Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 November 2005, 20:42   #1
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard concerten: Wordt woekerhandel in tickets onmogelijk?

Citaat:

do 17/11/05 - Minister van Economie Marc Verwilghen (VLD) heeft met de concertorganisatoren afspraken gemaakt om de woekerhandel in tickets uit te roeien. "Een van de komende dagen wordt de overeenkomst ondertekend", aldus de minister.

Met het akkoord wordt de ticketverkoop officieel geregeld. Op elk kaartje zal binnenkort de naam van de koper, die van de verkoper en de officiële verkoopprijs staan.

Daardoor wordt het heel wat gemakkelijker om mensen op te sporen die hun kaartjes duur willen verkopen.

Ook zal men in de toekomst nog maximaal vier kaartjes per concert kunnen kopen.

De reserveringsperiode moet ook korter worden, zodat toegangsbewijzen dichter tegen de datum van het evenement kunnen worden verstuurd.

"En wie tickets aanbiedt via het internet moet zorgen dat de lijnen niet overbelast geraken en dat iedereen bediend kan worden", voegt minister Verwilghen er nog aan toe.

"Niets staat de ondertekening in de weg"

Het akkoord moet nog ondertekend worden. Maar dat zou geen problemen opleveren. "Niets staat de ondertekening nog in de weg", verzekert de minister.

De overeenkomst wordt binnenkort van kracht voor een proefperiode van twee jaar. "Het is een van de weinige gereglementeerde systemen die goed functioneren. We hebben het in Zweden aan het werk gezien."
Bron.
Een goede zaak volgens jou of slechts een voorlopige oplossing, die zo omzeild kan worden?

Ik ga hier zelf een van de komende dagen wel op in.
Oud 17 November 2005, 20:47   #2
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Een schande voor de vrijemarkteconomie.. Daar is alles wel mee gezegd
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 06:41   #3
Foetsy
aber, warum?

Standaard

verkocht worden de kaartjes toch wel lijkt me, anders kopen die zwarthandelaren ze ook niet. De organisaties zullen er dus niet minder op verdienen. De gemiddelde feestganger is voordeliger uit en de woekerhandelaar minder. Ik zie het probleem niet.
Oud 25 November 2005, 09:45   #4
L_angeldc
Guest

Standaard

Ik vind het een goed idee, sommigen mensen maken gewoon schandalig veel winst op concertkaartjes voor populaire, uitverkochte, concerten. Kaartjes voor Bloc Party bijvoorbeeld, zijn iets van 55 euro op Marktplaats, nou dat is gewoon je reinste oplichting
Maar dat ze maar 4 kaartjes per persoon doen, vind ik beetje weinig. Wat als je nu met een grote groep ergens naartoe wilt? Beetje onhandig als 1 iemand maar 4 kaartjes mag kopen dan.

En is dit alleen in Belgie het geval ook gaat dit ook in Nederland gebeuren?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 09:45   #5
anemic
Guest

Standaard

goede oplossing.
moet zeggen dat ik zelf niet zo'n bezoeker ben van van die megaconcerten, maar als je kijkt voor hoeveel tickets voor Robbie Williams gaan bij een uitverkocht concert..
die mensen hebben dat enkel gekocht dikke winsten te maken.
music is for you and me, not the fucking industry

(biohazard )
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 18:54   #6
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
Ik zie het probleem niet.
Het probleem is dat ze dan stromannetjes (?) inzetten. Ze vragen aan persoon x of y te bellen voor tickets, die verdienen daar dan een klein percentage aan en zo kunnen de tickets toch nog tegen woekerprijzen verkocht worden.
Oud 26 November 2005, 14:27   #7
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Zo kan het idd omzeild worden.
Maar toch, zal de woekerhandel niet minder worden? Het is extra kosten en moeite voor de woekerhandelaren. Sommige haken daarom (hopelijk) af. Weegt dit op tegen de nadelen voor de niet-woekerhandelaar (maar 4 kaartjes max, je naam op kaartje (al hou je die toch zelf))?
Oud 26 November 2005, 16:20   #8
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Dan zou je ook een systeem moeten maken waarmee de naam op het kaartje getoetst wordt aan een geldig legitimatiebewijs aan de ingang bij het concert, theater of wat dan ook. Ze zijn er toch mee bezig om in je paspoort cq. identiteitsbewijs ook een soort van chip te verwerken? In combinatie met je ticket voor het concert zou je hier een soort van controle-systeem kunnen maken.

Helemaal zonder fraude krijg je deze zaken sowieso neit als je het mijv raagt..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2005, 16:23   #9
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Is met WK 2006 trouwens ook het geval, waanzin gewoon.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2005, 16:29   #10
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

WK 2006 is nog extremer toch? Daar zijn ook doordat er zoveel kaarten naar sponsoren toegaan bijna geen mogelijkheden. Voetbal zou gewoon voor de supp. moeten zijn ..
Oud 26 November 2005, 16:33   #11
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
WK 2006 is nog extremer toch? Daar zijn ook doordat er zoveel kaarten naar sponsoren toegaan bijna geen mogelijkheden. Voetbal zou gewoon voor de supp. moeten zijn ..
Allemaal stadions van 40000+ toeschouwers en er gaan er rond de 3000 naar de echte fans van de landen (dus meer dan 34000 naar bobo's). Echt belachelijk
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 November 2005, 20:51   #12
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Dan zou je ook een systeem moeten maken waarmee de naam op het kaartje getoetst wordt aan een geldig legitimatiebewijs aan de ingang bij het concert, theater of wat dan ook. Ze zijn er toch mee bezig om in je paspoort cq. identiteitsbewijs ook een soort van chip te verwerken? In combinatie met je ticket voor het concert zou je hier een soort van controle-systeem kunnen maken.

Helemaal zonder fraude krijg je deze zaken sowieso neit als je het mijv raagt..
Het probleem is dat je ze dan als gewone persoon niet kan doorverkopen zonder de bedoeling er winst mee te maken. Twee jaar geleden heeft mijn vader een ongeval gehad een week voor mijn ouders naar een concert zouden gaan. Doordat ze het niet zagen zitten om met een gebroken been te gaan, hebben ze de kaarten aan inkoopprijs verkocht aan vrienden van een nichtje van ons. Als dit principe toen al zou ingevoerd zijn, dan zaten we met kaarten met de naam van een van mijn ouders erop, terwijl iemand anders met die kaarten de concertzaal binnen zou gaan...
Oud 27 November 2005, 09:21   #13
L_angeldc
Guest

Standaard

Ja zo worden de gewone mensen die inderdaad uiteindelijk niet kunnen gaan en toch hun kaartje willen verkopen de dupe :s
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2005, 14:14   #14
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Het probleem is dat je ze dan als gewone persoon niet kan doorverkopen zonder de bedoeling er winst mee te maken. Twee jaar geleden heeft mijn vader een ongeval gehad een week voor mijn ouders naar een concert zouden gaan. Doordat ze het niet zagen zitten om met een gebroken been te gaan, hebben ze de kaarten aan inkoopprijs verkocht aan vrienden van een nichtje van ons. Als dit principe toen al zou ingevoerd zijn, dan zaten we met kaarten met de naam van een van mijn ouders erop, terwijl iemand anders met die kaarten de concertzaal binnen zou gaan...
Ook hiervoor zou een oplossing te vinden zijn. Je kan toch een auto, die volledig op naam staat, ook weer doorverkopen?
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels