|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
aber, warum?
|
![]()
iemand wel eens van nieuwetijdskinderen gehoord??
http://www.nieuwetijd.com/ wat me opvalt is dat ze zeggen dat iedereen een nieuwetijdskind is. Toch krijgen ze het voor elkaar om lijstje samen te stellen waar je een nieuwetijdskind aan kan herkennen.
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
nog nooit van gehoord, ik ga kijken
Ik vraag me af waar het opslaat w.v. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]()
ik ben ut, of naja ik was het. Ik ben officeel geen kind meer.
Na 18 jaar schijn je volwassen te zijn ofzo? (zoiets heb ik gehoord? ![]() maareh Citaat:
Vind ik wel grappig... Labelen van de nog niet gelabelde groep. (goeie zaak opzich) zonder label ben je dus nergens, Dat valt alleen wel op. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
ha ik ben t, en nie zo'n klein beetje ook (heeft ziektes oa: astma, huidaandoeningen en allergiën; ik heb die alle 3 ha!)
![]() :respect: me geen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
edit: goh, op 2 of 3 na alle kenmerken passen bij mij.. ![]() maar ik vind het niet erg nodig om mij t label te geven dat ik een nieuwetijdskind ben, bij wijze van erkenning ofzo.. ![]() ben gewoon lekker mezelf met al mn eigenschappen ![]() Laatst aangepast door eneri : 5 March 2003 om 16:39 |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Lid
|
![]()
mooi, ik ben het absoluut niet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
ik ben et niet,en ik ben er content om
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Ik schijn er ook onder te vallen
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
aber, warum?
|
![]()
hehe, ik had eigenlijk gedacht dat er wat hevigere reacties zouden zijn. Ergens anders waren er hele discussies over. Over dat nieuwetijdskinderen zich nu als een soort übermensch zouden beschouwen enzo.
Ook zeggen ze op de hele site dat ze mensen niet labelen en daar over een heel verhaal, toch zetten ze een aantal punten neer waar je een niewetijdskind kan aan herkennen, dus toch labellen ze mensen weer...
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
eh ik vind niet dat het op de site echt goed uitgelegt staat wat nieuwetijdskinderen eigenlijk zijn of waarom ze er zijn. Het heeft met het aquariustijdperk te maken. NIeuwetijdskinderen moeten mensen laten zien dat gevoel belangrijk is. In het tijdperk waarin we nu komen is dat nodig (aquariustijdperk). Het afgelopen tijdperk (ik dacht vissen, maar dat weet ik niet meer zeker) was technologie heel belangrijk.
Verder kloppen de 'symptomen' wel voor zover ik weet. enik vrees datik er ook een ben: veel huilen als baby ik lachte alleen maar ![]() verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd dit had ik wel heel erg leven vanuit Eigen Wijsheid kweet niet wat ze hiermee bedoelen emotionele benadering van de omgeving dit wel gevoeligheid voor stemmingen van anderen, scherp aanvoelen van spanningen heb ik ook reageren vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel that's me druk of juist teruggetrokken gedrag heb ikook moeite met de motoriek mwah dat valt wel mee dromerig ik dromerig...neu 0-) origineel meestal sterk intuïtief ook buitenzintuiglijke ervaringen ook wel (in ruimste zin van buitenzintuiglijke ervaringen dyslexie of dyscalculie wat is dyscalculie??? voedingsintoleranties neee heb ik niet ziektes, o.a. astma, huidaandoeningen, allergieën astmatische bronchitis telt ook mee?? sterke binding met de natuur absoluut!!!!! vegetarisme dat ik vegetarier ben? nope ben ik niet trouwens. Nieuwetijdskinderen trekken naar elkaar toe. Ze trekken elkaar aan (zo vormen ze vriendengroepjes) heb ik dat goed uitgelegt??? ![]() ik lachte alleen maar ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Wat mij opvalt is dat als een kind ook maar een beetje anders is het meteen een NTtje is. Mijn broertje is gewoon wat druk en levendig en meteen is het een NTer met allerlei diepere banden met zn moeder en ga zo maar door.
Als iemand van mijn leeftijd naar mij toekomt en een verhaal ophangt over een NT zijn en hoe zwaar dat niet is dan ga ik heel hard lachen en zal ik met argumenten bevestigen dat het gewoon hoort bij de trend van het New Age nu. Zo bijzonder ben je niet als Nt of gewoon als kind |
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() eh juist ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Word daarvan gezegd dat ze het "moeilijker" hebben als "gewone"kinderen" ? Sommige dingen waren voor mij lastig maar niet lastiger dan anderen denk in dezelfde omstandigheden. ![]() K heb wel altijd het gevoel gehad dat ik anders was op een manier, (niet te verwarren met beter) Toen ik me moeder ook vroeg of ze wist wat het (NTK) was zei ze dat ze allang wist dat ik dat was. (wist ik niet dus) |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Lid
|
![]()
Mwah ik hou ni zo van dat stempelgedrag, je bent wie je bent, en dat je dat een NTK noemt ach das een labeltje maar wat maakt het uit? je bent uniek!
Ik heb sommige dingen wel en sommige dingen niet, maar das met alles, als men zegt 'daar en daar' zou jij last van kunnen krijgen dan krijg je dr spontaan ook echt last van ach... kan me dr ook ni zo druk om maken eigenlijk ![]() ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
En wat is zon kind?
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]()
Zag laatst een soort opvoed programma op t.v over Nieuwetijdskinderen. Er zat o.a een vader met een zoontje dat inmiddels door de psychiatrie NLD (non verbal learning disorder) was gediagnosticeerd . Zijn paps was meer overtuigd van de term nieuwetijdskind (weigerde desondanks gelukkig geen gepaste hulp voor zijn zoon)
Ook 1 van de oprichtsters van het nieuwetijdspunt was aanwezig . Zij probeerde duidelijk te maken dat het hier eigenlijk niet echt om een label ging en ik vond dus op die site ook iets dergelijks. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
toen ik die site las, kreeg ik inderdaad een beetje de indruk dat ze het gebruiken om ouder en kind gerust te stellen over hun
'moeilijke aard'. Dat is jammer, als ouder zou je je kind inderdaad gewoon moeten accepteren, en als kind zelf eigenlijk ook. Als dit alleen kan door het kind nieuwetijdskind te noemen, dan zijn de verhoudingen binnen dat gezin naar mijn mening niet helemaal gezond. |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Ik heb de site niet echt goed bekeken, maar "nieuwe tijd" zag ik en "spiritueel bewustzijn" . Hmm vast een of andere vage sekte. "nieuwe tijdskinderen" tjonge ze verzinne steeds wan nieuws zeg, kinderen zijn kinderen...
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
dit is opgezet door ouders die zonodig niet willen dat hun kind bv adhd heeft maar iets veel interresanters
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 |
aber, warum?
|
![]()
(normaal zou er nu een post moeten komen dat je oude threads niet naar boven zou moeten halen. vervolgens zou deze thread geclosed moeten worden
![]()