|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
hallo ik heb CVS dat is een ziekte waarbij je vooral erg moe bent, dat is soms best wel cool...
punt1 ik hoef al een tijd niet naar school ![]() punt2 je kunt uitslapen tot 5 uur 's middags zonder dat je wakker wordt ook al slaat iemand halfuur boven je oren te trommelen met 2 pannedeksels in zijn handen ![]() punt3 je wordt s' ochtends wakker moet serieus pissen staat op en loopt naar de pedaalemmer ![]() punt4 je maakt totaal belachelijke zinnen die niemand begrijpt (jammer is het wel dat je ze niet kunt onthouden ![]() punt5 je bent de hele dag stoned ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Nee, heb ik niet maar het lijkt me niks
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
weet ik, ik wil er ook vanaf, want het zijn vooral vrouwen (en meiden) die de ziekte hebben
|
![]() |
![]() |
#4 |
Lid
|
![]()
Ooh, je bent een vrouw?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]() ![]() Laatst aangepast door BroodjeBeton : 11 January 2007 om 19:56 |
![]() |
![]() |
#6 |
knetterbek
|
![]()
ik heb niet cvs maak ik slaap wel heeel veel en word ook nooit wakker als me moeder me kamer stofzuigt als ik slaap. en ik praat veel in me slaap
![]() |
#7 |
knetterbek
|
![]()
hmm.. ??
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
het hoeft niet zo niet zijn dat je cvs hebt het is namelijk voor een deel erfelijk bepaald maar als je zonder rede wekenlang met een duffe kopf loopt en het liefst de hele dag zou willen slapen/rusten dan heb je het Chronisch Vermoeidheids Syndroom, dat had/heb ik dus, voor een van de ergste varianten moet je maar eens kijken op www.me2me.nl
Laatst aangepast door BroodjeBeton : 11 January 2007 om 20:26 |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
en wat vind je er van..
|
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
is dat zoiets als borderline?
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Ook binnen de APA (de psychiatrische vereniging die verantwoordelijk is voor het handboek DSM) gaan stemmen op om de naam te wijzigen, bijvoorbeeld in emotieregulatiestoornis of een vergelijkbare naam omdat de term borderline niet duidelijk is.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
en nu weer over CVS
Laatst aangepast door BroodjeBeton : 12 January 2007 om 13:23 |
![]() |
![]() |
#13 |
Lid
|
![]()
Een meisje uit mn klas heeft dat, ze heeft ook heel erg last van hoofdpijn. Maar ze gaat wel zo veel mogelijk naar school, en probeerd haar leven zo normaal mogelijk te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
ja ook een van de klachten van cvs is dat je stevige pijn kan hebben aan bv. je knie enkel enz alsof je een blessure hebt. hoofdpijn ook wel, ik was ook wel vaak duizelig kortom behoorlijk kl**e. tof van d'r dat ze zo doorzet. ik zit al behoorlijk lang thuis, maar maak thuis steeds een toets van een aantal vakken en krijg daarbij ook wel hulp omdat ik niet in de les kan zijn.
|
![]() |
![]() |
#15 |
Super Lid
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
cool !
|
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Mensen die ik ken die dat hebben vinden het anders behoorlijk kut.. En het voordeel van een hele dag stoned zie ik ook niet zo?
|
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
das toch logisch, je hebt gewoon geen weed meer nodig.
|
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
maar ik vind het ook behoorlijk k*t want drie jaar lang moe zijn is ook niet cool, idd
|
![]() |
![]() |
#22 |
Lid
|
![]()
Nee kan me voorstellen dat het niet fijn is, maar toch goed van je dat je probeerd om het positief te bekijken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
wel dat is te verwaarlozen, maar soms zit ik er inderdaad te lang achter, maar volges mij iedereen wel eens. het is in iedergeval niet zo dat onze computer een van de oorzaken is geweest voor het krijgen van cvs
Laatst aangepast door BroodjeBeton : 14 January 2007 om 15:01 |
![]() |
![]() |
#24 |
Lid
|
![]()
Nee ik snap dat het geen oorzaak is, maar het lijkt mij dat het in combinatie met CVS niet echt bevorderend werkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Guest
|
![]()
en ik vond het hebben van pfeiffer al erg
|
![]() |
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
misschien toch gaat het steeds beter en dat vind ik genoeg
|
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
tof. wat doe je op school?
|
![]() |
![]() |
#28 |
Guest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Guest
|
![]()
ik denk wel dat het bevorderend werkt, misschien niet voor mijn eigen moeheid maar door dit te schrijven zijn er weer meer mensen die er van horen. En misschien help ik er mensen in een vroeg stadium van de ziekte mee, ze te sparen voor het latere stadium. want hoe langer je er mee rondloopt hoe langer het duurt eer je er weer vanaf bent.
|
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
hoe kom je er dan aan? door langere tijd amper en slecht te slapen? Komt toch niet opeens lijkt mij
|
![]() |
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
Heey !!
Ik heb ook cvs ![]() ![]() xx Lisan |
![]() |
![]() |
#32 |
Guest
|
![]()
Nee.. Sommige krijgen het na bijv. de ziekte van pfeiffer. Dat heb ik 3 jaar geleden gehad, tijdje van opgeknapt gweest maar nu ben ik weer heel erg moe. Niemand weet waardoor je het kunt krijgen. Helaas...
|
![]() |
![]() |
#33 |
Guest
|
![]()
hoi,
Mijn naam is Evelien en ik ben laatstejaarsstudente journalistiek. Ik maak een eindwerk over jongeren en cvs. Daarvoor ben ik nog steeds dringend op zoek naar jongeren tussen de 15 en de 20 jaar. Als je wil kan je verhaal volledig anoniem blijven! ik zou je dan gewoon enkele vragen stellen over je ziekte. Het is niet eenvoudig om jongeren met de ziekte te vinden die willen meewerken, dus alle hulp is welkom! Mijn deadline ligt op 27 mei. Ik hoop dat iemand van jullie interesse heeft! Evelien eveke86@hotmail.com |
![]() |