|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
hoi
voor school moet ik een discutie leiden die uitgaat van de vraag of vrouwen minderwaardig zijn of niet. niet natuurlijk en daar kan ik wel een aantal goede argumenten voor geven, maar misschien kan iem nog een idee aanbrengen dat gewoonlijk over het hoofd gezien worden. website's waar ik dergelijke info op kan vinden zijn ook altijd welkom dank u |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
misschien moet je er eens zelf even goed over nadenken
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Dudeh !
waar ga je nou over discuseren ? Hoe gaat iemand daar nou een normale reactie opgeven ? ik zou er geen discusie over kunne voeren.... "Zijn Vrouwen Minder" Nee Punt Uit....dus ben je klaar en kan je naar huis... en de eerste beste die zegt dat ze wel minder zijn mag je van MIJ slaan ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
je moet er gewoon niet van uit gaan dat vrouwen minderwaardig zijn
geef het baby argyment maar, das altijd het eerste waar mensen aan denken |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
baby argument? je bedoelt dat als embroyo het nog niet bekend was of je man of vrouw bent/wordt (of een voorstadium van embryo)....zoiets was het dacht ik....
ennuh, ik zou deze vraag gewoon omdraaien...er is namelijk volgens mij geen een goede reden waarom vrouwen minderwaardig zouden zijn. Spierkracht zegt dezer dagen namelijk niks meer, intelligentie ligt bij vrouwen zselfs hoger (meen ik ergens gelezen te hebben) etc |
![]() |
![]() |
#6 |
www.funing.nl
|
![]()
vrouwen hebben tegenwoordig gelijke rechten als mannen ( helaas nog niet altijd ) .uit
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Lastig tegenargumenten verzinnen bij deze discussie lijkt me. Je kunt wel in de hoek van feminisme ofzo blijven, maar zou het anders formuleren.
Waarschijnlijk trouwens weer een eendagsvlieg die ll.com alweer vergeten is? ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
nou,
ik vind in een zeker opzicht dat het mannelijk ras wel superieur is aan het vrouwelijk ras hoor. Ik bedoel maar: kijk naar alle wereldleiders, mensen in politiek, politie etc. Bijna allemaal mannen. Zo'n taak is voor vrouwen gewoon niet weggelegd. Zij moeten niet teveel macht krijgen, want dan gaat het fout. Of kijk naar expeditie robinson. In het mannenkamp ging het perfect, geen ruzie, goed georganiseerd, alles goed. In vrouwenkamp hele dag ruzie, ging totaal niet goed samen, kei wanordelijk. Vrouwen moeten gewoon geen leidinggevende, of hoge taak hebben. Dus ik vind dat ze minderwaardig zijn aan mannen ja. |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
zeker ook gezien een lichamelijk feit....mannen zijn beter voor manueel werk....ook in sport e.d zijn ze sterker en superieur aan de vrouw. Dat is een feit!
Evenals het een feit is dat mannen 10-15% meer herseninhoud hebben dan vrouwen...ook een feit... |
![]() |
![]() |
#10 |
Lid
|
![]()
tsja en voor zover ik weet zijn de meeste mannen ook beter te begrijpen, je kan er bijna geen ruzie mee krijgen en ze zijn meestal ook niet zo fucking verwaand. bluhhh
maar of dat nou met minderwaardigheid te maken heeft.. ![]()
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
ik vind dat vrouwen gelijke rechten moeten hebben aan een man.
de vrouw is idd fysiek minder sterk dan de man. maar dat maakt in deze geatomatiseerde tijd weinig uit. naar dat over de hersen inhoud vind ik raar want ik had een tijdje terug net biologie geleerd dat vrouwen meer van hun hersenen gebruiken. maar ik zie geen reden waarom een vrouw minder rechten zou moeten krijgen in deze maatschapij. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Hoeveel vrouwen hebben een nobelprijs voor wetenschap gekregen? |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Daarbij worden nobelprijzen dezer dagen nog steeds nauwelijks aan vrouwen gegeven.... |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
En van die nobelprijzen, dat komt door de discriminatie. Vrouwen worden veel minder gestimuleerd om bijvoorbeeld wetenschappen te leren, en zo gaan ze niet vertrouwen in hun eigen kunnen. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Neen,vrouwen zijn niet minderwaardig hoewel het in sommige landen misschien wel nog zo is.Maar je kan altijd zeggen dat elke man geboren is door een vrouw.Dus zou er eigenlijk een discussie moeten zijn dat de mannen minderwaardig zijn.Maarja wie zal het zeggen...
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
dus vrouwen moeten aangeduwd worden voor ze iets durven/doen? Dus een man moet eerst zegge: "eej, ga da us doen" voordat ze ook werkelijk iets durven te ondernemen? Dan bevestig je dus dat mannen in een hoger niveau staan dan de vrouwen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Lid
|
![]()
iedereen is gelijk....
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() geen toeval dat het een vrouw is die dit post |
|
![]() |
![]() |
#21 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Guest
|
![]() Citaat:
zit jij op school met alleen het mannelijk geslagt ofzo, man vrouwen zijn niet minder ofzo hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() haaallo, als zij op school zit en dit moet verdedigen op de manier waarop jij het doet, dan krijgt ze een -3 ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Guest
|
![]() Citaat:
(Lezen jullie ook Drive voor Engels? ![]() Maar vrouwen zijn dat weer beter in talen bijvoorbeeld, en in emoties (over het algemeen), mannen zijn lichamelijk sterker. Mannen en vrouwen zijn dus evenwaardig ![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citaat:
vrouwen hebben 2 x chromosomen en mannen een x en een y chromosoom. En mannen zijn misschien sterker, het zijn nog altijd vrouwen die de kindjes baren. Als mannen kinderen zouden krijgen, zou er in elk gezin maximaal 1 kind zijn, omdat mannen waarschijnlijk de pijn niet aankunnen. |
|
![]() |
![]() |
#26 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#27 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
Guest
|
![]()
Je zou eens iets van Freud moeten lezen over vrouwen.
Hij spreekt tamelijk minachtend over deze schepsels ;) |
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
best grappig dit, ik had niet eens verwacht dat hier een discussie over zou komen, zo zie je maar weer..
ik heb aantal keren gelezen dat mannen meer nobelprijzen hebben gewonnen, dat er meer mannen in de politiek bezig zijn etc etc etc.. en ik vind dat zulke loze argumenten omdat dat gewoon niks met evenwaardigheid te maken heeft. We zijn natuurlijk heel blij voor de mannen dat de 1e persoon op de maan een man was, dat Einstein een man was, dat Newton een man was, dat de winnaars van de nobelprijs grotendeels mannen zijn (zijn er eigenlijk wel vrouwen geweest die de nobelprijs hebben gewonnen?) en ga zo maar door. Maar wat zegt dat nou over de evenwaardigheid tussen mannen en vrouwen..? Niks. Het zegt iets over de verschillen tussen mannen en vrouwen...want er zijn (duidelijk) verschillen (danwel kleine, danwel grote) tussen mannen en vrouwen, maar of dat de een beter maakt dan t ander is nog maar de vraag... |
![]() |
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Als er schaatswedstrijd is en schaatser 1 is sneller dan 2. Dan is dat volgens jij een verschil, maar of schaatser 1 nou beter is, dat is voor jou nog maar de vraag..... hmm vaag hoor |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | ||
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
ik vind dat, in de samenleving waar we nu in leven, iedereen elkaars gelijke is. niemand hoeft zich verheven te voelen boven een ander. |
||
![]() |
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
jammer dat je niet even op het einde doorstoot
![]() Ik houd de discussie verder voor gezien, ik ben het overigens niet eens met wat ik tot nu toe verdedigd heb. Ik had alleen wel gehoopt dat iemand me keihard onderuit zou halen, dat is echter weggebleven. Wel grappig is dat het toch blijkt dat via argumentatie blijkt dat iets dat zo voor de hand ligt, toch best lastig te verdedigen is ![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |