Dit is de druppel voor mij, ik moet nu even mijn frustratie kwijt over deze pauper:
Citaat:
Mourinho zet verhouding met Rijkaard op scherp
18/2/2005 11:55
Dé kraker in de Champions League volgende week is natuurlijk de ontmoeting tussen de Engelse en Spaanse koploper. Chelsea-coach José Mourinho opende alvast de aanval op Barcelona-collega Frank Rijkaard.
Zonder dat er eigenlijk aanleiding voor was, schoot de Portugees donderdag op een persconferentie uit zijn slof. Eén van de journalisten had namelijk opgemerkt dat de Nederlander toch een veel rijker verleden had als speler dan de Chelsea-coach.
'Rijkaards carrière als speler kun je niet vergelijken met de mijne', zo reageerde een geërgerde Mourinho. 'Omdat zijn prestaties fantastisch zijn en die van mij geen enkele waarde hebben. Maar mijn loopbaan als trainer kun je weer niet vergelijken met die van Rijkaard, want hij heeft geen enkele titel gewonnen en ik heb juist heel veel.'
Eenmaal goed op dreef, waste Mourinho niet alleen Frank Rijkaard de oren, maar nam hij maar meteen de hele club Barcelona mee. 'Ik ben niet jaloers op Barcelona. Die club is honderd jaar en heeft de Champions League precies één keer weten te winnen. Ik ben pas vijf jaar hoofdtrainer en heb in die tijd al evenveel Europese hoofdprijzen gewonnen als Barça', aldus Mourinho.
|
Mourinho heeft een vervelende, arrogante uitstraling, maar zijn uitspraken zijn erger. Hij zeikt ook zoveel over de defensieve instelling van tegenstanders terwijl hij zelf in feite regelmatig lelijk countervoetbal speelt met Chelsea, een door de oliedollars van Ambramovitsj bijeengekocht leger topspelers. Daarvan heeft hij welliswaar netjes een team gesmeed, maar ik geniet niet als ik Chelsea weer eens met slecht spel een 1-0 overwinning zie boeken. Om bovenin mee te doen met dat team hoef je echt niet de toptrainer te zijn die hij zo ergerlijk in zichzelf ziet. Om zo'n team goed en attractief voetbal te laten spelen wél. Wat dat betreft zou hij eens wat meer respect mogen tonen voor andere trainers, clubs e.d. Het gejank over het voetbal van anderen is helaas niet het enige voorbeeld van zijn hypocriete gelul