Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 June 2003, 13:48   #1
Rijntje
Guest

Standaard wat zou je doen in een sitatie als deze?

Stel: je heb een jonger broertje of zusje

en dat kind dat word al een jaar min of meer getreiterd door 1 persoon uit zijn of haar klas. Die persoon wilt dat jebroertje of zusje zn tas voor hem draagt, met hem mee naar school gaat, hem helemaal mee terug naar huis fiets, kortom alles doet wat hij wil.

Als hij of zij dat niet doet. Dreigt die persoon zn "vrienden" te halen en je broertje of zusje dus in elkaar te slaan.

Let op die jongen of meid die zo gemeen is heeft het postuur wat ongeveer 2x zo groot is als jou broertje of zusje

En dan. op de ena laatste dag van school (na miljoenen dreigingen ik maak je dood ik sla je in elkaar) komen daad werkelijk die vrienden van die persoon op dragen. ze pakken je broertje of zusje beet en die gozer geeft een keiharde stomp. wellis waar maar 1 maar er zit wel een flinke built.

die persoon die dat gedaan heeft zegt tegen je dat je het niet door mag vertellen omdat hij da in de problemen komt.

Dan komt je broertje/zusje thuis/ lucht zijn of haar hart bij jou uit en vraagt met nadruk alsjeblieft zeg het niet tegen papa en mama ga niet naar school en ga zker niet die jongen op zoeken.

het is toch nog maar 1 dag...

wat zou je doen??

ik hoop dat je het verhaal een beetje snapt...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 13:49   #2
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard Re: wat zou je doen in een sitatie als deze?

Citaat:
Originally posted by Rijntje
*verhaal*
Ik zou zelf conact opzoeken met de leerkracht van muh jongere zusje/broertje...
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 13:52   #3
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Politie.. dit is namelijk vernedering en mishandeling
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 13:53   #4
Liekjuh
Guest

Standaard

ik zou het gewoon tegen me ouders zeggen hoor. die kunnen er wat aan doen. en anders word er nooit wat aan gedaan en stopt het nooit. ik heb toevallig een broertje van 9 en ze moeten echt van hem afblijven hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 13:54   #5
Rijntje
Guest

Standaard

naja mocht je het dus nog niet begrepen hebben...dit gaat over mijn broertje (ken je um plzzz zeg niet dat ik dit gescherven heb !!)

hij is ookal bedreigt met een mes...maar het probleem is gewoon. hij vertrouwd niemand meer. als er iets is komtie naar mij. als ik het tegen iemand zeg dan haal ik dat vertrouwen wat hij in mij heeft toch weg?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 13:56   #6
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder

Kampie's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
naja mocht je het dus nog niet begrepen hebben...dit gaat over mijn broertje (ken je um plzzz zeg niet dat ik dit gescherven heb !!)

hij is ookal bedreigt met een mes...maar het probleem is gewoon. hij vertrouwd niemand meer. als er iets is komtie naar mij. als ik het tegen iemand zeg dan haal ik dat vertrouwen wat hij in mij heeft toch weg?
Ouders zeggen.. in auto stappen en aangifte doen..
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 13:59   #7
Youssef
Banned

Standaard

Goh, iemand heeft weer aandacht nodig.
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 14:00   #8
Rijntje
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Youssef
Goh, iemand heeft weer aandacht nodig.
man, ga fietsen stelen ofzo..pfff
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 14:01   #9
Youssef
Banned

Standaard

Citaat:
man, ga fietsen stelen ofzo..pfff
Sorry hoor, een post als deze neergooien op aan de bar... en nog serieus hulp verwachten van een bunch of n00bs op dit forum? Ga serieus ergens anders hulp vragen, jouw posts ken ik onderhand wel...
Oud 20 June 2003, 14:41   #10
Karliene
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Youssef

Sorry hoor, een post als deze neergooien op aan de bar... en nog serieus hulp verwachten van een bunch of n00bs op dit forum? Ga serieus ergens anders hulp vragen, jouw posts ken ik onderhand wel...
`

Precies wat ik dacht...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 14:41   #11
PFP2
Guest

Standaard

ik zou mijn bivak muts op doen, onderzoeken waar die gast woont en hem in elkaar slaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 14:42   #12
PFP2
Guest

Standaard

als het bij mijn zusje gebeurde dan he
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 15:47   #13
inVision
Guest

Standaard

Ik zou samen met je broertje die gozers ff onderhanden nemen, maarja in ben man en over het algemeen toch wel net ff wat sterker dan het vrouwelijke geslacht...

mischien dat jij hem kan overtuigen dat hij (jullie) het we tegen jullie ouders moet vertellen, omdat die dan via school en / of politie stappen kunnen ondernemen, maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten! Zoeits draagt hij anders ze hele leven mee... en das geen pretje, hij moet van zich af bijten, en ik snap best dat vechten geen zin heeft en moet je sowiesow altijd vermijden maar bedrijging etc etc is geen kattepis!
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 16:04   #14
meiske
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by inVision
Ik zou samen met je broertje die gozers ff onderhanden nemen, maarja in ben man en over het algemeen toch wel net ff wat sterker dan het vrouwelijke geslacht...

mischien dat jij hem kan overtuigen dat hij (jullie) het we tegen jullie ouders moet vertellen, omdat die dan via school en / of politie stappen kunnen ondernemen, maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten! Zoeits draagt hij anders ze hele leven mee... en das geen pretje, hij moet van zich af bijten, en ik snap best dat vechten geen zin heeft en moet je sowiesow altijd vermijden maar bedrijging etc etc is geen kattepis!
kdenk dat ut voor mandy wat moeilijker gaat

enne youssef. kijk dit is room waar meeste mensen komen waar je de meeste reacties kan krijgen en bij dit is dat gwoon ff nodig.
want anders krijg je toch dezelfde mensen die reageren die meestal toch soort van hetzelfde zeggen.

denk dat het toch beter is als jij zelf naar de politie gaat met het verhaal. want dan krijgt meestal je broertje gelijk bewaking van politie (24 uur lang 7 dagen per week) en kunnen ze bijna niks maken.
je broertje wordt dan verhoord en ook de jongen uit zn school.
zn vrienden mja ligt eraan of die jongen verteld wie het zijn of dat ut opgespoord moet worden.

dat is standaard procedure in dit soort gevallen (las ik in boekje van politie een keertje)

hoop dat de ellende snel tot een eind komt meisie als je hulp nodig heb moet je maar ff pmme ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 16:06   #15
Youssef
Banned

Standaard

Citaat:
Originally posted by meiske

dat is standaard procedure in dit soort gevallen (las ik in boekje van politie een keertje)
Je hebt het over de Nederlandse politie hoor.
Oud 20 June 2003, 16:07   #16
PFP2
Guest

Standaard

wat is dit nou voor een illusie, net of de politie zich ermee gaat bemoeien,neem gewoon het recht in eigen hand, zoals ik altijd doe
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 16:07   #17
inVision
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by meiske

kdenk dat ut voor mandy wat moeilijker gaat

enne youssef. kijk dit is room waar meeste mensen komen waar je de meeste reacties kan krijgen en bij dit is dat gwoon ff nodig.
want anders krijg je toch dezelfde mensen die reageren die meestal toch soort van hetzelfde zeggen.

denk dat het toch beter is als jij zelf naar de politie gaat met het verhaal. want dan krijgt meestal je broertje gelijk bewaking van politie (24 uur lang 7 dagen per week) en kunnen ze bijna niks maken.
je broertje wordt dan verhoord en ook de jongen uit zn school.
zn vrienden mja ligt eraan of die jongen verteld wie het zijn of dat ut opgespoord moet worden.

hoop dat de ellende snel tot een eind komt meisie als je hulp nodig heb moet je maar ff pmme ofzo
Ik vindt niet dat ze dat kan maken zonder toestemming van haar broertje... die heeft Mandy in vertrouwen genomen en als ze dat zou doen breekt ze dat en dat is niet best voor een relatie tussen broer en zus (die meestal toch al niet super zijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 16:10   #18
meiske
Guest

Standaard

Citaat:

Ik vindt niet dat ze dat kan maken zonder toestemming van haar broertje... die heeft Mandy in vertrouwen genomen en als ze dat zou doen breekt ze dat en dat is niet best voor een relatie tussen broer en zus (die meestal toch al niet super zijn...

dat weet ik ookwel, maar ze kan het toch vragen of hij dat goed vind enzo. als je niks doet gaat het alleen maar erger worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 16:11   #19
PFP2
Guest

Standaard

Citaat:

wat denk je nu dat er met de relatie ouders dochter gebeurd als je zoiets achterhoud
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 16:16   #20
Rijntje
Guest

Standaard

jah ik bedoel maar...maja me moeder weet het..net of het zo moest zijnz egt ze tegen me broertje..ben je nou al eens in elkaar geslagen (als geintje..) maja.. wills ee..tnx voor de gene die wel serieus konden reageren.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 16:18   #21
The Phit
Guest

Standaard

knokploeg bij elkaar trommelen, en die paupert opzoeken. Zo'n knaap is dan ook flink dom geweest omdat als hij slim was wel beter had geweten en zeker niet mijn zusje had uitgekozen. dat zusje heeft namelijk 3 grote broers, en 1 daarvan kent heleboel hoolies, en 1 daarvan heleboel derpers, en de andere heleboel kaasies.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 16:19   #22
Forza_vitesse
Guest

Standaard

hmm ik zou de honkbal knuppel pakke, langs dat huis gaan, en die pa van dat ventje es ff heel goed duidelijk make dat ie niet meer moet lope fucke, en anders hij ff een porsie klappe krijgt.

oja dit klinkt stoer, maar ik denk wel dat dit is ongeveer wat ik zou doen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 16:20   #23
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Tegenwoordig is dat normaal schijnbaar en je kan der nisk tegen doen. Zeker in Rotterdam zullen ze er niet wakker van liggen, omdat daar zoveel ergere dingen gebeuren. Dan valt de zaak van je broertje gewoon in het niets. Je kan wel aangifte doen, maar meer zullen ze er waarschijnlijk toch niet aan doen...

En het allerergste is, het houdt nooit op, het gaat alleen maar verder en het zal nooit meer stoppen.

Ik hoop dat het hierbij blijft voor Roy mandy
Oud 20 June 2003, 16:31   #24
DarkAngel
Looking at you

DarkAngel's Avatar

Standaard

Vroeger als ik werd bedreigt sloeg mijn broer er altijd op los ja tot mijn 14/15de hebben we samen op een school gezeten Maar 2 jaar tussendoor niet en toen ging ik zelf slaan Maar tussen de jongens zit de situatie anders dan bij meisjes Ik heb ook een keer iemand geslagen voor mijn broer Loste uiteindelijk niet de problemen voor mijn broer op maar wel die van mij
maar ik zou het er met je broertje over hebben dat die echt gewoon naar je ouders moet gaan. Vertellen en erover praten kan nooit kwaad

En de politie Man je moet is meemaken als je aangifte voor aanrading doet waarbij 2 getuigen aanwezig waren en een getuigeschrift. Kerel heeft een uurtje op het bureau gezeten en ook nog opgepakt voor wat anders en toen pas haalde ze dat erbij en dan vindt de politie het gek als het recht in eigen handen wordt genomen
Oud 20 June 2003, 16:32   #25
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Forza_vitesse
hmm ik zou de honkbal knuppel pakke, langs dat huis gaan, en die pa van dat ventje es ff heel goed duidelijk make dat ie niet meer moet lope fucke, en anders hij ff een porsie klappe krijgt.

oja dit klinkt stoer, maar ik denk wel dat dit is ongeveer wat ik zou doen
geef ik je groot gelijk voor,niemand zou mn broer of zusje wat moeten doen... maarja,ik is enig kind
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 17:23   #26
Rijntje
Guest

Standaard

voor zoiets als dit ga j eniet naar de politie vind ik trouwens..ze hebbent och geen tijd voor je. wat ik wel laf vind en net pas hoorde is dat er dus leeraren waren die het hebben gezien!! en die hebben nix gedaan niet naar um toe geweest helemaal niets...echt laf
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 17:32   #27
Stapper
Guest

Standaard

de politie neemt dit soort dingen wel degelijk serieus en zullen er ook wel iets aan doen
ze gaan bij de ouders van de pestkop langs en gaan een beetje praten
het is jammer dat ze allebei te jong zijn, want anders kan je een straatverbod eisen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 17:49   #28
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
de politie neemt dit soort dingen wel degelijk serieus en zullen er ook wel iets aan doen
ze gaan bij de ouders van de pestkop langs en gaan een beetje praten
het is jammer dat ze allebei te jong zijn, want anders kan je een straatverbod eisen
In dat gat waar jij vandaan komt dan misschien maar in Rotterdam echt neit hoor
Oud 20 June 2003, 18:50   #29
Sgatje
Guest

Standaard

Meis, ik vind het heel erg moeilijk om hier op te reageren, omdat ik niet weet hoe het voelt om in jouw positie te zitten, maar wel in die van Roy..Maar bij mij is het gelukkig dus nét niet zo ver gekomen dat ze me ook daadwerkelijk hebben vermoord..Dán maar schijt aan dat ik het niet mocht doorvertellen..Ik heb mijn ouders in vertrouwens genomen en ben de volgende dag gelijk samen met mijn ouders gaan praten op school, ze zijn toen een week geschorst en zijn in strenge therapie gegaan..waar ze veel van hadden geleerd..ik heb geen last meer van ze gehad..

Ik hoop dat je broertje inziet dat het heel erg is wat hem overkomt en dat hij echt iemand in vertrouwen moet gaan nemen die er ook echt wat tegen kan doen

Succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 19:06   #30
Irene!!!!
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Sgatje
Meis, ik vind het heel erg moeilijk om hier op te reageren, omdat ik niet weet hoe het voelt om in jouw positie te zitten, maar wel in die van Roy..Maar bij mij is het gelukkig dus nét niet zo ver gekomen dat ze me ook daadwerkelijk hebben vermoord..Dán maar schijt aan dat ik het niet mocht doorvertellen..Ik heb mijn ouders in vertrouwens genomen en ben de volgende dag gelijk samen met mijn ouders gaan praten op school, ze zijn toen een week geschorst en zijn in strenge therapie gegaan..waar ze veel van hadden geleerd..ik heb geen last meer van ze gehad..

Ik hoop dat je broertje inziet dat het heel erg is wat hem overkomt en dat hij echt iemand in vertrouwen moet gaan nemen die er ook echt wat tegen kan doen

Succes!
Ja ik zou idd ook iemand op school in vertrouwen nemen.. Ook al is het dan de laatste dag, ze kunnen er vast wel wat mee doen, en dan gebeurt het volgend jaar ook niet meer..
Heel succes en sterkte voor jou een je broertje Mandy!!
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2003, 20:43   #31
MarkNMGN
Guest

Standaard

ik zou ze eigenhandig helemaal de kanker trappen als t mijn broertje zou zijn

sterkte...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels