Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 October 2003, 14:35   #1
eneri
Guest

Standaard rugspieren

weet iemand een manier om je rugspieren te trainen? ik zit practisch altijd krom, voorovergebogen dus. Ik weet dat heel slecht is voor je rug. Eigenlijk zou ik sterkere rugspieren moeten krijgen zodat het makkelijker gaat om rechtop te blijven zitten.
Is de enige manier om sterkere rugspieren te krijgen rechtop zitten of is er nog meer?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2003, 17:52   #2
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

je kan je rugspieren trainen door bijvoorbeeld op je buik te gaan liggen, je handen onder je voorhoofd leggen, en dan een paar centimeter omhoog te gaan met je bovenlijf (ver omhoog gaan is niet nodig) en weer omlaag, en dit een aantal keer herhalen. volgens mij is dat wel een goede oefening.

succes btw
Oud 15 October 2003, 18:59   #3
zusje
Guest

Standaard

ben hiervoor afgelopen maanden bij de fysiotherapie geweest, had allemaal oefeningen:

Moet je op je rug gaan liggen met je benen opgetrokken, voeten plat op de grond en dan een opgevouwd handdoekje onder je bovenrug, zodat het opgerekt wordt zeg maar, das dan kennelijk goed voor een rechte rug

andere oefening lig je op je buik met je armen voor je..dan je hoofd op de grond houden en dan armen omhoog tillen...is best zwaar, schijnt goed te zijn..

Nah succes ermee
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 14:33   #4
JEANUS
Guest

Standaard

Ik heb last van precies hetzelfde , ik zit altijd heel krom , ben bang dat ik later een bochel krijg !!!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 15:51   #5
anoesjuh
Guest

Standaard

op de grond liggen je benen opgetrokken en je voeten plat op de grond
dan moet je met je benen helemaal naar rechts gaan maar wel zorgen dat je boven lijf recht blijft liggen en dan moet je je benen naar links doen en dat een paar keer herhalen

k weet ook niet of het helpt k moest het idg doen om me rug spieren sterker te maken
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 16:05   #6
Headliner
Slechtst Geklede Forummer

Standaard

ab-swing
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 16:35   #7
bruggi
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by anoesjuh
op de grond liggen je benen opgetrokken en je voeten plat op de grond
dan moet je met je benen helemaal naar rechts gaan maar wel zorgen dat je boven lijf recht blijft liggen en dan moet je je benen naar links doen en dat een paar keer herhalen

k weet ook niet of het helpt k moest het idg doen om me rug spieren sterker te maken
ja die oefening doei k ook veel , alleen gebruik je daarmee ook echt je buikspieren en beenspieren, het is niet puur voor je rug
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 16:41   #8
Coldman
Guest

Standaard

gewoon goed sporten en goed eten en uhhm.... naar tell sell kiekken en dan iets bestellen !
Ik zou echt niet weten wat je zou moeten doen !!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 17:19   #9
eneri
Guest

Standaard

bedankt allemaal voor de oefeningen! ga ze es lekker uitproberen in mijn bedje vanavond
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 17:35   #10
Coldman
Guest

Standaard

su6 ermee
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 21:02   #11
zusje
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
bedankt allemaal voor de oefeningen! ga ze es lekker uitproberen in mijn bedje vanavond
Op de vloer is beter want das platter zeg maar
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2003, 14:53   #12
Miss Death
Guest

Standaard

Je kunt ook naar een fysiotherapeut gaan of naar een sportschool, daar kun je ook je rugspieren trainen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 17:33   #13
knorretje007
Guest

Standaard

ik heb ernstige aandoening aan mijn rug en wil hier niet overkomen als een zagende bomma of zo, maar zorg voor je rug, ik meen het!!!

ga naar rugschool, zit op zo'n bal achter je bureau of zit op krukje met je voeten achter een balk die onderaan je krukje zit
of zet een verhoogje (kleintje hé) om voete op te zette

kinesisten kunnen je ook helpen met oefeningen en anders vraag je er maar enkele

take care!!!!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2003, 18:22   #14
Annuh
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by biffyclyro
je kan je rugspieren trainen door bijvoorbeeld op je buik te gaan liggen, je handen onder je voorhoofd leggen, en dan een paar centimeter omhoog te gaan met je bovenlijf (ver omhoog gaan is niet nodig) en weer omlaag, en dit een aantal keer herhalen. volgens mij is dat wel een goede oefening.

succes btw
Klopt, dit heb ik op therapie ook moeten doen.
Voor het trainen van mijn rugspieren.
Je kan deze oefening ook shuin afwisselen he!!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels