|
Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Aachen TSV
|
![]()
Zeer voldaan
![]() Ik was even met ons mam naar de stad, voor een vraagie over mijn telefoon. We hadden de auto in een parkeergarage in het centrum gezet, en toen we terugkwamen stond een dakloze man de Straatkrant te verkopen. Enfin, ik heb t nooit zo op zwervers, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die niet zelf hebben gekozen voor het zijn van dakloos, en bovendien, als ze niemand tot last zijn is het mij prima, maar dit was een bijzondere man, die er vriendelijk uitzag. Hij wenste ons zelfs gelukkig nieuwjaar. Mijn moeder echter liep zonder wat te zeggen door, ik knikte even naar de man, maar liep toen ook maar door, anders was ze straks weg zonder mij. Ik was echter kwaad erover dat ze zo star doorliep. Wanneer iemand je goededag zegt kun je op zijn minst wat terugzeggen. Vandaar dat ik zei: je rijdt maar terug naar die man, nu koop ik een straatkrant ook, of je rijdt maar naar huis zonder mij! ![]() Enfin, we reden terug dus, en ik kocht een straatkrant bij de man. Hij was me erg dankbaar, nu hij die 2 pleuro van mij had, kon ie bijna zijn slaapplaats betalen, en dat kon hij gisteren niet. Tevens wenste hij me nog een gelukkig nieuwjaar. Ik vroeg wat hij nog nodig had dan, en hij miste nog 3 pleuro. Ik gaf ze hem, wenste hem ook de beste wensen, en voelde me heel voldaan daarna. Het liep tegen 5 uur, en nu kon deze dakloze die eindelijk eens NIET voor overlast zorgt in Heerlen warm slapen! ![]()
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nerd
|
![]()
je goeie daad van t jaar ook weer gedaan
![]() nah zulke mensen zou ik ook geld hebben gegeven en tzelfde tegen mijn ma hebben gezegd ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
-
|
![]()
Da's wel lief van je eigelijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aachen TSV
|
![]()
Als ik m nog eens tegenkom koop ik nog eens een straatkrant
![]() ![]() ![]()
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Hehe ik heb ongeveer dezelfde situatie in Utrecht gehad. Ik ben ook zo iemand die dan geneigd is te geven, maar mijn moeder is daar heel strict in: "niet geven, dan kun je wel aan de gang blijven en wie weet zijn het wel dieven!" ofzoiets
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
hmz heb ik ook wel eens gehad in rotterdam. Ik stond voor de burgerking te wachten op een paar vrienden van me (ik ging nie mee naar binnen omdat ik een sigaretje aan t roken was). Komt er ook een zwerver naar me toe. Hij praatte me heel netjes aan enzo en vertelde dat ie nog 3 euro nodig had ofzo voor de daklozenopvang. Die had ik m toen gegeven + een paar boterhammen die ik toch niet meer opat. Hij was toen ook vet dankbaar enzo en dat vond ik wel goei
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
Daklozen komen nooit naar mij toe...
Wrong attitude? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
ik geef nooit. ik word namelijk altijd gek van die mannetjes en vrouwtjes, en heb er echt geen geld voor over. Dan ben ik nu vast ook niet lief
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
ja goed van je, ik heb soms ook wel es zoiets van zal ik iets geven of niet, maarja 9 van de 10 komen er drugs van, en als je hier in arnhem loopt, kom je minstes 5 van die gasten tegen.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Lid
|
![]()
goed van je
![]() meestal koop ik ook een daklozenkrant als er ergens een man staat die ook aardig is, vaak beginnen ze wel een praatje als ik langskom, nou dat vind ik gewoon wel leuk. er staat een onwijs vriendelijke man bij ons naast de edah zeg maar, nou als ik hem blij kan maken met 2 of 3 euro: graag ik geef nooit zomaar geld aan daklozen die vragen of ze geld mogen voor een "broodje", bij de meesten kun je zo al uitrekenen wat ze ermee doen ![]()
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
ik heb ook eens een goede daad gedaan.
ik heb ooit eens een kwartje aan een dronken zwerver op het station gegeven zodat hij kon bellen en bij ons wegging ![]() maar ik vond de jouwe tog wel een stukkie beter ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
das best wel goed
je moet eens het boekje "een engel worden" lezen, dat gaat alleen maar over goede daden, erg leuk om te zien wat andere mensen als goede daden zien btw, ik geef nooit iets aan zwervers, alleen aan collectes |
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
sinds wanneer moeten daklozen betalen voor hun opvang, volgens mij ben je gewoon belazerd
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
volgens mij ben jij gewoon een beetje dom |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ik geef gewoon mijn mening ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
het spijt me verschrikkelijk, maar er is een kleine bijdrage voor een overnachting.. Forza heeft dus gelijk
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#21 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Geen Super Lid
|
![]()
Ik loop ook altijd gewoon door
![]()
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ? Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ? Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Slechtst Geklede Forummer
|
![]()
die daklozen sparen gewoon voor een enkeltje amsterdam om vervolgens daar een beetje te zitten bedelen voor wat drugs
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
Waarom waren jullie niet gewoon op de fiets naar de stad gegaan?
|
![]() |
![]() |
#25 |
Guest
|
![]()
ik heb een soort deal met de zwerver voor de Dirkvdbroek
ik koop altijd als ik daar naar binnen ga iets te eten en te drinken voor hem, en een keer in de maand een dakloze krantje tis een lieve kerel ![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
ubergruber
|
![]()
ik koop elke ochtend als ik met de metro naar mijn werk ga voor 2 euro de gratis metro krant. Er staat zo een straatkrant man en daar is niks mis mee. echter die straatkrant vind ik een beetje duffe krant en lees liever de metro. echter als ik om half 10 naar mijn werk ga is die al helemaal gehamsterd door onverlaten. hij bewaard er 1 voor me en die koop ik dan van hem
![]()
![]() |
#32 |
Bianca
|
![]()
Dat is echt vet lief
![]() Hehe, lot ook een keer gedaan, liepen we op het station in Duivendrecht, komt er zo'n man aan: money ![]() Zij pakt haar portemonnee en geeft hem een euro, vraagt die nog meer geeft ze nog meer ![]() Staan we 10 minuten later op de trein te wachten, loopt die man ff verderop met een joint in zn bek ![]() Ik geef ze liever wat te eten dan ![]()
![]() |
#33 |
Guest
|
![]()
Ik heb helemaal niets met zwervers en zijn voor mij gewoon "ongewenst" net zoals criminelen
|
![]() |
![]() |
#34 | |
the bearded lady
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Guest
|
![]()
in prinsiepe hoeft geen enkele nederlandse zwerver te zwerven.. ze krijgen altijd nog geld van de regering..
maar zo als de zwerver die hier in de buurt rondloopt.. die heeft een huis en zelfs een fiets.. zijn vorige huis is afgebrand.. en zijn vrouw en kinderen lagen te slapen.. die man zwerft dus van verdriet.. maar slaapt wel thuis.. kijk dan heb ik ook zo iets.. ach geef die man iets te eten.. geld geef ik nooit |
![]() |
![]() |
#36 |
Guest
|
![]()
ik heb zeer veel respect voor mensen die zwervers of andere mensen helpen te overleven.. als t hele land zo zou zijn, dan zou dat echt geweldig zijn
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Bianca
|
![]() Citaat:
![]() Het woord Amsterdam komt dat niet in haar op, maar had wel een keer in de Mac in Amsterdam gegeten met mijn zus, en had het gezegd ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
.
|
![]()
kost dat 5 euro???
![]() |
#42 |
Bianca
|
![]()
Nou, Amsterdam MOOI, in de zin van: aangenaam om naar te kijken
![]() ![]()
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() zeker nooit de tijd genomen om alle monumenten te bezichtigen? (behalve dan het station, BvB en het paleis op de Dam zeker ![]() Muiderpoort, Tuschinski, Oudekerks- en Zuidertoren etc. zegt je zeker helemaal niks? ![]() Qua architectuur en gothische stijl vind ik Amsterdam 1 van de mooiere hoofdsteden in Europa, en dat meen ik serieus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Guest
|
![]()
De binnenstad van amsterdam is zeker heel mooi, maar zeker niet 1 van de mooiste steden van europa, sorry
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Bianca
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Guest
|
![]()
Wat aardig bart jongen
![]() Leuk dat je je voldaanheid kan kopen he ![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Aachen TSV
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Lid
|
![]()
ik geef nooit geld, ik geef altijd wel eten als ik et bij me heb. Had in Leiden 's nachts tot twee keer toe dat er zo'n zenuwachtig iel vrouwtje naar me toe kwam met gebarsten lippen die me vroeg of ze wat geld mocht voor dr overnachting. Ik zeg zo tegen haar dat ik geen geld had maar wel een appel. Maar die hoefde ze dan weer niet
![]() ![]() heb in de trein weleens gelachen, toen kwam er een zwerver vertellen dat ie dakloos was (op een hele komische manier dan ![]() ![]() Maar die zwervers die alleen maar om meer geld vragen, bah ![]() ![]() Maaruh de daklozenkrant wordt in principe alleen verkocht door daklozen die op de een of andere manier 'onder toezicht' staan, en die mogen ook niet aan de drugs zijn hoor, dus als je een straatkrant koopt zit dat meestal wel goed ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
![]() |
![]() |