|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ik ben op het moment bezig aan een PO voor Economie waarbij ik op een probleempje ben gestapt. Ik kreeg de vraag: "Geef enkele redenen waarom de binnenlandse vraag en investeringen de laatste tijd zo snel toenemen in Europa."
Ik heb best een tijdje na zitten denken, maar ik kon op geen enkel logisch antwoord komen, zouden jullie mij misschien kunnen helpen? ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Tja, misschien intrtpeteer ik het verkeerd... Maar waarom de binnenlandse vraag in Europa toeneemt:
In EUropa groeit de economie, dit komt o.a door buitenlandse handel. De buitenlandse handel draagt weer bij aan het BNP(Bruto nationaal product) Hierdoor stijgt de export weer. Als de export stijgt dan ontstaat er een positief salde op de handelsbalans. Ook de werkgelegenheid stijgt dan! Als de werkgelegenheid stijgt dan gaan mensen meer besteden en neemt het consumentenvertrouwen toe! Men gaat meer kopen en vertrouwd dus ook meer op het product regering etc. Hierdoor kan de binnenlandse vraag toenemen! Ff kort samengevat dus... Dit zal ook wel iets te maken hebben met investeringen! |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Dat is een heel goed antwoord, bedankt.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest