Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 10 November 2005, 20:57   #1
Rikketikketik
Guest

Standaard Bevolkingsgroei beperken?

We weten allemaal dat de bevolking nog steeds groeit en dat
de beschikbare ruimte stilaan allemaal aan het opraken is.
Berendrecht was bijvoorbeeld nog niet zo lang geleden een klein rustig dorpje, nu heeft de grootte al veel meer weg van het stad
en wordt nog meer en meer volgebouwd. Nu vraag ik jullie om allemaal oplossingen te verzinnen tegen deze bevolkingsgroei.
Ik ga er zelf enkele geven, en ze zullen mss wel grof zijn, ni da ik ze zou willen toepassen, maar het zijn wel mogelijkheden.
Ook: zijn deze mogelijkheden in jullie ogen verantwoord en eerlijk?

1:Geboortebeperking:
mensen met een strafblad: Kunnen 1 "proefkind" krijgen als er de voorbije 5 jaar niets meer aan het
strafblad is toegevoegd. Als er nadien nog iets gebeurd dat niet
door de beugel kan verliezen ze het recht op nog andere kinderen. Als er na 3jaar nog geen feiten meer zijn gebeurd, mogen ze een 2de kind krijgen mits een bewijs van goed gedrag.

mensen in psychiatrische behandeling:: Zolang de persoon in behandeling is=>geen kinderen.

mensen die mentaal mindervalide zijn: Geen kinderen.

mannen ouder dan 50 jaar die willen hertrouwen met een nog vruchtbare vrouw: =>sterrilisatie van een van beide.

Vaste ocmw klanten:: die volgens rapport van een ocmw medewerker niet in staat zijn een kind op te voeden => Geen kinderen

Daarnet las ik dit en ik was toch wel geschrokken.
Wat vinden jullie hier van?
  Met citaat antwoorden

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels