|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
architect of life
|
![]()
Op welke taal zou jij je nog wel eens willen toeleggen?
![]() |
#2 |
Whooohooo
|
![]()
Spaans
![]() |
#3 |
Looking at you
|
![]()
Japans
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
tenminste russisch en italiaans. kort geleden moesten we een enquête invullen over de nieuwe tweede fase. daarbij kon je ook spaans kiezen en oogde het gehele vakkenpakket handiger dan het tegenwoordige. jammer dus dat ik dat niet meer mee mag maken.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Amanda
|
![]()
Spaans, ga ik ook leren volgend jaar
![]()
![]() |
#7 | |
Nerd
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Latijn
|
![]() |
![]() |
#9 |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Ik wil er eigenlijk eerst voor zorgen dat ik de talen waarin ik nu les krijg (Latijn, Frans, Engels & Duits) helemaal onder de knie krijg en vlot kan spreken (behalve Latijn dan, dat vlot kunnen vertalen
![]() ![]() Ik weet eigenlijk niet welke taal ik dan nog zou willen leren. Ik zou er nog vele willen leren, maar het kost erg veel moeite hé om een taal écht goed te leren.
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Ik denk dat als je echt een taal wilt leren, je dit in het land waar de taal wordt gesproken moet leren. Mijn ervaring is dat 2 jaar wekelijkse lessen gelijk staat aan 2 maanden een taalcursus in het land zelf.
Als je Spaans wilt leren, kijk dan eens op www.linguaschools.com Bovendien is het nog een stuk leuker om een taalcursus te doen, want als je het goed aanpakt heb je 's morgens les en ben je 's middags vrij! ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Italiaans en Spaans.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En idd is het veel makkelijker leren in het land zelf.. Ik heb 5 jaar frans en duits gehad maar spreek het echt geen woord.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
spaans mag nog wel stukken beter, en eigenlijk zou ik mn latijn wel weer willen oprakelen
|
![]() |
![]() |
#14 |
FORE!!!
|
![]()
Spaans leer ik op dit moment, maar Chinees en Zweeds zou ik ook nog wel willen leren
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
Pools.. klinkt raar maar wil mn complete schoonfamilie wel s kunnen verstaan!! hahaha
|
![]() |
![]() |
#16 |
Stopwoordjesverslaafde
|
![]()
Spaans lijkt mij ook een heel mooie taal die is zeker nog eens een keer wil gaan leren.
![]()
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
met duits zit je van die verotte naamvallen.. ik vind dat spaans op frans lijkt. Dus als je frans kan is Spaans ook niet zo moeilijk. Alleen had ik het probleem dat ik Franse en Spaanse dingen door elkaar ging halen :S
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Stomme klassieke talen, met al hun naamvallen in nominativus en dativus whatever... En die stomme verledentijds vormen! Vooral in het grieks... Dat hele nieuwe alfabet... OMG vergetn... morgen moeilijk proefwerk grieks:S snel leren... |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
FORE!!!
|
![]() Citaat:
In het Spaans kunnen nooit twee dezelfde letters achter elkaar staan, behalve bij de l en ik geloof m, en komt de w niet voor in Spaanse woorden (uiteraard wel bij vertaalde woorden, zoals Washington) Nadeel als je Frans hebt, is dat je uitspraak van de Spaanse woorden op z'n Frans gaat doen.
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
Fries, Welsch, Gaelic, Oud-germaans, oud-nederlands.. Spaans (ga volgend jaar cursus volgen) Vederere talen heb ik al, behalve grieks..
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Lid
|
![]()
Spaans, Portugees en Italiaans
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() En trouwens, die toets heb ik dus gisteren gehad, bijna iedereen in onze klas, hoe hard die ook leerde, heeft hem verknald. Er werden gewoon dingen in gevraagt die we niet gehad hebben :S |
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
architect of life
|
![]() Citaat:
In het Latijn kan je met drie woorden dingen zeggen waar je voor het Nederlands drie regels voor nodig hebt. En dan heb ik het nog niet over de prachtige teksten. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Maar grieks valt nog eigenlijk best mee. Trouwens, de enige teksten die wij vertalen zijn rare teksten over oorlogen en Romeinse soldaten die andere soldaten afslachten... In het Grieks lezen we de verhalen van Homerus, die zijn wel mooi ![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
Spaans lijkt me echt zoveel chiller dan frans ofduits
Ik ben kwart spaans ofzo hoorde ik laatst dus nu snap ik ook waarom het het hele jaarlijkt alsof ik net terug kom van vakantie ![]() |
![]() |