Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 May 2004, 11:17   #1
Jochemmm
jocking

Jochemmm's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard Leger Israel naar de dierentuin

Ik las dit vancohtend in de krant en ik vind dit toch wel zo laf en triest!!! wat de fuck schiet je hier weer mee op?

Citaat:
"Israëlisch leger moordt dierentuin uit"

Tijdens de militaire actie in het Palestijnse vluchtelingenkamp Rafah heeft het Israëlische leger de dierentuin met de grond gelijk gemaakt.

Een onthoofde struisvogel, dode kippen, resten van een pauw en een geit. Dat zijn de droeve gevolgen van de inval van het Israëlische leger afgelopen week. In de dierentuin liggen nu enkel nog de kadavers van de dieren die volgens de eigenaar nog het enige vertier in het kamp vormden.

Mohammed Jumaa, de eigenaar van de dierentuin, wijst de schuldige aan: het Israëlische leger. De Israëlische soldaten drongen met bulldozers de dierentuin binnen, alwaar het de kooien en rennen vernielden. Tientallen dieren konden ontsnappen, veel andere overleefden de Israëlische inval niet.

"De overgrote meerderheid van de dieren is dood of ontsnapt", zegt Jumaa. "De pijn die ik nu voel is met geen pen te beschrijven", zegt hij. "Dit alles maakt deel uit van de legerplannen om Rafah te verwoesten, met zijn gebouwen, mensen en zelfs zijn dieren."

Het enige wat de dierentuin nu nog herbergt zijn een pony, een paar honden en enkele tientallen papegaaien. Tientallen dieren zijn nog vermist, waaronder een tijger, circa 55 Afrikaanse en Amerikaanse papegaaien, een aantal slangen, wasberen en apen. De ontsnapte kangoeroe is inmiddels door vluchtelingen gevangen en teruggebracht.

Het Israëlische leger is een onderzoek gestart naar de schade die de soldaten hebben aangericht. Volgens Jumaa hebben de militairen met opzet ook in de dierentuin vernielingen aangericht. "De zoo was duidelijk gemarkeerd met tekens en vlaggen. Dieren zijn doodgeschoten en kooien vernield, expres."

Update 22 mei 2004, 11:41 uur

Volgens een woordvoerder van het Israëlische leger was er van te voren duidelijk gekozen voor een route door de dierentuin omdat daar geen landmijnen zouden zijn. De soldaten hadden directe orders gekregen om de dieren te ontzien. Het leger is inmiddels een intern onderzoek naar de zaak begonnen.
Heb al geen hoge pet op van het Israelische leger maar dit slaat werkelijk alles. :@
Oud 22 May 2004, 12:17   #2
Tosyali
Guest

Standaard

dit zijn dagelijkse dingen daaro .
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2004, 12:32   #3
Raspberry
Ja?

Raspberry's Avatar

Standaard

slaat ook nergens op. :/
Oud 22 May 2004, 12:56   #4
not-known
Guest

Standaard

OMG, en dan zijn er nog mensen die durven te beweren dat die Israelies voor terroristen komen
Terroristische dieren... zie je het al voor je
Ik ben het niet eens met de aanslagen van de Palestijnen, maar op deze manier schuif je et ze ook wel zo in de armen ja! Wat zou jij doen als alles om je heen wordt vernietigd. Ik kan me het prima indenken jah
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2004, 15:25   #5
Alpha
FORE!!!

Alpha's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

zie je het al voor je:
ZelfmoordKangoeroe -> spring ... spring ... spring ... BOEM!
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2004, 14:22   #6
PFP
Guest

Standaard

Tja triest voor die dieren
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2004, 15:50   #7
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

dieptriest. Een beetje soldaat, burger snapt wel dat je zoiets uberhaubt nooit hoort te doen.
Trieste gebeurtenis.

Sorry maar ik heb dan ook weinig positiefs over het israelische leger, netzoveel als ik over bush en zijn marionettes heb.
Je leest dagelijks/wekelijks over hun misdaden tegen de mensenrechten en ze blijven doorgaan ondanks internationale kritiek, ze luisteren ook helemaal niet ofzo, slaan bijna alle adviezen in de wind, hoe kun je zo ooit een leefbare wereld creeeren?
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2004, 21:04   #8
Tosyali
Guest

Standaard

ik vraag me ook nog af wat de media achter schermen houdt, want er gebeuren daar veel ergere dingen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2004, 15:34   #9
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tosyali
ik vraag me ook nog af wat de media achter schermen houdt, want er gebeuren daar veel ergere dingen.
Klopt, maar media zijn ook niet objectief. Ooit volledig objectieve media gezien?
Subjectief verhalen trekt meer mensen, dus je kan het wel raden.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2004, 19:48   #10
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Klopt, maar media zijn ook niet objectief. Ooit volledig objectieve media gezien?
Subjectief verhalen trekt meer mensen, dus je kan het wel raden.
Media kan ook nooit objectief zijn aangezien dat uberhaupt al onmogelijk is met 16 miljoen verschillende nederlandse visies. Al zou het zo objectief zijn (wat dus niet kan) dan zulleen er altijd een paar mensen zijn die brullen dat het niet objectief is.

Het is vaak dat ik me erger aan de zeer linkse houding van bepaalde kanalen en tv persoonlijkheden.

Als je op de SP stemt kijkt er niemand van op, maar als je zegt dat je vvd of lpf stemt/aanhangt dan word je nog net niet uitgemaakt voor fascist. Wie Bush of Israel zo leuk mogelijk kan uitschelden wordt met gelach onthaalt in programmas als Barend en van dorp/nova/Witteman/ rondom 10 etc.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2004, 20:16   #11
not-known
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Media kan ook nooit objectief zijn aangezien dat uberhaupt al onmogelijk is met 16 miljoen verschillende nederlandse visies. Al zou het zo objectief zijn (wat dus niet kan) dan zulleen er altijd een paar mensen zijn die brullen dat het niet objectief is.
Visies hebben weinig met objectief te maken. Objectief is alleen een kleurloze weergave van feiten. Daarop laat met z'n eigen interpretatie los waardoor er een visie ontstaat.
Maar wat wil het feit, er zijn zijn zoveel verschillende media zowel links als rechts, waarbij de een extremer is dan de ander, dat men kan kiezen wat die wil horen. De een brengt het nieuws met een duidelijk linkse toon, terwijl de ander duidelijk rechts is.
Als je nog enigzins de waarde van de media wil schatten zal je nooit af moeten gaan op 1 bron, maar zal je een verzameling van bronnen moeten opstellen. Daaruit moet je vervolgens halen wat je wil. Natuurlijk is dit ook nieuws selecteren naar wat je wilt horen, maar om voor jou zelf een fatsoenlijk beeld te krijgen is dat nog het beste.
Citaat:

Het is vaak dat ik me erger aan de zeer linkse houding van bepaalde kanalen en tv persoonlijkheden.
Dat heb ik met beide kanten. Daarom houd ik mijzelf ook niet vast aan 1 kanaal of wat dan ook.
Citaat:

Als je op de SP stemt kijkt er niemand van op, maar als je zegt dat je vvd of lpf stemt/aanhangt dan word je nog net niet uitgemaakt voor fascist. Wie Bush of Israel zo leuk mogelijk kan uitschelden wordt met gelach onthaalt in programmas als Barend en van dorp/nova/Witteman/ rondom 10 etc.
Vind ik een redelijk overdreven argument. Het is moddergooien naar beide kanten. Ik ben zelf niet echt gebonden aan 1 kleur. Ze hebben beide goede en slechte kanten, maar zoals jij het nu aanhaalt is het overdreven.
Dat er kritiek is op Bush en Israel, wat jij nu aanhaalt is ook logisch, maar daarbij moet je ook niet vergeten dat er vaak zát is gepraat over de Palestijnen, de terroristen in Irak, etc. Het is niet zo zwart-wit dat er maar 1 kant belicht wordt en dat we te maken hebben met 'de goede en de slechte'.
Maargoed, het is maar net hoe jij het nieuws interpreteert. Dat is aan de andere kant het mooie aan media
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels