|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
Bekijk resultaten enquête: Zijn we blij met de euro? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 35,14% |
nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 64,86% |
Stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
De euro.
We hebben het muntje alweer een flinke tijd in de omgang, het went wel wat. maar wat vinden we er nu eigenlijk van? Missen we de gulden? Is alles echt 2x duurder? Sinds ik mijn salaris in euro's krijg vliegt het mijn portemonnee uit, het lijkt of alle ondernemers meteen hun kans hebben gegrepen bij de invoering van de euro: alles omhoog! Soms hoor je zelfs dat een pilsje dat eerst fl 2,50,- kostte, nu gewoon E 2,50 is! Vinden wij dit acceptabel? Is het leuker of gewoon ingewikkelder geworden sinds we weer 1 en 2 centstukken hebben? Veel mensen slaan aan het verzamelen van al die leuke hebbedingetjes, daarom hoor je ook regelmatig in winkels dat ze een nijpend wisselgeldtekort hebben, de euro boeit. Zie het verschil in prijs als je bijvoorbeeld naar Turkije op vakantie gaat, als je in nationale munt betaalt is het spotgoedkoop, maar het kan ook in euro's hoor meneer! Poef! Meteen 2x zo duur.. De euro: ja of nee! |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]()
Hmmz met die gulden had ik totaal geen problemen maar sinds ik die euro heb vliegt het geld eruit.
Ik hou wel altij din me achterhoofd dat 1 euro wel even mooi 2,20 is maar toch op de een of andere manier ben ik altijd zo blut ![]()
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
ow wat erg
ik heb de ziekte van Duisendberg au au au ow wat erg ik heb de ziekte van Duisendberg hoe moet dat nou? kijkt iemand Ook Dat Nog? Daar komt dit van, de ziekte van duisendberg wil zeggen dat je vindt dat alle prijzen sinds de euro gestegen zijn. Ook ik heb de ziekte van Duisemdberg ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Tja, de euro had er van mij niet hoeven komen: het heeft zoveel geld gekost wat naar mijn mening beter aan andere zaken uitgegeven had kunnen worden. Ook is het zo dat de meeste prijzen met de euro tactisch af zijn gerond: naar boven dus. En om nou te zeggen dat ik er veel voordeel mee heb in het buitenland? Mwoch, ik vond dat vreemde geld altijd wel leuk, en ik kon op mijn vakantiebestemmingen gewoon pinnen, dus zoveel gedoe was dat nooit.
Maarja, hij is er nu, en nu wil ik dus niet meer terug naar de gulden, want dat gaat opnieuw een boel geld kosten, plus dat alles waarschijnlijk weer naar boven afgerond gaat worden. Dubbel genaaid dus. |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Ik ben niet zo voor de euro, maar nu het zo is, is het ook te stom om weer te veranderen he
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Looking at you
|
![]()
je moet is goed opletten bij tuincentra eerst was het bijvoorbeeld: 10 planken voor 10 gulden. En nu is het plotseling: 10 planken voor 10 euro....
![]() Ik ben niet echt voor de euro
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
hmm probeer een slimmere titel te verzinnen joh
![]() Om antworod te geven op je titel: wel slim, want voor handel tussen landen is het veel gemakkelijker Om antwoord te geven op de rest van je post: Uiteindelijk zijn er heel veel huichelaars die de FL in de prijzen gewoon vervangend door een euro teken....Zeker in de horeca, en die moeten dus ook flink gestraft worden |
![]() |
![]() |
#8 | |
Nerd
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Lid
|
![]()
mja k ben nu gewend aan het uiterlijk, maar k heb nu wel 5 euro op de bank staan:\
heb toch nog wel moeite met de waarde. k wil een jas die 100 euro kost, is toch mooi 210 gulden. En mijn tv van 200 euro, dikke 400 ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
krrraak
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
the bearded lady
|
![]()
op zich vond ik t niet zo heel erg dat de prijzen door de euro wat naar boven zouden gaan, in eerste instantie was t puur om de kosten die de winkels door de euro extra kregen terug te verdienen, maar t gaat erniet erg naar uitzien dat de prijzen weer teruggaan zoals ze eig zouden moeten zijn zoals ze eerst met de gulden waren, een naaistreek dus
en het effect dat we minder te besteden hebben word dan ook nog ns versterkt vanwege het feit dat t op z'n zachtst gezegd wel ns beter gegaan is met de economie, de overheid kampt met een begrotingstekort en daar zijn wij (natuurlijk) weer de dupe van
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
T'is jammer dat ze al die oude vertrouwde guldens hebben weg gedaan!!!Ik wil ze trug!! Ik vind de €uro echt verschrikkelijk, ik vergis me nog iedere keer...ik ben vort altijd blut, ik geef veel te veel geld uit en ik sta nog altijd om te rekenen...
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nerd
|
![]()
btw wat me echt opvalt in die eerste post, een pilsje €2,50?
![]()
![]() |
#15 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() hier kost t iets van €1.60 ofzo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Looking at you
|
![]()
de goede oude tijd dat het pilsje nog gewoon F2,- was
![]()
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
zit er niet zo mee
dat alles duurder is geworden komt niet alleen door de euro, heeft wel een rol gespeeld ik kan wel zonder, alleen is het wel leuk dat je nu in 11 andere landen kan betalen met je nationale munt |
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ja oké [nieuwe titel] de euro ja of nee [nieuwe titel] ![]() o ja, en niet alleen de horeca btw ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Lid
|
![]()
ik ben er niet blij mee alles is zooo veel duurder geworden
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
kan me weinig schelen, dus ik stem nie, want ik ben et niet eens met ja en niet met nee
|
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
Over de vraag of de Euro zin heeft hoeven we niet te discussiëren, de Euro is uiteindelijk alleen maar goed voor de economie. Dat de prijzen achterlijk gestegen zijn klopt inderdaad, maar blijkbaar willen mensen er wel voor blijven betalen. Eigenlijk zou je zo'n consumenten actie moeten ondernemen zoals in Griekenland en Italië, waar ze gewoon bepaalde producten een tijdje boycotten. Maar de vraag is of dat echt zin heeft, maar ik ben er voor om er voor te zorgen dat de prijzen op een beetje redelijk peil blijven.
|
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
van mij had ie der ook niet hoeven komen, het is gewoon irritant. ik sta nog altijd om te rekenen, als ik iets heb gekocht kom ik er achter dat ik dat nooit zou hebben gekocht als het nog in guldens was, gewoon alleen maar omdat je denkt, ach het is maar 20 euro wat maakt dat nou uit....maar ondertussen is het wel meer als 40 gulden :\
het enige voordeel is dat je in verschillende landen met dezelfde munteenheid kunt betalen |
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
Ik ben trouwens ook totaal nog niet gewend aan de Euro, ik reken alles nog om naar guldens
![]() Duurt nog wel even voordat de Euro vertrouwd wordt en je een beetje in je hoofd hebt hoeveel bepaalde dingen kosten. Vroeger wist je bijvoorbeeld.. een mars kost zoveel, een brood zoveel, een muntje in de discotheek zoveel, maar nu.. |
![]() |
![]() |
#25 |
Nerd
|
![]()
ja ik reken ook alles om naar guldens om te kijken hoeveel alle winkels ons bestelen
![]() |
#26 |
Guest
|
![]()
ik reken nix om naar guldens . als ik wat wil hebben koop ik het gewoon
|
![]() |
![]() |
#27 |
athanatos
|
![]()
nee, ik heb er nog geen ene mallemoer aan gehad en de prijzen zijn alleen maar fors gestegen...
kut dus..
![]() |
#28 |
Guest
|
![]()
Ik ben zoooooo anti-euro. Nee, ik vind die dingen superonhandig, en dan met die eurocentjes!
![]() ![]() En alles lijkt plotseling veel duurder geworden. Nee, dood aan alle euro's! ![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Watch it!
|
![]()
Niks aan te doen. We wonen in een soort democratische dictatuur, dus klagen helpt niet. Schijt euro's......
![]()
![]() |
#30 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
ik vind de €'ros best wel meevallen..alleen die o,o1 €
pffffttt...waarom schaffen ze die niet af |
![]() |
![]() |
#32 |
Guest
|
![]()
Voor mij moest de euro er niet komen maar het is wel handig als je op reis gaat.Maar gewoon om in eigen land te gebruiken is het effe wennen.Maar het gaat nu wel.Alleen altijd effe rekenen hè.
|
![]() |
![]() |
#33 |
Guest
|
![]()
Euro????
Echte onzin allea is alleen duurder geworden.Heb liever gewoon de ouwe gulden weer in de hand maar ja wat doe je er aan he ![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Guest
|
![]()
De pleuro...:
Voordelen: - Je hoef geen geld te wisselen als je naar het buitenland gaat - Banken kunnen geen geld van transacties naar beneden afronden en de rest zelf houden Nadelen: - Alles is duurder geworden - We worden en beetje flink genaaid door de overheid - Het heeft miljoenen GULDENS gekost om in te voeren Ik kan nog wel verder gaan maar dat heeft geen zin Ik ben tegen de pleuro. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 |
Guest
|
![]()
dike ellende mang met die rot euro`s
te veel irri klein centen en ik raak er door de war van en d eptrijsen sijn tering te duuur konden se et teminste niej wat makelijke maken maar neej se motten mensen levens zuur makuh grrrrrrrr die idiooten krijg ik ooit wel ![]() |
![]() |