|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Op een verkeerd moment voor de VS begint Noord-Korea, toch al niet de grootste vriendjes met Amerika, vreemd gedrag te vertonen. Het kernwapenprogramma is weer opgestart, de wapeninspecteurs het land uitgezet en dreigende oorlogstaal tegen de VS uitgesproken. Ook Zuid-Korea en Japan voelen zich er niet lekker bij.
De vraag is nu wat er moet gebeuren. Mag Noord-Korea kernwapens produceren (terwijl de bevolking honger lijdt en het land straatarm is?) en de regio bedreigen? Moet er ingegrepen worden, zo ja hoe? Of is het weer onder het mom van "Amerika heeft zelf ook ABC wapens dus Noord-Korea mag het ook"? Toch lijkt mij het niet bevorderlijk dat een vage dictator als Kim kernwapens in zn bezit heeft. Want ik zie zo'n type ze nog wel inzetten ook... of gebruiken als chantage. Want wat heeft "de geliefde leider" te verliezen als ie in het nauw zit? Laatst aangepast door Ar-Tuur : 31 December 2002 om 18:36 |
![]() |
![]() |
#2 |
the bearded lady
|
![]()
mjah...Noord-Korea moet iig wel in de gaten worden gehouden, want die gasten aldaar zijn echt zo gek om alles te geven voor hun land, geen goede zaak iig, want ik vind eig dat je eerst de mensen maar ns goed moet onderhouden ipv t budget op kernbewapening te richten
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
hmm, Amerika is de ondernemer tegen kernwapens. Het is dan natuurlijk fout om zelf die dingen ook te hebben. Maar het is nog gevaarlijker als je ze niet hebt en je gaat eisen aan 3e wereld staatjes of ze hun kernwapen productie stil gaan zetten. Dus zit je in een tegenstrijdige rol waarbij je vijanden heb omdat jezelf kernwapens hebt, en vrienden omdat je strijd tegen kernwapens.
Ik kies geen kant bij beide partijen, Bush is namelijk een rare snuiter en Irak is voor de VS interesant vanwege het vele olie dat zich daar bevind (schijnt iets van 600 miljard aan oliedollars daar te liggen, of tis veel meer) dus is het niet duidelijk of VS het echt om de wapens doet of voor de Olie... Bij Korea is het zo dat het een wanhoopspoging is om aandacht te trekken, zo'n nietszeggend landje moet ook niks met kernwapens hebben. achja, fuck al die landen. Dat ze er aan kapot mogen gaan. ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
De mensen daar worden ook onder de knoet gehouden door een stelletje communistische KAMERADEN die hun Linkse "heilstaat" in stand willen houden. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
the bearded lady
|
![]() Citaat:
edit fol: niet ingaan op reacties s.commers
What do the innocent know, except what the guilty teach them. Laatst aangepast door Fade of Light : 1 January 2003 om 13:21 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Amsterdam Original
|
![]()
ik vin dat ze alles mogen doen zolang ze er maar niks MEE doen...
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
2) Het kost handenvol geld terwijl het land al straatarm is (zie inleidende post) |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Über Mensch
|
![]()
als dit fout gaat zitten we naar mijn mening in een 3e wereld oorlog. Als Noord Korea amerika gaat aanvallen zal irak ook niet meer wachten. En dat zullen waarschijnlijk niet de enige 2 landen zijn die de US zullen gaan aanvallen of indirect terroisten gaan sturen.
Global Caos... bwa. Ik hoop dat het een beetje chill blijft daarzo! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Über Mensch
|
![]() Citaat:
als het gebeurt word heb wel een total war, en als die over is zullen er nog heel lang gevechten doorgaan (terroristen). Als irak en NK zo verneukt worden zullen de VN en NAVO daar zeker niet blij mee zijn, zeker gezien de economische omstandigheden van irak waar wij aan gebonden zijn!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
N-Korea dreigt met oorlog
Wanneer Amerika economische sancties tegen Noord-Korea neemt dan ziet het land dat als een oorlogsverklaring. Dit verklaarde het staatspersbureau KCNA dinsdag. Hierbij wordt ook gedoeld op de entering van het Noord-koreaanse schip met wapens die bedoeld waren voor Jemen vorige maand. Het persbureau verklaart dat Amerika een illegaal en onmenselijk beleid voert ten opzichte van Noord-Korea. N-Korea beschikt in alle waarschijnlijkheid over een kleine hoeveelheid plutonium en ander radioactief materiaal, opgeslagen in de kerncentrale in Yongbyon. Dit deelde het Internationaal Atoomenergie Agentschap mee tijdens een spoedzitting op maandag die over het kernwapenprogramma van N-Korea ging. De bron. Het blijft vreemd, waar Noord-Korea mee bezig is. Het is natuurlijk alleen maar bluf, maar ik snap de logica niet dat die leider van N-K de VS daarmee naar de onderhandelingstafel wil dwingen, wat je vaak leest. Zulke taal, dreigementen en vreemde acties drijft ze daar alleen maar verder van af lijkt me. En dan heb je ook nog zo'n rechtlijnige en niet naar compromissen zoekende president als Bush. |
![]() |