jaar faalangst. En alles is nog steeds hetzelfde. Dus als jij faalangst hebt en er ook over wil praten, stuur me dan even een berichtje..

greetz,
Anouk..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2006, 21:39   #2
PFP
Guest

Standaard

je bent 13, weet je zeker dat het niet is aangepraat?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2006, 21:55   #3
Igna
Guest

Standaard

ik weet wat het is faalangst, heb het zelf ook en het is echt vreselijk ambetant. ik wil er graag wel eens over babbelen.

en pfp, leeftijd heeft er dus niks, maar dan ook niks mee te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2006, 22:43   #4
Doperwt
Guest

Standaard

dat zit dus allemaal gewoon tussen de oren, en is dus vaak aangepraat
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2006, 23:05   #5
Igna
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
dat zit dus allemaal gewoon tussen de oren, en is dus vaak aangepraat
waarom denk je dat? faalangst is echt vreselijk ambetant. je raakt soms echt verlamd van angst voor de meest onnozele opdracht of test. het zit idd tussen de oren, maar het is absoluut niet aangepraat.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2006, 23:26   #6
Melisss
Guest

Standaard

Komt wel vaak voor anders. Toen ik zo oud was zou ik ook faalangst hebben volgens mn school, toen ik goede cijfers haalde zou ik te veel leren, toen ik slechte cijfers begon te halen zou dat zijn omdat de angst om geen 10 te halen mij zou "verlammen".

Allemaal puur onzin, misschien was het gewoon omdat de stof in de bovenbouw gewoon moeilijker was dan de eerste paar jaar.
Tegenwoordig wil iedereen voor alles een psychologische reden hebben, als je verkouden bent komt dat omdat je hond vorige week is door gegaan en als je hoofdpijn hebt komt dat door relatiestress enzovoors.

Oh en ontopic, ik denk niet dat ik je kan helpen, sorry.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2006, 23:33   #7
Igna
Guest

Standaard

misschien was dat bij jou zo, maar bij is het zeker niet aangepraat. er is nooit een echte 'diagnose' gesteld door een school ofzo. mijn ouders zien mij bezig en weten hoe ik doe en zij hebben 'vastgesteld' dat ik faalangst heb. dus jah..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2006, 23:36   #8
Melisss
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Igna
misschien was dat bij jou zo, maar bij is het zeker niet aangepraat. er is nooit een echte 'diagnose' gesteld door een school ofzo. mijn ouders zien mij bezig en weten hoe ik doe en zij hebben 'vastgesteld' dat ik faalangst heb. dus jah..

Jaa ik zei het ook niet direct tegen jou ofzo. Was meer een algemene opmerking. Maar als je dat ook echt hebt lijkt het me echt vervelend ja.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2006, 13:08   #9
Igna
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melisss
Jaa ik zei het ook niet direct tegen jou ofzo. Was meer een algemene opmerking. Maar als je dat ook echt hebt lijkt het me echt vervelend ja.
nee weet ik, maar ik wou maar zeggen dat het niet altijd is aangepraat. was niet kwaad bedoeld
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2006, 15:10   #10
luie-donder
Guest

Standaard

ik heb het een jaar of 4 gehad en heb er nu in lichte mate nog last van. Ik kan je misschien wel helpen. Heb je al gedacht aan een haptonoom? Werkt bij mij heel goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2006, 15:19   #11
;;AnOukk
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
je bent 13, weet je zeker dat het niet is aangepraat?
nOu nee dat heb je zelf ook heus wel door hoor..!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2006, 15:20   #12
;;AnOukk
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
ik heb het een jaar of 4 gehad en heb er nu in lichte mate nog last van. Ik kan je misschien wel helpen. Heb je al gedacht aan een haptonoom? Werkt bij mij heel goed.
haptonoom..??
vertel eens..!!

GreeTz
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2006, 15:28   #13
luie-donder
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ;;AnOukk
haptonoom..??
vertel eens..!!

GreeTz
een soort van psycholoog maar dan fysiek zeg maar. Kom niet op de juiste woorden. Psycholoog, veel denken en zo, je gedachten. Haptonoom is veel doen, voelen, voelen wat er gebeurd als je bang bent om te falen. Als je nog meer wilt weten of wat duidelijker kan je me ook pm'en.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2006, 13:07   #14
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melisss

Tegenwoordig wil iedereen voor alles een psychologische reden hebben
klopt..
toen ik een ijzertekort had zeiden ze "tja komt doordat je een eetprobleem hebt" terwijl ze nog niet eens de moeite namen te vragen wat ik dan eet op een dag
fking irritant
Oud 1 March 2006, 16:49   #15
meis
Guest

Standaard

Het is anders wel grappig dat er enorm veel mensen beweren dat ze faalangst hebben, terwijl faalangst eigelijk maar heel zelden voorkomt. Evaluatievrees daarintegen komt een pak vaker voor.. maar is dan ook een pak minder serieus (tov faalangst dan). Als er, zoals bij jou anouk, door een psycholoog is vastgesteld dat het wel degelijk faalangst hebt.. oke. Maar je ouders kunnen vermoeden/denken/zeggen/beweren wat ze willen .
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2006, 19:17   #16
Igna
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meis
Het is anders wel grappig dat er enorm veel mensen beweren dat ze faalangst hebben, terwijl faalangst eigelijk maar heel zelden voorkomt. Evaluatievrees daarintegen komt een pak vaker voor.. maar is dan ook een pak minder serieus (tov faalangst dan). Als er, zoals bij jou anouk, door een psycholoog is vastgesteld dat het wel degelijk faalangst hebt.. oke. Maar je ouders kunnen vermoeden/denken/zeggen/beweren wat ze willen .
het is later ook door een psychologe vastgesteld dus jah ..

wat is juist het verschil tussen faalangst en evaluatieangst?

Laatst aangepast door Igna : 1 March 2006 om 19:32
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2006, 23:58   #17
Melisss
Guest

Standaard

Is evaluatieangst niet de angst voor negatief commentaar? Weet ook niet precies, maar daar heb ik soms wel beetje last van
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2006, 08:08   #18
appelshampoo
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ;;AnOukk
haptonoom..??
vertel eens..!!

GreeTz
Gevoelens hebben een signaalfunctie. Als je niet meer luistert naar signalen als regelmatig hoofdpijn, eetstoornissen of hyperventilatie - kun je in de problemen komen. Haptotherapie doet een beroep op het vermogen dat iedereen heeft, namelijk: te voelen en het gaat dan ook om het ‘luisteren’ naar wat je lichaam te vertellen heeft.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels