|
|||||||
| Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan! |
| Bekijk resultaten enquête: | |||
|
|
0 | 0% | |
| Stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
|
#1 |
|
Guest
|
binnenkort geld voor de gehele horeca een rookverbod, met als reden dat de rook de horecapersoneel zou schaden.
wat vindt jij, en geef daarbij een goed argument. |
|
|
|
#2 |
|
Über Mensch
|
in een kroeg kies je ervoor.... deze is toch al op discussie forum!?!?
maare korge kies je ervoor, hoort er grwoon bij, restaurant vind ik dat het wel gescheiden moet worden. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Guest
|
Tja.. Lastig onderwerp. Voor mij hoeft t nie
|
|
|
|
#4 |
|
Guest
|
Ik vind dat de ondernemer het zelf moet beslissen..
Trouwens, je gaat toch niet in de horeca werken als je niet tegen rooklucht kan ofzo..
|
|
|
|
#5 |
|
° Blub °
|
Ik vind dat in hotels en restaurant er een rookvrije zone moet zijn. Tearooms ook liefst (maar niet verplicht)
Cafés,euhm, lijkt mij nogal onmogelijk voor daar een rookvrije zone te creëren of voor een rookverbod op te leggen. Van mij mag het wel (rook nu eenmaal zelf niet), maar het moet absoluut niet (k gan de rokers hun 'plezier' ).En personeel--> je weet dit op voorhand é, als je echt niet tegen rook kan, moet je ook niet in een café gan werken.. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ere lid
|
Ja van mij mag het ook gewoon rookvrij worden veel beter man
Je kleren stinken dan niet meer zo en je hebt als je in de ochtend op staat ook niet meer zo veel slijm van alles wat je hebt in geademd En ach het is voor de mensen even wennen, maar ik denk dat ze snel er aangewend zijn, want iedere roker kan minimaal wel zo anderhalf uur zonder en dan helemaal niet te spreken over de nep rokers die alleen roken als ze uit gaan, want die stoppen gelijk waarschijnlijk. In alle andere landen werkt het ook typisch weer nederland helemaal klagen enzo van te voren ter verwijl het gewoon mee valt Nu kunnen er ten minste dan ook mensen in de horeca werken die last van de rook hebben. Dus dat is dan ook weer beter voor die mensen Laatst aangepast door joeyB : 13 June 2003 om 08:18 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Guest
|
Ik weet het niet eigenlijk boeit het me niej zo veel als ik uitga rook ik amper.....Maar als je bijvoorbeeld naar n kroeg of restaurant gaat daar rook ik dan wel weer. m.a.w minder mensen gaan naar restaurant/kroeg whatever. En daar gaan dan pas onderlijden.
Maar ik denk wel dat als ze het in de horeca gaan verbieden dat veel mensen even buiten n sigarteje gaan roken, en dan krijg je buiten een mega asbak en of dat de bedoeling is? |
|
|
|
#8 |
|
Guest
|
er moet wel een deel rookvrij zijn maar om het helemaal rookvrij te maken?
vind ik te ver gaan... is even goed een genotsmiddel als alcohol,dus als er rookverbod is,alcohol evenmin...
|
|
|
|
#9 | |
|
Ere lid
|
Citaat:
Laatst aangepast door joeyB : 13 June 2003 om 09:18 |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
ubergruber
|
Citaat:
|
|
|
|
#11 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#12 |
|
Guest
|
Ik rook zelf niet en ik heb er ook wel een hekel aan, dus van mij mogen ze het afschaffen, maar het probleem is dat je er veel mensen mee wegjaagt denk ik. Dus van mij mag men roken, als ze het maar niet in mijn gezicht doen ofzo
![]() Trouwens, als je zelf absoluut niet tegen roken kunt, ga je dan wel in een horecagelegenheid werken? |
|
|
|
#13 | |
|
Ere lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lid
|
ik ga even vragen of ze ook moorkoppen hebben
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Guest
|
ik vind dat rookverbod eigenlijk best wel debiel. Dalijk gaan ze ook nog alcohol verbieden in de horeca, want stel je voor zeg dat het personeel dalijk nog de schadelijke dampen van alcohol zou inademen. Jaaa daag donder maar lekker op JP
|
|
|
|
#17 |
|
.
|
roken verbieden, aangezien het voor mij schadelijk is en ik wil het niet.. verder stink je ook niet zo na rook na het uitgaan en je hebt niet intensief dingen zitten doen waardoor je zou moeten douchen.
|
|
|
#18 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Guest
|
Citaat:
ja dus? dat komt omdat je na 2 biertjes zo bezope bent, dat je de helft over je klere knoeit. rook trekt in kleren, alcohol moet echt letterlijk op je klere kome voordat het er in kan trekken |
|
|
|
|
#21 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banned
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Guest
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#26 |
|
Guest
|
Ik had t er gisteren met Phitje over. Hij had natuurlijk wel een punt door te zeggen dat je welliswaar van alcohol binnen weinig tot geen last hebt, maar wat te denken van bier op in het verkeer?
|
|
|
|
#27 |
|
Guest
|
Dat vind ik altijd wel kut, dat alles naar rook stinkt als je uit bent geweest.
|
|
|
|
#28 |
|
Guest
|
staat ook in discussie forum:
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=31713 |
|
|
|
#29 |
|
the bearded lady
|
mjah...ik rook zelf niet, en ik bevind me (daarom logisch?) niet graag in rokerige ruimtes, maar daarnaast zijn er natuurlijk ook mensen die wel roken en gewoon uit kunnen gaan, in dat opzicht zouden rookvrije ruimtes de ideale oplossing zijn. kunnen de rokers hun verslaving voortzetten zonder dat de niet-rokers naar rook hoeven te stinken
|
|
|
#30 |
|
Guest
|
kijk, omdat mijn hele familie in de Horeca zit ben ik zowizo tegen dat belachelijke verbod, ze hebben al zoveel domme regeltjes gemaakt voor de horeca de laatste 5 jaar, en dan ook nog dit. Vooral kroegen zullen hiervan veel last krijgen. De ondernemers en de meeste werknemers snappen het helemaal niet en dat terwijl toch ech die verbod komt vanwege de "rookvrijewerkplek". En echt niet omdat het schadelijk of smerig is voor de mensen die een biertje komen drinken in de tent. En in 1 staat van Amerika (ik geloof californie) is het inbrengen van een rookverbod idd geslaagd. Maar om dan meteen heel Nederlandook zo'n verbod op te leggen gaat toch echt te ver. Kijk naar de coffeeshops, die kunnen allemaal weg, want dat is ook horeca. En dan hebben Remmie (antikezman) niet veel plek om te poolen met meetingkjes.
|
|