|
Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
boooooooooooooooooooring
|
![]() ![]() Zo werkt de climax De zaadlozing van mannen word gestuurd vanuit het ruggenmerg, dat ontdekte neurowetenschapper Lique Coolen van de Universiteit van Cincinnati in de VS. Maar Coolen ontdekte meer, ze weet nu precies welke zenuwcellen de ejaculatie controleert. Dat kan van belang zijn bij de behandeling van mannen die problemen hebben met klaarkomen. Coolen en haar collega´s voerden hun onderzoek uit met ratten. De proefdieren kregen een gif ingespoten dat alleen bepaalde zenuwcellen uitschakelde. ![]() ![]() Normaal gesproken zijn ook de hersenen betrokken bij de deze actie. Mannen die te vroeg klaarkomen kunnen dat zonder de hormonale aansturing vanuit de hypofysen. Nu weten Coolen en haar collega´s precies welke cellen hiervoor verantwoordelijk zijn. Coolen noemt de cellen ´klaarkomgeneratoren´. Het zijn zelfstandig werkende cellen die de hersenen niet nodig hebben om toch een seksueel hoogtepunt te halen. Coolen heeft aanwijzingen dat de verantwoordelijke zenuwcellen wel achteraf informatie doorgeven aan de hersenen over de daad. Er is veel interesse voor het onderzoek van Coolen. Zo´n dertig procent van de mannen heeft tenminste een keer in zijn leven ejaculatieproblemen. Het gaat om mannen die bijvoorbeeld overal en altijd, nooit, of veel te vroeg klaarkomen. Als ontdekt wordt welke stoffen precies verantwoordelijk zijn dan is het misschien mogelijk een middel te maken waarmee zij zijn te helpen. MvK, bron Science vol 297 ![]() het moet je maar overkomen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
sorry maar ik heb gee nzin om dat allemaal te geen lezen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
veteraan
|
![]()
kvind het wel donders interessant eigenlijk, stel dat ik er later mee zou kampen ofzo, dan zou dat ff mooi opgelost zijn
![]()
![]() |
#4 |
boooooooooooooooooooring
|
![]()
hoe zou je je voelen als je nie kon klaarkomen. tog best wel kut als je met je vriend(in) en ze wil dat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |