|
Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | ||
architect of life
|
![]()
Allereerst: een bepaald nummer. Zoektochten op google hebben nog niets opgeleverd, maar misschien kan iemand van jullie me aan de titel en uitvinder helpen. Mijn Engels is desastreus, dus let niet op de fouten die er in de stukjes tekst staan. Verder weet ik wel dat het liedje wel eens wordt gebruikt in reclames, maar vraag me niet de welke. Maargoed, het gaat dus als volgt:
't Begint heel rustig: Citaat:
Citaat:
Ik zoek het liedje eigenlijk omdat het heel geschikt is voor kleuterdansen. En dat brengt me bij de rest van de muziekvraag. Er bestaan wel cd's voor kleuterdansen, maar dat zijn er die je niet aan een oudere leeftijdsgroep kunt voorschotelen. Misschien eventjes uitleggen wat het is: kleuterdansen is bewegen op muziek, niet dansen, maar zoals je de muziek aanvoelt. Als het luider wordt, ga je groter worden enzo. Het is heel leuk om met kinderen te doen omdat zij dat nog durven, met jongeren moet je zoiets al niet beginnen doen. Ofwel trekken ze het in het belachelijke, ofwel heffen ze amper hun arm op. Het is iets heel intensiefs, echt vermoeiend als je het een uurtje doet, maar het geeft wel een fantastisch gevoel. Maargoed, daar heb je dus muziek voor nodig. Ik ben al van plan om even in de kast met klassieke muziek van mijn ouders te doorsnuffelen, maar uiteraard heb je het na twee klassieke nummers het bij zoiets al gehad. Wat ik dus nodig heb is iets met veel contrast in qua klank, dynamiek, ritme, etc. Desnoods iets waarbij je een verhaal kan vertellen. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en me kunnen helpen...
bombing for peace is like fucking for virginity beauty booty killerqueen Laatst aangepast door thali : 11 June 2005 om 22:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
tijd om op te staan
|
![]() Citaat:
Björk: It's oh so quiet ( heb die anders op pc staan )
![]() |
![]() |
#3 |
architect of life
|
![]()
Ik ga eerst even zelf zoeken. Mss vind ik de cd wel in de bibliotheek.
In elk geval bedankt ![]()
![]() |
#4 |
Lid
|
![]()
je hebt het vast zo gevonden hoor, het is een bekend liedje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
En de rest van mijn vraag? ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Lid
|
![]()
Ik doe maar wat suggesties hoor.. weet niet of het echt geschikte nr's zijn.
Live - I alone (zacht + rustig, daarna hard en sneller, deze twee steeds afgewisseld) Lipstick - Raver (Vrij hoog tempo, afgewisseld met rustigere stukjes) Dario G - Carnaval de Paris (best veel variatie in tempo, begint rustig) Anouk - Girl (zelfde verhaal als vorige nr's) Als ik jou was zou ik niet tussen de klassieke cd's gaan zoeken.. denk dat kleuters enthousiaster worden van vrolijke muziek dan van viooltjes en klarinetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
4 non blondes - What's going on lijkt me trouwens wel erg geschikt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bianca
|
![]()
Als je echt met kleuters wilt werken is het misschien verstandig om de cd 'Bewegingsonderwijs in het speellokaal' aan te schaffen. Deze heb ik ook en daar staan geschikte melodieën op om te bewegen met kleuters
![]()
![]() |
#10 |
architect of life
|
![]()
Het is niet enkel voor kleuters, maar ik ga er toch eens achter zoeken. Ik hoop enkel dat wij hier, in België, ook hebben... Bedankt voor de tip!
@nevaeh1987: dankje ![]()
![]() |
#11 | |
Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |