Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 27 October 2002, 20:30   #1
Brendovic
Guest

Standaard ja KUT marokkanen ja!

Een ieder die afgelopen vrijdag naar Netwerk heeft gekeken, moet toch wel de mond wagenwijd opengevallen zijn. Dat gebeurde mij in ieder geval wel. Een half uur later zat ik nog als verdoofd naar de reclame te kijken. De ouders van de jongen die in Venlo een man doodsloeg waren op tv. Zelfs mensen met vooroordelen jegens Marokkanen kwamen bedrogen uit. Het bleek allemaal nog erger te zijn, dan in ieders ergste nachtmerries. Als je het niet met eigen ogen hebt gezien, kun je het haast niet geloven, maar de waarheid blijkt kei- en keihard te zijn.

Stel je voor, je kind slaat dinsdag iemand dood, en jij zegt vrijdag op prime-time hierover dit op tv:
- Die jongen was gedoemd te sterven. Mijn zoon was slechts het instrument. Als dat de wil van Allah is, kunnen wij niets doen.
- Mijn zoon is een lieve jongen, hij zou nooit iemand pijn doen.
- Mag hij dan niet vechten? Dat doet toch iedereen.
- De krant liegt. De krant maakt van schurken goede mensen en van goede mensen schurken.
En nog veel meer in dezelfde trand. De ouders gaven aan dat zijn de actie van hun zoon doodnormaal vonden, en dat zij precies hetzelfde gedaan zouden hebben. Waarom er zo'n ophef over gemaakt wordt, gaat al helemaal aan hun voorbij.
Ook alle andere vooroordelen bleken waar: familie woont 30 jaar in Nederland, maar spreekt nog geen woord Nederlands. Vader heeft hier 3 jaar gewerkt, en trekt nu al 27 jaar van de WAO. Ondertussen wordt de thee bij de familie echter wel uit een gouden theepot geschonken, zitten ze op een peperdure bank, heeft vader een pruik om zijn kaalheid te verbergen, en zit moeder duidelijk wekelijks bij de kapper. Met het zinnetje "Dat doet toch iedereen?", dat verschillende malen herhaald werd, gaven zij aan dat het met de Marokkaanse gemeenschap om hun heen al niet veel anders gesteld is. Daaroverheen komt dan nog het liedje van Raymzer: "We hebben ze niets gedaan, en toch willen ze ons haten". Het is maar wat je niets noemt. Ik krijg er in ieder geval een nare smaak bij in m'n mond.
Nu is het natuurlijk flauw om deze mensen als enige schuldige aan te wijzen. De grootste schuldige is Nederland zelf. Zij hebben tientallen jaren lang hun kop in het zand gestoken hiervoor, en alles maar geaccepteerd. "Een multiculturele samenleving, da's toch leuk", zei Hedi d'Ancona ooit. Zelf woonde ze in een villa in 't Gooi. De rekening voor het niet eisen van integratie van nieuwkomers wordt echter nu keihard gepresenteerd.

De familie van Khalid heeft er vrijdagavond in Nederland waarschijnlijk duizenden antisemitisten bijgemaakt. En het ergste is: ik kan het die duizenden nog niet echt erg kwalijk nemen ook...

Tsja die vooroordelen verdwijnen ook niet als ze steeds weer bevestigd worden....

klik hier voor fotos van het intervieuw met Netwerk!!! Zeker ff kijke!!!

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels