|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
heey hoi iedereen,
ik heb jullie hulp ff nodig (tenminste als jullie me kunnen helpen). Ik moet voor nederlands een spreekbeurt houden van 20 minuten en het onderwerp moet te maken hebben met taal. Ik heb gekozen voor tweetaligheid. Ik heb voor een beschouwing gekozen en nu heb ik dus voor- en nadelen nodig van tweetaligheid. Ik heb op internet niet zoveel gevonden (een voordeel en twee nadelen). Ik moet 6 voordelen en 6 nadelen hebben. Het volgende heb ik al gevonden: Nadelen: De intellectuele energie die nodig is om een tweede taal te leren gaat ten koste van andere activiteiten, zoals wiskunde of logisch denken. Vaardigheid in een taal kan alleen worden verworven ten koste van een andere taal, omdat blootstelling aan een tweede taal op jonge leeftijd het proces van "hechting" van de eerste taal zou belemmeren. Voordelen: Tweetalige kinderen zijn over het algemeen beter in het denken, reflecteren en praten over taal. Ze hebben sneller door hoe talen in elkaar zitten. |
![]() |
![]() |
#2 |
jocking
|
![]()
nadeel:
Kinderen leren allebij de talen maar "half" waardoor ze geen goede taalvaardigheden hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
nadeel
door het talen gebied van kinderen te beinvloeden kan het zijn dat de exacte knobbel weg gaat (weet alleen niet of het klopt) |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Voordelen:
-Wie meerdere talen kent, kan met meer mensen communiceren. -Kennis van talen is een groot voordeel om werk te vinden. |
![]() |