|
Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Banned
|
![]()
true
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Amsterdam Original
|
![]()
Das toch met die gabbergast
![]()
![]() |
#3 |
Looking at you
|
![]()
zeg ken jij de mosselman
![]()
![]() |
#4 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
paar jaar geleden had ik die clip gezien, en ik werd er kotsmisselijk van ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() aanstellen is ook een vak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
dat zijn die gasten van live opgenomen, of de raggende mannen, of dat gastje van de cup a soup reclame (sjors je bent een eikel)
|
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
zuigt..
mosselman... ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banned
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
ubergruber
|
![]()
was dat niet gabber piet of zo
![]()
![]() |
#13 | |
Amsterdam Original
|
![]() Citaat:
of strak strak in me trainingspak pak kijk is hoe ik hak hak Gabber ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
*scheert kop kaal*
nieuwe rage! ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ubergruber
|
![]()
tadadada
Als gabber met de happy hardcore-hit I Wanna Be A Hippy van Technohead bovengronds komt ontstaan al snel parodieën op het genre. Zo scoort Bob Fosko van de Raggende Manne als Hakkuhbar een hit met Gabbertje, een bewerking van het kinderliedje Swiebertje. De originele gabbers voelen zich lichtelijk in hun hemd gezet. Gabber Piet, dan nog door het leven gaand als ongekroond gabberkoning, komt als eerste met een tegenzet: de single Hakke & Zage, gezet op het wijsje van Peppi & Kokki. De gimmick single wordt niet als zodanig begrepen en hij raakt zijn status als hoofdgabber kwijt. Tevens kost het hem zijn baan als plugger bij de grootste Nederlandse hardcore-fabrikant ID&T. Zijn debuutalbum Love The Hardcore is voorzien van een officiële verontschuldiging voor zijn Nederlandstalige onzinhit, die als bonustrack is weggemoffeld na het officiële gedeelte. Gabber Piet: 'Zakelijk gezien was Hakke & Zage een meesterzet van me, maar gevoelsmatig is het een drama. Niemand kan mij betichten van zakken vullen. Als ik wil, heb ik elke avond een schnabbel. Ik ben liever gastheer op raves. Ik hoop maar dat de gabbers willen inzien dat het alleen maar een geintje was. Het was eigenlijk een reactie op Hakkuhbar en dat soort plaatjes, omdat die de gabberscene in een slecht daglicht stelden. Niet leuk? Ach, die 60.00 verkochte exemplaren van Hakke & Zage plus ook nog eens de 250.000 keer via de compilatie albums bewijzen hoeveel mensen het wel leuk vonden ![]()