|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Wellness
Als je 100 mensen vraagt wat gezondheid is dan krijg je 100 verschillende antwoorden. De definitie is tot op heden onduidelijk. Wat is nu gezondheid /wellness ? Hier zijn wat feiten. Het menselijke aspect: - Onze levenswijze veroorzaakt steeds meer problemen problemen. - Meer dan 1/5 is te zwaar bron: Ned. Tijdschrift voor geneeskunde, ), - Meer dan 750.000 heeft Diabetes en dit aantal groeit jaarlijks met 65.000 ( bron www.diabetesfonds.nl )www.diabetesfonds.nl). ). - Het drinken van zuur water verhoogt de kansen op het krijgen van Diabetes. van Diabetes. - Eenderde van alle Nederlanders slaapt slecht en dit verhoogt de kans op een hartaanval met factor 3 (bron:Tubantia, Dr. - Schuitemaker). - Door slechte slaap verhoog je de kansen op overgewicht aanzienlijk ( www.columbia.edu www.columbia.edu). ). - Ons binnenmilieu is meer vervuild dan ons buitenmilieu en veroorzaakt meer doden dan het verkeer. bron: : F.Duijm, milieudeskundige GGD Groningen). GGD Groningen). - Door vergrijzing en stijgend gebruik van medicijnen is ons drinkwater steeds meer vervuild met chemische resten van medicijnen en hormonen ![]() - Het antwoord van onze ziektezorg is medicijnen die als bijwerking nog meer verzuring hebben, waardoor het probleem alleen nog maar groter wordt wordt.. Het financiële aspect: - Door toenemende VERGRIJZING dalen belastinginkomsten en stijgen ziektekosten ziektekosten.. - Wij zullen steeds meer moeten gaan betalen voor onze ziektekostenverzekering er wordt steeds minder vergoed. Het wordt dus steeds duurder om ziek te zijn. Wat is nu de oplossing? PREVENTIE! Voorkom dat je ziek wordt, logischer kan ik het niet zeggen. Het wordt tijd dat iedereen zorg en tijd gaat nemen voor zijn eigen gezondheid! Maar hoe doe je dat nu? Ja, gezonder eten, meer sporten en minder stress! Dat weten we allemaal, nietwaar. Toch weet ik, en velen anderen, dat er meer is. Wil je hier wat meer informatie over ontvangen dan stuur ik die graag (bartmechels@hotmail.com) , aangezien ik geen reclame mag maken. Heel veel gezonde groetjes, Bart |
![]() |