|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel grootouders hebben jullie nog? | |||
ik heb ze nog allemaal, 4 dus |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 14,04% |
ik heb er nog 3 |
15 | 26,32% |
ik heb er nog 2 |
18 | 31,58% |
ik heb er nog 1 |
10 | 17,54% |
ik heb er geen meer |
6 | 10,53% |
Stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Vorige dinsdag (9 september) is mijn oma begraven. Het was de 1ste keer dat 1 van mijn grootouders stierf. Was nogal een nare ervaring, vooral omdat mijn oma mijn meter was en omdat we er echt elke week 2 of 3 keer langsgingen. Dus er was wel een hechte band.
Ik mis haar nu eigenlijk al ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
1 oma
1 opa & oma 1 overgrootoma (97) |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Nerd
|
![]()
1 (heel erg irritante) opa
![]()
![]() |
#5 |
Ja?
|
![]()
ik heb één opa en één oma. (die horen overigens niet bij elkaar)
mijn opa, is 4 jaar geleden overleden.(nooit supergoed contact mee gehad, maar toch) en mijn oma is dit jaar mei overleden. (daar had ik een heel goede band mee ![]()
![]() |
#6 |
|
![]()
Ik hjeb nog 2 oma's en een opa. Maar ik spreek ze bijna nooit.
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
ik heb er eigenlijk nog 5. gescheiden grootouders dus.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
ik heb er nog 3 van de 5, de ouders van mn moeder zijn gescheiden. 1 opa van mij is voor mijn geboorte overleden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
veteraan
|
![]()
geen een meer..
en heb er ook maar 2 gekend... die van me vaders zijde.. zijn 89 jaar (oma) en 93jaar (opa) geworden.. die van me moeders zijde waren zo rond hun 65e al overleden...en ik bestond toen nog niet..
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Noch alle 4
Mijn opa(70) rijd zelfs noch 100 km in 4,5 uur !! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
wat nou als je geen biologische groot ouders meer hebt, maar dat wel de ouders van de partner van je vader nog leven?die ik opa en oma noem en t meest opa en oma voor mij zijn geweest?
die optie. |
![]() |
![]() |
#12 |
Lit
|
![]()
kheb ze alle 4 nog en daar ben ik erg blij mee aangezien ze allevier boven de 72 zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
Allevier,
maar mn ouders hebben ruzie met mn ene opa en oma waar ik dus supergoed mee kon opschieten. Die heb ik al 3 jaar niet meer gezien ![]() Grr.. Nou ja ik heb er nog 2 over ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Nog 1 oma, maar die is dement.
Mijn opa's heb ik nooit gekend, en mijn andere oma is twee jaar geleden gestorven. |
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
alleen m'n beide oma's nog
beide opa's zijn helaas overleden ![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ontopic: ik heb mn opa en oma aan mn moeders kant nog, allebei 91 momenteel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
mn opa van ons paps kant
en mn oma van ons mams kant kheb eigenlijk niet zon goede band met mijn grootouders, nooit gehad ook. |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
|
![]()
Alleen nog twee demente oma's
![]() De opa & oma en oma van Tijs zijn gewoon veel toffer!! |
![]() |
![]() |
#19 |
jocking
|
![]()
Officieel gezien nog 3, maar mijn oma is overleden toen mijn moeder een jaar of 17 was. Mijn opa is daarna weer opnieuw getrouwd en eigenlijk heb ik haar altijd als mijn oma gezien, dus onofficieel leven ze alle 4 nog
![]() allemaal een jaar of 83/84 dus hopelijk zit ouderdom een beetje in de familie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
k heb er nog maar 1 maar daar heb ik toch niet echt een band mee dus eigelijk geen
|
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
Ik heb nog 2 oma's....mijn opa's zijn allebei aan kanker overleden hoewel ik de ene opa maar 2 keer gezien heb......
|
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]()
Ik heb nog een opa en een oma, de ouders van mijn vader. De ouders van mijn moeder zijn beide gestorven toen ik nog te jong was om het te beseffen.
|
![]() |
![]() |
#23 |
Guest
|
![]()
mijn opa van mijn vaders kant is gestorven toen ik net geboren was, hem mis ik gek genoeg het meest.
mijn oma van mijn vaders kant leeft nog, het is echt een lief mens,. opa x oma van moeders kant heb ik wegens omstandigheden al 5 jaar niet meer gezien. waarschijnlijk leven ze beide nog wel. |
![]() |
![]() |
#24 |
Über Mensch
|
![]()
ik heb er nog 1 en die woont in duitsland, zie ik dus ook niet megavaak!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
the bearded lady
|
![]()
heb er nog 3, 1 van me opa's (de vader van me moeder's kant) overleed 3 jaar geleden aan een hartaanval op 73-jarige leeftijd
![]() |
#26 |
Amanda
|
![]()
2 oma's en 1 opa
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
2 oma's.. kheb mn opa's nooit gekent van ze zijn beide heel erg jong (in hun jaren 40/50) overleden aan hart problemen :s
maar nu ben ik best wel trots op mijn handen want die heb ik van 1 van mijn opa's ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bianca
|
![]()
1
![]() ![]() ![]()
![]() |
#29 |
Guest
|
![]()
1 opa is gestorven voordat ik geboren was en daar naar ben ik vernoemd en de rest leeft nog gewoon , maar eerlijk gezegd heb ik niet veel met hun .
|
![]() |
![]() |
#30 |
Lid
|
![]()
Mijn opa is vlak voor me geboorte overleden
Mijn andere opa is ook overleden 3 jaar terug maar die heb ik niet zo vaak gezien omdat ie in het buitenland woonde.. Ik heb alleen nog 2 oma's 1 oma woont ongeveer een half uur van me vandaan en die andere woont 8 uur van me vandaan met het vliegtuig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
ik heb nog twee oma's en een opa. mn andere opa is 4 jaar geleden gestorven,drie dagen voor mn verjaardag...
|
![]() |
![]() |
#32 |
Guest
|
![]()
1, mijn oma van moeders kant.
mijn opa van moeders kant is 2 jaar voor mijn geboorte overleden, daar ben ik naar vernoemd (Thomas) mijn oma van vaders kant is al 35 jaar dood, en m'n opa van vaders kant 33 jaar, mijn vader is toen door zijn oom en tante opgevoed, die tante is vorig jaar dood gegaan. ![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Lid
|
![]()
nog 3, de oma van mijn vaders kant is 4 (?) jaar geleden overleden
![]()
![]() |
#34 |
Watch it!
|
![]()
2 omas heb ik nog, kheb mijn opas nooit gekent
![]()
![]() |
#35 |
Guest
|
![]()
3...2 heb ik geen contact mee...in verband met een ruzie met mijn paps.
|
![]() |
![]() |
#36 |
Guest
|
![]()
ik heb nog 1 oma
die bijna vorige week zaterdag de lepel afgaf... maar gelukkig ze is er nog ![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Guest
|
![]()
nog 1 opa ... mijn andere opa heb ik nooit gekend , is dus gestorven voor ik geboren was.M'n edne oma is 6 jaar geleden gestorven en m'n andere 4 jaar geleden
|
![]() |
![]() |
#38 |
Guest
|
![]()
nog 1 oma, maar bij haar lijkt het er op dat ze t nog wel eventjes volhoudt
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Guest
|
![]()
1 oma, en haar zus, die ik ook als een soort oma beschouw
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Nerd
|
![]()
m'n laatste opa is hard op weg om ook onder de groene zoden te gaan liggen.....ik geef m niet langer dan een jaar
![]() |
#41 |
Guest
|
![]()
1 oma helaas nog maar, waarmee het de laatste tijd ook bergafwaarts is gegaan
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Guest
|
![]()
Ik heb er nog maar 2.
Mn vaders kant ging als eerste, toen ik 2 was ging mn opa dood door overmatig eieren eten (8 per dag is niet echt goed voor je cholestrol). In 1996 ging mn oma dood door een heel zeldzame hersentumor. Hij was zo zeldzaam dat er geen behandelingswijze van bekend was. Met andere woorden ze hebben haar laten doodgaan. Dit alles kwam omdat een husiarts te lui was haar door te sturen en dat gebeurde uiteindelijk veel te laat toen opereren al geen optie meerwas. Met mn oma had ik een heel goede band, ik kom altijd bij haar terecht. Mn moeders kant leeft nog gewoon, die zijn heel gezond enzo. Heb ik niet echt een band mee, verder dan oppervlakkig geblaat kom ik niet met ze, als ik er ben verveel ik me eigenlijk vooral dood. Ik heb mijn overgrootmoeder ook nog gekend. Ze is geboren in 1900, en uiteindelijk vorig jaar doodgegaan. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
-
|
![]()
Twee opa's
Me ene grootmoeder is gestorven toen ze begin 20 was... En me andere vorig jaar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Guest
|
![]()
geen, al jaaaaaren niet meer
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Lid
|
![]()
me oma aan me moeders kant en mjah ook wel eigenlijk me opa maar das nietme echt opa
en aan me vaders kant me opa maar die heb ik nog nooit gezien
![]() |
#46 |
Guest
|
![]()
ik heb er ook nog 5 gehad. de moeder van me oma leefde ook nog maar nu niet meer
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Guest
|
![]()
Opa en Oma van mammies kant zijn allebei nog zo gezond als een vis, ook al zeurt opa wel veel, maar dat horen wij niet meer en oma die msn'ed met al d'r klein kinderen
![]() Van pa's kant alleen nog oma, maar da's een sekreet, opa is 9 jaar geleden overleden, heb ik nog steeds last van ![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Guest
|
![]()
Ik heb twee oma`s en een opa.
En geen grootouders meer.... ![]() Eigenlijk ook nooit gekend! greetz jojanneke |
![]() |
![]() |
#49 |
Guest
|
![]()
Ik heb 1 opa en 1 oma en nog een oma die in pas sinds een jaar afetoe zie. Dat maakt >> 3 Grootouders!
Jaja.. Ik heb goed opgelet bij rekenen op de basisschool. ![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |