Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 September 2003, 16:41   #1
Stapper
Guest

Standaard drugs en school

hoe moet een school omgaan met leerlingen die handelen in drugs en/of tijdens school tijd gebruiken

en wat moeten de straffen zijn voor het handelen of gebruiken van drugs?

btw, het gaat hier natuurlijk over middelbare school, want ik wil weten hoe het met de minder jarigheid te werk gaat
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 16:58   #2
Dimas
Guest

Standaard

Dealen op school lijkt me simpel. Als je daarop wordt gepakt krijg je een straf (een week corvee ofzoiets), en een waarschuwing dat als je nog is een keer erop wordt betrapt dat je dan van school wordt getrapt.

Gebruiken tijdens schooltijd...Tsja, ik ken mensen die dat ook hebben gedaan. Maarja, je doet er in feite niks tegen, ook al praat je tegen ze wat je wilt. In dat geval mogen ze het lekker zelf uitzoeken
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 16:59   #3
EternalShadow
Guest

Standaard

zoals bij mij op school, streng beleid op voeren...

in ieder geval op school, wat ze daarbuiten doen heeft de school naar mijn mening niets over te zeggen

qua straffen... lastig te zeggen, ze van school af trappen maakt het er niet beter op, en schorsen ook niet echt
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 17:10   #4
Stapper
Guest

Standaard

volgens mij is corvee niet handig, want dealen is bij de wet verboden en dan moet de politie ingeschakeld worden

ook stoned in de klas zitten moet streng bestraft worden, je hebt er niets aan als leraar om voor iemand les te geven die het toch niet begrijpt door de hoeveelheid drugs
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 17:25   #5
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Met het dealen van die shit op school... nee schorsing van een week oid. Doe het dan buiten school(tijd) dan heeft school er nix mee te maken.

Sja het nuttigen van drugs.
Kijk hard drugs mag je niet gebruiken toch!? of wel? nouja iig als dat dus niet mag zou ik er een zware straf op zetten, alle tafels van de school kauwgom vrij maken ofzo en heft schoolplein een week vegen.
Softdrugs een week het school plein schoonmaken en als dat niet genoeg is tafels krabben ofzo. Vind ik.

In alle gevallen melden bij de politie en bij de ouders en/of verzorgers van de leerling.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 17:44   #6
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
Met het dealen van die shit op school... nee schorsing van een week oid. Doe het dan buiten school(tijd) dan heeft school er nix mee te maken.

Sja het nuttigen van drugs.
Kijk hard drugs mag je niet gebruiken toch!? of wel? nouja iig als dat dus niet mag zou ik er een zware straf op zetten, alle tafels van de school kauwgom vrij maken ofzo en heft schoolplein een week vegen.
Softdrugs een week het school plein schoonmaken en als dat niet genoeg is tafels krabben ofzo. Vind ik.

In alle gevallen melden bij de politie en bij de ouders en/of verzorgers van de leerling.
meestal is dat laatste erger voor ze dan een weekje corveen ofzo..
ik ken wel mensen die gewoon stoned in de klas zitten na een vrij uur, meesten zijn gewoon beetje duf , net zoals een leerling met ernstig slaaptekort ofzo, maar sommigen overdrijven het ook echt. super nep gaan lachen en allemaal gare grappen gaan maken terwijl men weet dat ze gewoon nep bezig zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 17:55   #7
sunnyflower
Guest

Standaard

Bij ons op school zijn er es een stuk of 10 mensen geschorst 3 dagen omdat ze buiten school geblowd hadden een meisje maakte een bad trip belandde in het ziekenhuis en in een soort onderbewustzijn hebben de ouders de namen eruit gekregen en de school gebeld. Ik vind dat de school met buitenschoolse dingen niks te maken heeft. Als het op school zelf gebeurt vind ik dat ze heel hard moeten aanpakken. In de eerste zat er een keer een jongen uit mijn klas stoned in de les en daar werd niks aan gedaan
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2003, 23:01   #8
TheGroovMaster
Über Mensch

TheGroovMaster's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Tis ook zo cool om stoned in de les te zitten, en trouwens van een blowtje kan ik niet trippen hoor. Word alleen beetje heeeeeeeeeeeel erg vergeet achtig, ik versta geen woord meer van wat iemand zegt en das lach wekkend. Maar om zoiets onder school te doen neuh!!! echt niet

Je zit op school voor jezelf om te leren om later wat te kunnen berijken, dan is dit toch wel 1 vd stomste dingen die je kan doen, je bent zogaar dat je toch niet kan opletten, wat doe je er dan, ga dan met je vrienden verder stoned raken en door de de goot kruipen om putjes schepper of dealer te worden. Doe wat nuttigs voor jezelf en let es op in de les, ook al is het niet altijd even leuk. sja wijze praat maar ik heb het zelf wel gemerkt op de middelbare, het verschill tussen opletten en niet opletten. Als ik oplette had ik nooit huiswerk, alles al af in de les.... zo niet had ik handen vol met huiswerk waar ik geen snars van snapte. Een voordeel is dat het ook allemaal makkelijker gaat op je vervolg studie.
Als je dus oplet kan je zoveel smoken buiten school als je wil genoeg vrijetijd en geen huiswerk (in mijn geval dan).

Drugs en School NEE
Drugs buiten School, sja als je er behoede aan hebt (Y)

ow om ff terug te komen op dat meisje, zwaar onterecht van die ouders en de school om die kids 3 dagen te schorsen, echt bullshit!
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 14:04   #9
Stapper
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by TheGroovMaster
ow om ff terug te komen op dat meisje, zwaar onterecht van die ouders en de school om die kids 3 dagen te schorsen, echt bullshit!
ach het ligt er wel aan waar het gebeurt, als het op het school terein gebeurt is de school er voor aansprakelijk en dan is een schorsing op zijn plaats

als het ergens anders is, heeft de school er niets mee te maken
sowieso vind ik dat als je tijdens school tijd gebruikt dat je een schorsing moet hebben, je bent niet actief bezig met het volgen van les en als je vind dat dat belangrijker is, dan mag je best een paar daagjes thuis blijven, want dan ben je stoer
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 14:07   #10
sunnyflower
Guest

Standaard

het was in het weekend en gewoon ergens in de stad, dus ik vind dat de school zich er niet op deze manier mee had moeten bemoeien
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 17:54   #11
liekpiek
Guest

Standaard

handel je bij ons op school in drugs word je gwoon voorgoed geschorst. punt.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 17:56   #12
Jan Lul
Guest

Standaard

bij gebruik onder schooltijd ook, liekpiek
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2003, 17:59   #13
liekpiek
Guest

Standaard

ow? wist ik niet...

hoe kan het dan dat Arne nog op school zit? (sorry, ff grapje bestemd voor Jan Lul.)
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2003, 20:13   #14
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

vroeger , toen ik zelf nog geen vakken koos , in de tweede was het voor mij best moeilijk om het jointje in de pasuze te laten.

slechte cijfers toen , en nu blow ik slechts nog in vakanties/weekeinden.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels