|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
...
|
![]()
*Grrrr*
Ik moet godver 506 woordjes in me hoofd stampen voor Engels. :r Maar het wil nie lukken!! ![]() Iemand nog tips?? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
veel naar de engelse tv kijken
daar heb ik het ook grotendeels van geleerd en ezelsbruggetjes maken, dat helpt ook eerder beginnen ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
...
|
![]() Citaat:
Maar het is suup irri. Het zijn der heel veel. En krijg sommige der gewoon nie in. Ja ezelsbruggetjes maken helpt soms ook wel... Bedankt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Opschrijven en dan kijken welke je weet, de rest nog eens opschrijven, terug kijken welke je kent, rest nog eens opschrijven,...
Spiekbriefje maken ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
wij mosten er 2400 voor 1 toets, dus wees blij dat het er slechts 500 zijn
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Weet niet of je er want aan hebt maar probeer er ook een eigen betekenis bij te bedenken ik onthou et dan meestal btr majah bij mij zijn het er dan ook meestal geen 506
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lid
|
![]()
opschrijven werkt meestal wel, of met zo'n speciaal pc programmatje, maar iig heeeel veel succes
![]()
![]() |
#8 | ||||
...
|
![]() Citaat:
Citaat:
En lukte het?? Maar hoeveel tijd kreeg je dervoor?? Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
zelf heb ik veel naar engelse films geluisterd en muziek gekeken het helpt echt hoor
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Nee het lukte niet, een 4,5 (maar da tmaakte niet uit, had geneog compensatie punten) je kreeg het hele jaar, maar je begint er pas 3 weken van te voren aan (maximaal!). en voor de toets, 75 woorden gaf ie ongeveer, daar kreeg je zo'n 30-40 minuten voor |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
ik gebruik altijd overhoor. Is zo'n progje waarmee je kunt leren. Moet je op google maar zoeken naar overhoor
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
gewoon een speikbriefje maken ik moet ook iedere week een rep voor engels maken zogeheten idioom, zijn ook alleen maar woordjes heb er tot nu toe alleen nog maar tienen voor gehaald
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
Inderdaad overschrijven:
Stap 1: overhoor jezelf met de complete woordenlijst. Stap 2: schrijf de woorden die je niet wist op een apart blaadje met de betekenis. Stap 3: overhoor jezelf met het blaadje dat je een paar minuten geleden op hebt geschreven. Streep alle woorden die je nu wel weet af. Stap 4: Schrijf de overgebleven woorden op een apart blaadje met de betekenis erbij. Stap 5: Doe nu hetzelfde als bij stap 3. Herhalen tot je geen woorden meer over hebt. |
![]() |
![]() |
#14 | |
wat is kunst?
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
ik weet niet, ik heb al in geen tijden engelse woordjes meer 'geleerd'. Maar wat ik altijd deed is ze overschrijven (2x) na 2x de woordjes die je niet weet nog een keer opschrijven op een ander blaadje en zo verder tot je ze allemaal weet. (maar da's wel veel werk en het kost redelijk veel papier)
wat ik nu doe is ik begin een uur voor het proefwerk en dan ga ik ze allemaal hardop aan mezelf voorlezen (als ik het niet hardop doe dwalen mijn hersens af ![]() en 506 woordjes valt nog wel mee moet ik zeggen. Wij moesten er laatst iets van 1500 toch wel! |
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |