Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 January 2004, 17:13   #1
chica
Bianca

chica's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard Definitief uit het ziekenfonds

Deze discussie is al eens geweest, maar ik probeer het nog een keer, nu was het niet zeker en nu dus wel:

De pil is definitief uit het ziekenfonds.

Wat is jullie mening hierover?

Ik vind het echt onzin, mensen slikken deze pil om meerdere, belangrijke redenen, stel dat sommige het niet meer kunnen betalen nu, wat dan? Maar blijkbaar kunnen die mensen nergens anders op bezuinigen, en mogen wij het nu fijn allemaal zelf gaan betalen Dat is leuk, omdat je zo'n pil jaaaaaaaaren slikt, vinden ze fijn!
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2004, 17:15   #2
JEANUS
Guest

Standaard

Ik vind het idd ook de grootste poep die bestaat. 1 van de balangrijkste ''medicijnen'' voor de vrouw gata uit het ziekenfonds , slaat toch nergens op.

Voor mij is het trouwens anders want ik ben particulier.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2004, 17:33   #3
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Naar wat blijkt ben ik ervoor bij verzekerd (normale verzekering + integraal verzekering) dus houdt in dat ik me nooit zorgen hoef te maken, ook niet na mijn 21e.

Betekent wel dat ik per 1 januari 2004 60,35 euro per maand meot gaan betalen maar goed. Krijg echt werkelijk alles vergoed.
Oud 2 January 2004, 18:15   #4
chica
Bianca

chica's Avatar

Standaard

Voor je 21e krijg je het sowieso vergoed toch?
Oud 2 January 2004, 18:26   #5
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tja, de regering heeft gekozen om de staatsschuld niet verder op te laten lopen. Een nobel streven, maar reëel? Het zij inmiddels zo, en dus moet er bezuinigd worden, en dus ook in de gezondheidszorg. De Pil is een middel dat de overheid ontzettend veel geld kost, en bovendien alternatieven biedt (spiraaltje bijvoorbeeld). Ik heb liever dat men dan daarop bezuinigd dan op bijvoorbeeld verpleegkundigen of artsen. Bovendien weet ik niet wat de alternatieven waren. Wat kost een jaar lang de pil?
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2004, 18:29   #6
chica
Bianca

chica's Avatar

Standaard

Dat ze ergens op moeten bezuinigen dat snap ik. De pil kost ze vast heel veel geld, maar het spiraaltje is alleen een alternatief voor zwangerschappen en niet voor de regeling van de menstruatie, de pijn. En daarvoor zijn er ook heel veel vrouwen die de pil slikken, en daarom vind ik het belangrijk Over de tandarts heb ik trouwens nog niks gehoord...Weet ook niet hoeveel het per jaar kost, zal niet super veel zijn, kunnen ze niet maken vind ik
Oud 2 January 2004, 18:46   #7
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

De tandarts kost ons in ieder geval zo'n 30 pleuro per keer, wel wat duurder dan de pil dus
Tja, voor bovenstaande argumenten heb ik ook geen oplossing. Blijft wel staan dat ik vind dat er belangrijker zaken in de gezondheidszorg zijn, en ik niet weet hoe het daarmee staat
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
Oud 2 January 2004, 18:49   #8
chica
Bianca

chica's Avatar

Standaard

Ja, das helemaal waar. Tandartsrekening van mn pa gehad van over de 600 euro Als ze nu gewoon voor dat bovenste een andere pil ontwikkelen en die wel vergoeden
Er zijn zeker veel belangrijkere dingen in de zorg, maar ik vind dit een nogal rare bezuiniging.
Oud 2 January 2004, 18:52   #9
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Noem eens iets waarop dan bezuinigd zou kunnen worden? Heeft iemand daar een beeld van? Een nieuwe pil ontwikkelen kost geld, en die dan weer vergoeden zit je op precies hetzelfde weer
Oud 2 January 2004, 18:55   #10
chica
Bianca

chica's Avatar

Standaard

Je maakt het me moeilijk Ik zou niet weten waarop, moet dat per se in de zorg? Gelukkig wordt het tot je 21e wel vergoed, daarna moeten de meeste er wel aan
Oud 2 January 2004, 18:59   #11
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Precies, na je 21 verdien je meestal al aardig wat geld, en ken je t best zelf betalen.

Ik kan het ook nog moeilijker maken, wat wilde je buiten de gezondheidszorg dan saneren Ja, koningshuis, maar dan ontnemen we blijkbaar een hoop passievelingen hun feestje ofzo
Oud 2 January 2004, 19:05   #12
chica
Bianca

chica's Avatar

Standaard

Oké, ik begin het er een beetje mee eens te worden maar zodra ze voor je 21e eraan denken om iets eraan te bezuinigen, gooi ik een bombrief door die deuren

Koningshuis en verder... Dat wordt een nieuwe discussie Pffff, das niet eens zo makkelijk te bedenken!
Oud 5 January 2004, 16:35   #13
supergirl
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Precies, na je 21 verdien je meestal al aardig wat geld, en ken je t best zelf betalen.
En de mensen die studeren dan?Die kunnen dat echt niet ook nog eens erbij hebben hoor!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 16:42   #14
eneri
Guest

Standaard

bij mij zit t tot mn 21, niet in t basispakket maar in de aanvullende verzekering.
ze hadden gewoon sowieso neit moeten knippen in de gezondheidszorg, daar gaat t al slecht mee. Die JSF had bijvoorbeeld niet gehoeven.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 18:36   #15
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by supergirl
En de mensen die studeren dan?Die kunnen dat echt niet ook nog eens erbij hebben hoor!

ach, de pil kost nog altijd vrijwel niets vergeleken met wat condooms kosten.. en als je dat als enige alternatief zou gaan zien... boy oh boy...dan mag je wel onderling afspraken gaan maken dat je samen de kosten deelt voor de condooms ofzo...
en bovendien is de pil nog altijd het middel wat de meeste veiligheid biedt tegen zwangerschappen, en het condoom daarentegen wat minder..maar wel weer voor SOA's ..

ik vind het een beetje onnodig om te gaan zitten schreeuwen over de pil die na je 21e niet meer vergoedt wordt. want dat is echt niet zo'n bigdeal...
Oud 5 January 2004, 18:45   #16
supergirl
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
ach, de pil kost nog altijd vrijwel niets vergeleken met wat condooms kosten.. en als je dat als enige alternatief zou gaan zien... boy oh boy...dan mag je wel onderling afspraken gaan maken dat je samen de kosten deelt voor de condooms ofzo...
en bovendien is de pil nog altijd het middel wat de meeste veiligheid biedt tegen zwangerschappen, en het condoom daarentegen wat minder..maar wel weer voor SOA's ..

ik vind het een beetje onnodig om te gaan zitten schreeuwen over de pil die na je 21e niet meer vergoedt wordt. want dat is echt niet zo'n bigdeal...
De pil is helemaal niet zo goedkoop als jij denkt.Studenten hebben al meer vaste lasten dan ze kunnen betalen dus vind ik het onnodig dat dat er nog eens bij komt.Bovendien heb jij het hier over de pil als voorbehoedsmiddel en dat is het niet alleen.De pil is er ook om je menstruatie regelmatig te laten verlopen(wat iedere vrouw heel belangrijk vind)en ik heb de pil in eerste instantie gekregen omdat ik anders de dagen dat het "feest" is ik elke keer ziek op bed lig van de pijn in mijn rug,buik en hoofd!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 21:28   #17
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Ik denk dat je op je 21e wel in zo'n dusdanige staat bent dat je die zelf wel kunt betalen.

Spiraaltje is overigens kut,,,me tante had er een en is tot twee keer toe ongewenst zwanger erdoor geraakt. Heeft de kindjes wel gewoon laten komen maar ze zweert niet meer bij het spiraaltje in ieder geval.
Oud 5 January 2004, 21:36   #18
supergirl
Guest

Standaard

Daar kan je niet over oordelen.Ik ben bijna 20 en ik kan het totaal niet zelf betalen!Ook volgend jaar niet want dan doe ik nog steeds dezelfde opleiding met hetzelfde inkomen en ik heb dat gewoon niet!Tuurlijk kan ik wel bij me ouders terecht maar er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 08:52   #19
anemic
Guest

Standaard

volgens mij kost een abortus ook veel meer dan een pil.. en die is wel vergoed.

edit: laat ik het anders zeggen
abortusklinieken worden uit overheidsgelden betaald.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 10:24   #20
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
De pil is helemaal niet zo goedkoop als jij denkt.Studenten hebben al meer vaste lasten dan ze kunnen betalen dus vind ik het onnodig dat dat er nog eens bij komt.Bovendien heb jij het hier over de pil als voorbehoedsmiddel en dat is het niet alleen.De pil is er ook om je menstruatie regelmatig te laten verlopen(wat iedere vrouw heel belangrijk vind)en ik heb de pil in eerste instantie gekregen omdat ik anders de dagen dat het "feest" is ik elke keer ziek op bed lig van de pijn in mijn rug,buik en hoofd!

dan nog is de pil iets waar jij op je 21e zelfs als student echt wel kunt betalen. en anders zul je prioriteiten moeten stellen.
maar wat kost de pil nou op jaarbasis? 80euro? o.i.d?
Oud 6 January 2004, 11:35   #21
supergirl
Guest

Standaard

Citaat:
dan nog is de pil iets waar jij op je 21e zelfs als student echt wel kunt betalen. en anders zul je prioriteiten moeten stellen.
maar wat kost de pil nou op jaarbasis? 80euro? o.i.d?
Dat kan ik helemaal niet.Vergeet niet dat ik maar het minimum aan studiefinanciering krijg en dat is €54,-.Wat voor prioriteiten had je in gedachten?Werken om je pil te kunnen betalen????
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 14:01   #22
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Dat kan ik helemaal niet.Vergeet niet dat ik maar het minimum aan studiefinanciering krijg en dat is €54,-.Wat voor prioriteiten had je in gedachten?Werken om je pil te kunnen betalen????
Ik moet ook werken voor bepaalde dingen Iedere normale student heeft een bijbaantje, en dat vind ik niet meer dan normaal. 80 pleuro heb ik met mijn baantje in 3 dagen verdiend, en dan houd ik nog geld over ook.

Inderdaad, die JSF is dikke onzin, maar dat zijn keuzes die deze 'geweldige' regering heeft gemaakt. Daar hebben ook al die 18-21 jaar oude meiden op gestemd (althans een deel). Er was al bekend dat deze regering dat zou gaan kiezen, dus het is niet anders.

Trouwens, er zijn meerdere dingen die prioriteit hebben, die ook studenten treffen. Denk maar aan verhoging collegegeld, afschaffen OV (eventueel) en nog wel meer..
Oud 6 January 2004, 14:14   #23
supergirl
Guest

Standaard

Ik zeg toch niet dat ik het werken onzin vind..?Ik zeg dat ik het onzin vind om voor zoiets te moeten werken.Ik zit al hele dagen op school.Moet veel thuis doen.Dus als ik dan een bijbaantje heb vind ik het leuk om voor dat geld eens iets LEUKS voor mezelf te kopen en om me studie van te betalen en niet iets wat ik gewoon nodig heb voor mijn gezondheid!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 14:54   #24
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch niet dat ik het werken onzin vind..?Ik zeg dat ik het onzin vind om voor zoiets te moeten werken.Ik zit al hele dagen op school.Moet veel thuis doen.Dus als ik dan een bijbaantje heb vind ik het leuk om voor dat geld eens iets LEUKS voor mezelf te kopen en om me studie van te betalen en niet iets wat ik gewoon nodig heb voor mijn gezondheid!
Wat dextor al zei, jongens moeten condooms toch ook kopen
Ga eens in andere landen kijken, er wordt niet overal zoveel vergoed als in nederland. Zolang mensen die ernstig ziek zijn hun operatie maar betaald krijgen.

Overigens, mensen die het écht niet kunnen betalen mogen van mij die vergoeding best krijgen
Oud 6 January 2004, 14:58   #25
supergirl
Guest

Standaard

Citaat:
Wat dextor al zei, jongens moeten condooms toch ook kopen
Ga eens in andere landen kijken, er wordt niet overal zoveel vergoed als in nederland. Zolang mensen die ernstig ziek zijn hun operatie maar betaald krijgen.

Overigens, mensen die het écht niet kunnen betalen mogen van mij die vergoeding best krijgen
Zoals ik al zei het is niet alleen een voorbehoedsmiddel.Als ik de pil niet slik kan ik elke maand drie dagen op bed blijven liggen van de pijn in mijn rug,hoofd en buik.Bovendien vind ik het fijn om te weten wanneer ik ongesteld word voordat ik in de stad loop en ineens een rooie broek heb.
De vergelijking met andere landen vind ik onzin!Het is toch juist dat goed dat we het in Nederland zo goed hebben..???!!!Ik wist niet dat daar zoveel kritiek op was.Wees blij dat we in een verzorgingsstaat leven.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 15:32   #26
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Citaat:
Zoals veel studenten heb ik ook een bijbaantje maar ik zie dat geld regelrecht in me eigen onderhoud vliegen. Ik hou er ook bijna niks van over om leuke dingen te gaan doen ofzo. Maar dat is het studentenleven nou eenmaal Keihard werken om rond te komen...Ik denk als je nou geowon een bijbaantje zou gaan nemen voor de vrijdagavond/zaterdagen dat je dan best wel de pil zou kunnen bekostigen. Ik denk dat je na 2/3 keer werken de pil al op jaarbasis betaald hebt.

Tis kiezen of delen, iedereen zit in datzelfde schuitje als jou. Wij allemaal moeten hard werken. Sommigen zitten op kamers. Ik weet niet hoe jouw situatie is maar als jij nog gewoon thuis bij je ouders woont verwacht ik niet dat jij net zoveel moet doen als die studenten die wel op kamers zitten, en dus eigenlijk nog midner tijd voor hun eige hebben.
Oud 6 January 2004, 15:47   #27
PFP
Guest

Standaard

vind ik terecht
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 15:52   #28
Forza
Guest

Standaard

kom op voor de vrouwen feminisme, protesteer tegen deze pill, en slik em niet meer! gewoon lekker door neuken, dan krijgen we een babyboom,en dan denken ze de volgende keer wel 2x na, voordat ze een nieuwe regel invoeren
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 17:03   #29
supergirl
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Zoals veel studenten heb ik ook een bijbaantje maar ik zie dat geld regelrecht in me eigen onderhoud vliegen. Ik hou er ook bijna niks van over om leuke dingen te gaan doen ofzo. Maar dat is het studentenleven nou eenmaal Keihard werken om rond te komen...Ik denk als je nou geowon een bijbaantje zou gaan nemen voor de vrijdagavond/zaterdagen dat je dan best wel de pil zou kunnen bekostigen. Ik denk dat je na 2/3 keer werken de pil al op jaarbasis betaald hebt.

Tis kiezen of delen, iedereen zit in datzelfde schuitje als jou. Wij allemaal moeten hard werken. Sommigen zitten op kamers. Ik weet niet hoe jouw situatie is maar als jij nog gewoon thuis bij je ouders woont verwacht ik niet dat jij net zoveel moet doen als die studenten die wel op kamers zitten, en dus eigenlijk nog midner tijd voor hun eige hebben.
Je zegt zelf dat je bijna niks overhoud ook al werk je al.Waarom ben je het er dan mee eens dat mensen dat ook nog eens zelf moeten gaan betalen?Ik heb geen bijbaantje omdat ik daar geen tijd voor heb!En ook al zou ik een bijbaantje hebben vind ik het onzin dat het geld dat ik dan verdien daaraan op zou moeten maken.Sorry hoor maar ik wil ook graag leuke dingen in het leven doen.
Tuurlijk zit iedereen in het zelfde schuitje als ik daarom hoef ik er toch niet mee eens te zijn dat de pil word afgeschaft?Ik ben het er gewon niet mee eens en een hoop vrouwen met mij!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 20:12   #30
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Dan zeg ik het maar weer: dan moet je daar zelf voor kiezen. Ik kies ervoor om o.a. niet ongewenst zwanger te raken + dat ik maandelijks niet meer zoveel pijn hoef te lijden..nah jah dat beetje geld dat ik dan aan jaarbasis er voor zou moeten uitgeven (nou jah..ik hoef dat dan nooit omdat ik me extra heb bijverzekerd) ... dat heb ik er dan wel voor over.

Maar dat ligt voor iedereen anders, ook voor jou dus blijkbaar. Als jij dit niet wilt, dan is dat je goed recht om dat niet te doen. Maar begrijp wel dat iedere (vrouwelijke) student het ongeveer zo moet rooien. Dus als jij dit ook zou willen..tjah dan moet je toch iets kiezen.
Oud 6 January 2004, 20:17   #31
supergirl
Guest

Standaard

Citaat:
Dan zeg ik het maar weer: dan moet je daar zelf voor kiezen. Ik kies ervoor om o.a. niet ongewenst zwanger te raken + dat ik maandelijks niet meer zoveel pijn hoef te lijden..nah jah dat beetje geld dat ik dan aan jaarbasis er voor zou moeten uitgeven (nou jah..ik hoef dat dan nooit omdat ik me extra heb bijverzekerd) ... dat heb ik er dan wel voor over.

Maar dat ligt voor iedereen anders, ook voor jou dus blijkbaar. Als jij dit niet wilt, dan is dat je goed recht om dat niet te doen. Maar begrijp wel dat iedere (vrouwelijke) student het ongeveer zo moet rooien. Dus als jij dit ook zou willen..tjah dan moet je toch iets kiezen.
Kennelijk snap je niet wat ik bedoel!Dat ik moet gaan bijverdienen om de pil te betalen is niet de discussie.Ik vind het gewoon onterecht dat studenten daarvoor ook nog op moeten draaien terwijl ze het al niet zo ruim hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 20:52   #32
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

En ik ben van mening dat je, ondanks dat je druk bent op school enzow, er toch wel een bijbaantje bij zou kunnen nemen dan, als je perse aan de pil wilt. Of je bijverzekeren,...wat ik ehb gedaan dus. Kost je in de maand wat meer, maar dekt je op ontzettend veel gebieden wat een gewone (studenten)verzekering vaak niet heeft.
Oud 6 January 2004, 21:48   #33
Knoffer
Guest

Standaard

Ik vind dat ze het gewoon in het ziekenfonds hadden moeten laten.

Er konden op heel wat andere dingen bezuinigd worden, wat ook al genomd is bijv. de jsf. Bovendien is zoveel buizigen overbodig en slecht voor de economie. Maar dat moeten we natuurlijk ook nog gaan zien. Maar dat is een andere discussie.

En dat de pil alleen maar een anticonceptie middel zou zijn is de grootste onzin, maar dat is ook al meerdere keren herhaald, aangezien mensen daar op door bleven gaan.
Veel vrouwen gebruiken de pil voor idd een gelijkmatige menstruatie, tegen de pijn en tegen gewoon ziek zijn. Want er zijn idd ook genoeg vrouwen die er gewoon altijd ziek van zijn. Nee, dat zal de werknemer echt leuk vinden, als je om de maand één week standaard ziek bent.

Er gaan trouwens ook andere anti conceptiemiddelen uit het ziekefonds. Of sterker nog, zijn er al uit. De prikpil, hormoonspiraaltje, spiraaltje, anticonceptiering, hormoonimplantaat, pessarium en hormoonpleister zijn er ook uit.
(Veel van die anticonceptiemiddelen zijn trouwens voor veel vrouwen niet geschikt, bijv. het spiraaltje geeft vaak zoveel problemen).
Dus ik betwijfel of de ongewenste zwangerschappen en abortussen niet ernstig toe zullen gaan nemen. En als het extreem toe neemt, dan zou het mss zelfs nog wel meer geld kunnen gaan kosten, aangezien abortussen ook niet goedkoop zijn. Maar daar heb ik verder niet echt een idee van.

En ik kan er vreemd genoeg helaas ff niet achter komen hoe duur de pil is maar echt goedkoop zal het wel niet wezen.
En ik vind het niet zo raar is als studenten een bij baantje hebben en het geld niet alleen maar in leuke dingen kunnen stoppen, het is jammer, maar helaas. Er zijn meer studenten die dat moeten, en vooral met deze economie. Iedereen gaat er op achteruit met deze economie (en bezuinigingen, ook al ben ik met de verdeling e.d. ervan het ook niet eens, maar dat is ook weer een andere discussie ).
Maar er zijn ook nog bijstands/wao vrouwen, die het er ook wel moeilijk mee zullen hebben om die kleine bijdrage toch maar weer te betalen.

En ik kan het ook nog is feministisch gaan bekijken wat opzich nog geen eens zo gek is.
Want op deze manier wordt de vrouw natuurlijk wel achter gesteld. De man heeft nooit last van menstruatie, wij zijn daar van nature fijn mee opgescheept.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 22:02   #34
Sanne
Whooohooo

Sanne's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Knoffer
En dat de pil alleen maar een anticonceptie middel zou zijn is de grootste onzin, maar dat is ook al meerdere keren herhaald, aangezien mensen daar op door bleven gaan.
Veel vrouwen gebruiken de pil voor idd een gelijkmatige menstruatie, tegen de pijn en tegen gewoon ziek zijn. Want er zijn idd ook genoeg vrouwen die er gewoon altijd ziek van zijn. Nee, dat zal de werknemer echt leuk vinden, als je om de maand één week standaard ziek bent.
Ik las gisteren dat als de dokter de pil voorschrijft voor een andere reden dan anticonceptie dat hij dan wel verzekerd wordt.
Ik heb er ook zo mijn twijfels over. Ik denk idd dat er veel ongewenste zwangerschappen van komen en de abortus blijft wel in het ziekenfonds, dus of ze er ook echt op zullen bezuinigen...ik vraag het me af, maarja dat zullen we wel gaan zien.
Oud 6 January 2004, 22:39   #35
Knoffer
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by sanne1811
Ik las gisteren dat als de dokter de pil voorschrijft voor een andere reden dan anticonceptie dat hij dan wel verzekerd wordt.
Ik heb er ook zo mijn twijfels over. Ik denk idd dat er veel ongewenste zwangerschappen van komen en de abortus blijft wel in het ziekenfonds, dus of ze er ook echt op zullen bezuinigen...ik vraag het me af, maarja dat zullen we wel gaan zien.
Ja, als abortus er ook nog uit zou gaan, zou het helemaal mooi worden
Maar het zou iig al beter zijn als de mensen die het om andere redenen hebben het wel vergoed zouden krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2004, 12:23   #36
supergirl
Guest

Standaard

Citaat:
En ik ben van mening dat je, ondanks dat je druk bent op school enzow, er toch wel een bijbaantje bij zou kunnen nemen dan, als je perse aan de pil wilt. Of je bijverzekeren,...wat ik ehb gedaan dus. Kost je in de maand wat meer, maar dekt je op ontzettend veel gebieden wat een gewone (studenten)verzekering vaak niet heeft.
Zoals ik al 100 keer heb gezegd nee dat gaat niet!En wat ik ook al 100 keer heb gezegd dat ik dat niet de discussie vind.Het gaat mij erom dat ik het gewoon onterecht vind dat zo'n belangrijk medicijn voor vrouwen niet vegroed gaat worden!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2004, 13:14   #37
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

medicijn, medicijn,
er zijn waarschijnlijk genoeg alternatieve middeltjes die bijv. dan weer wel in het ziekenfonds zitten die ook je lief en leed tijdens de zware dagen verminderen..

hoe denk je hoe ze dat in vroeger dagen deden? denk je serieus dat de pil het enige middel is tegen menstruatiepijnen?

en over bijbaantjes...ik spreek er eigenlijk schande van dat je geen bijbaantje hebt..maar dat nog tot daar en toe...
Oud 7 January 2004, 13:55   #38
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Iedereen heeft wel een paar uur tijd voor een bij-baantje. Je kunt ook 's avonds door de week werken, als je dat nog niet kunt ben je eigk een verwend nest.

Ik moet ook werken om dingen te doen die ik niet als een 'pleziertje' zie. Ik moet werken voor mijn eigen eten en drinken, mijn telefoonrekening, mijn uitgaansleven, mijn hobby's. Overal moet ik voor werken. En daar zit ook wel eens een doktersrekeningetje, of wat ander spul tussen.

Je kunt op de JSF bezuinigen, ja, dat zou kunnen. Maar waarom dat geld dan in de pil steken, en niet in het onderwijs, waar het geld veel harder nodig is?! Ik heb liever jaarlijks 100 nieuwe onderwijzers, of betere rechercheurs dan dat er een middel betaald wordt, waar we allemaal aan meebetalen. Als jij niet wilt beseffen dat je daar bést een baantje voor kunt nemen, tja..
Oud 7 January 2004, 14:21   #39
Knoffer
Guest

Standaard

Citaat:
medicijn, medicijn,
er zijn waarschijnlijk genoeg alternatieve middeltjes die bijv. dan weer wel in het ziekenfonds zitten die ook je lief en leed tijdens de zware dagen verminderen..

hoe denk je hoe ze dat in vroeger dagen deden? denk je serieus dat de pil het enige middel is tegen menstruatiepijnen?
Het is een medicijn ja. En als er echt andere middelen voor waren, dan zou die vrouwen ze wel gebruiken denk je niet er is geen ander middel.

En de pil bestaat al een tijdje, alleen was die vroeger een stuk slechter. En vroeger bleven vrouwen wel vaker bij voorbaad thuis, en was er niet een enorme dagelijkse druk en een 24 uurs economie.
Bovendien is de verzorgingsstaat verder uit gegroeid.

Citaat:
Ik moet ook werken om dingen te doen die ik niet als een 'pleziertje' zie. Ik moet werken voor mijn eigen eten en drinken, mijn telefoonrekening, mijn uitgaansleven, mijn hobby's. Overal moet ik voor werken. En daar zit ook wel eens een doktersrekeningetje, of wat ander spul tussen.
Ja, maar is het dan niet raar dat je als vrouw er een extra last bij krijgt, omdat je vrouw bent. Zo kun je het ook bekijken, en dat is dan opzich niet vreemd om het zo te bekijken.
En het gaat er ook niet om dat bijbaantje wat je er bij moet nemen voor noodzakelijke dingen zo erg en vreemd (vind ik namelijk ook niet), zo is het nou eenmaal. Maar voor sommige mensen zou die extra last echt een probleem kunnen zijn. Ik vind het bovendien al zonde dat mensen hun eigen (noodzakelijke) medicijnen moeten betalen, (die dat mss dus niet kunnen). Ik vind dat iedereen recht heeft op gezondheid.

Citaat:
Je kunt op de JSF bezuinigen, ja, dat zou kunnen. Maar waarom dat geld dan in de pil steken, en niet in het onderwijs, waar het geld veel harder nodig is?! Ik heb liever jaarlijks 100 nieuwe onderwijzers, of betere rechercheurs dan dat er een middel betaald wordt, waar we allemaal aan meebetalen. Als jij niet wilt beseffen dat je daar bést een baantje voor kunt nemen, tja..
Nee, maar je geeft geen geld uit aan alleen de pil ipv. een paar extra docenten. Je geeft geld aan aan de verzorgingsstaat. En het is zonde dat die nu zo moet inkrimpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2004, 14:24   #40
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Weet je hoeveel andere medicijnen in deze verzorgingsstaat ook gewoon door de particulier zélf opgehoest moeten worden? Overigens, de man moet ook allerlei zaken kopen omdat ie man is. Een scheerapparaat bijvoorbeeld, of zou je willen dat we er allemaal als Saddam uitzagen Ik zei trouwens al dat mensen met hele kleine inkomens het voor mij best vergoed mogen krijgen..
Oud 7 January 2004, 14:26   #41
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Knoffer
Het is een medicijn ja. En als er echt andere middelen voor waren, dan zou die vrouwen ze wel gebruiken denk je niet er is geen ander middel.
ik had het over alternatieve geneeswijze, en ik weet zeker dat er een paar middeltjes uit het boek van Dr. Vogel te vinden die de menstruatiepijnen verlichten. dat veel mensen niet in alternatieve geneeswijzen geloven moeten ze maar zelf weten
Oud 7 January 2004, 15:23   #42
Knoffer
Guest

Standaard

Citaat:
Weet je hoeveel andere medicijnen in deze verzorgingsstaat ook gewoon door de particulier zélf opgehoest moeten worden? Overigens, de man moet ook allerlei zaken kopen omdat ie man is. Een scheerapparaat bijvoorbeeld, of zou je willen dat we er allemaal als Saddam uitzagen Ik zei trouwens al dat mensen met hele kleine inkomens het voor mij best vergoed mogen krijgen..
Alsof dat makkelijk uit te zoeken is enzo. Dat is een vet gedoe, en krijgen we nog meer bureaucratie.

Vrouwen hebben trouwens meer te scheren dan mannen hoor (of te epileren, die apparaten zijn ook duur) en op die manier kan ik ook nog wel ff doorgaan. Want je wilt niet weten hoe duur bh's zijn. En dan zijn er ook nog veel vrouwen die make up gebruiken. Maar het gaat me erom dat het een medicijn is, het gaat niet om je uiterlijk ofzo.

Dit was trouwens niet mijn belangrijkste agrument. Dit was ff mijn feministisch gezien standpiunt/argument.

Citaat:
ik had het over alternatieve geneeswijze, en ik weet zeker dat er een paar middeltjes uit het boek van Dr. Vogel te vinden die de menstruatiepijnen verlichten. dat veel mensen niet in alternatieve geneeswijzen geloven moeten ze maar zelf weten
Nee, maar dat werkt mss ook gewoon niet je hoeft er niet wel of niet in te geloven, door het uit te testen kom je er van zelf achter. En ik denk eigelijk dat het veel gevallen niet genoeg zal werken. Bovendien kan het nooit echt de de pil vervangen. Tot zover ik weet bestaan er geen alternatiefe geneeswijze die de mensturatie geheel stoppen.
En op die manier kun je ook nog komen op dat het ook een anti conceptie middel is.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2004, 16:59   #43
supergirl
Guest

Standaard

Jullie kunnen helemaal niet oordelen over of het wel of niet een schande is of ik een bijbaantje heb ja of nee!Heb je er wel eens aangedacht dat ik misschien andere dingen doe in mijn vrije tijd..??Vrijwillgerswerk bijvoorbeeld of andere dingen die je verder niks aan gaan!Dit is eigenlijk niet eens de discussie.
En maar zeiken over er zijn genoeg alternatieve geneeswijzes ga toch weg man!Je kan duidelijk zien dat mensen hier geen vrouwen zijn en begin helemaal neit over vroeger want dat is duidelijk geen excuus!Wees blij dat er nu medicijnen zijn die je vroeger niet had!
Ik snap bepaalde mensen echt niet hoor.De vraag was wat je er van vond dat depil uit het ziekenfonds verdween en mijn mening is dat ik het daar niet mee eens ben omdat ik vind dat onder andere studenten het al zwaar genoeg hebben en omdat het voor vrouwen gewoon iets belangrijks is.Kom mij dan niet aanvallen over dat ik verwend ben dat ik geen bijbaan heb want daar weet je geen ene reet van!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2004, 21:41   #44
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Jullie kunnen helemaal niet oordelen over of het wel of niet een schande is of ik een bijbaantje heb ja of nee!Heb je er wel eens aangedacht dat ik misschien andere dingen doe in mijn vrije tijd..??Vrijwillgerswerk bijvoorbeeld of andere dingen die je verder niks aan gaan!Dit is eigenlijk niet eens de discussie.
En maar zeiken over er zijn genoeg alternatieve geneeswijzes ga toch weg man!Je kan duidelijk zien dat mensen hier geen vrouwen zijn en begin helemaal neit over vroeger want dat is duidelijk geen excuus!Wees blij dat er nu medicijnen zijn die je vroeger niet had!
Ik snap bepaalde mensen echt niet hoor.De vraag was wat je er van vond dat depil uit het ziekenfonds verdween en mijn mening is dat ik het daar niet mee eens ben omdat ik vind dat onder andere studenten het al zwaar genoeg hebben en omdat het voor vrouwen gewoon iets belangrijks is.Kom mij dan niet aanvallen over dat ik verwend ben dat ik geen bijbaan heb want daar weet je geen ene reet van!
Heb je wel eens nagedacht over gehandicapten en wat die allemaal moeten betalen, wat óók niet vergoed wordt? En dat argument dat we ons niet moeten vergelijken met de landen om ons heen is pure lulkoek, en duidt erop dat je weinig respect hebt voor de luxe die we in dit land wél hebben

Als je wil dat we niet ingaan op je argument dat je niet kúnt werken zul je toch écht moeten zeggen waarom dan niet, anders is het natuurlijk helemaal geen argument
Oud 9 January 2004, 09:48   #45
supergirl
Guest

Standaard

Citaat:
Heb je wel eens nagedacht over gehandicapten en wat die allemaal moeten betalen, wat óók niet vergoed wordt? En dat argument dat we ons niet moeten vergelijken met de landen om ons heen is pure lulkoek, en duidt erop dat je weinig respect hebt voor de luxe die we in dit land wél hebben

Als je wil dat we niet ingaan op je argument dat je niet kúnt werken zul je toch écht moeten zeggen waarom dan niet, anders is het natuurlijk helemaal geen argument
Ten eerste gaat het je geen ene moer aan waarom ik niet kan werken en of je dat nou een argument vind of niet zal mij een worst wezen als ik maar weet wat de waarheid is!
Ja het is toch triest dat er bepaalde belangrijke dingen voor gehandicapten en wie dan ook die zo belangrijk zijn ook niet vergoed worden!Hoor je mij het tegendeel zeggen?
Ik heb juist respect voor de luxe die we in dit land hebben maar jullie beginne te vergelijken met andere landen wat nergens op slaat.Wees blij dat we juist die luxe hebben en laten we dat dan ook behouden!We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld dus die vergelijking met andere arme landen slaat nergens op want dat is appels met peren vergelijken.Hoe dan ook verdraaien jullie de hele discussie en vallen jullie mij aan.Terwijl als je logisch nadenkt het wel logisch is dat ik als vrouw het er niet mee eens ben dat de pil niet vergoed wordt....Voor een vrouw is de pil gewoon heel belangrijk is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen...???
  Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2004, 11:34   #46
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Ten eerste gaat het je geen ene moer aan waarom ik niet kan werken en of je dat nou een argument vind of niet zal mij een worst wezen als ik maar weet wat de waarheid is!
Als je hier wilt discussiëren dan zul je toch écht je argumenten moeten onderbouwen, en ze anders niet gebruiken. Dat kan jou worst wezen, maar daar lig ik natuurlijk niet wakker van

Citaat:
Ja het is toch triest dat er bepaalde belangrijke dingen voor gehandicapten en wie dan ook die zo belangrijk zijn ook niet vergoed worden!Hoor je mij het tegendeel zeggen?
Ik heb juist respect voor de luxe die we in dit land hebben maar jullie beginne te vergelijken met andere landen wat nergens op slaat.Wees blij dat we juist die luxe hebben en laten we dat dan ook behouden!We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld dus die vergelijking met andere arme landen slaat nergens op want dat is appels met peren vergelijken.
Je mist het hele punt, en dat is jammer. Nederland is een redelijk rijk land, dat echter is doorgeslagen in de uitbreiding van het sociale stelsel. Blijkbaar heb je het nieuws gemist, maar dan breng ik het je nu: het gaat tegenwoordig heel wat minder in ons land. De overheid heeft veel teveel geld uitgegeven de laatste jaren, en moet dus bezuinigen op allerlei vlakken, dus ook de gezondheidszorg. Je kunt dan bezuinigen op zaken die de kleine minderheden treffen (zoals bijvoorbeeld nog meer op gehandicapten, of op het vergoeden van noodzakelijke operaties), maar je kunt het ook gelijdelijk verdelen. Veel vrouwen van 21+ zijn inmiddels samen met iemand, en dus als je hen dan de pil zelf laat betalen, dan tref je daarmee bijna heel Nederland. Zo verdeel je de bezuiniging over bijna de gehele bevolking, wat netjes en sociaal is.
Wat jij wilt is dat de overheid ook in moeilijke tijden alles blijft vergoeden, en het liefst nog je ontbijt en je avondeten betaald. Zo werkt het niet natuurlijk. De overheid is zeer lang erg uitgebreid geweest in het vergoeden van zaken, maar dat kan nu echt niet meer. De staatsschuld is veel te hoog geworden, en ondanks het streven die terug te brengen gaat dat zélfs nu nog niet lukken. Als je dat niet kunt accepteren getuigt dat van weinig realiteitszin. Je kunt wel roepen: wat heb ik met andere landen van doen, nou, ze zijn een simpel vergelijkingsmateriaal!! Daar gebeurt het al helemaal niet; laat staan dat er nog zoveel vergoed wordt als hier. Wees blij daarmee in plaats van te zeuren wanneer er iets helaas niet meer vergoed kan worden.

Citaat:
Hoe dan ook verdraaien jullie de hele discussie en vallen jullie mij aan.Terwijl als je logisch nadenkt het wel logisch is dat ik als vrouw het er niet mee eens ben dat de pil niet vergoed wordt....Voor een vrouw is de pil gewoon heel belangrijk is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen...???
Ik val jou helemaal niet aan, maar jou argumenten. Als jij roept: ik kan geen baantje hebben en het gaat jullie geen zier aan waarom, tja.. Dan kan ik helaas niet anders dan concluderen dat dat een kul-argument is. Als je een discussie wilt voeren zul je je argumenten op zijn minst dienen te onderbouwen.
Je mag het er best niet mee eens zijn, en verwijzen naar de JSF, die onnodig is. Daar ben ik het zelfs helemaal mee eens, al had ik het geld van je JSF ook niet in de pil gestoken, maar bijvoorbeeld in het onderwijs, of in onderzoeken tegen ziekten als kanker. De pil kan gedragen worden door iedereen in Nederland, net als bijvoorbeeld de Paracetamol. Dat de pil voor een vrouw belangrijk is snap ik ook, maar er zijn voor mannen ook zaken belangrijk die niet vergoed worden. Het zij zo.
Oud 9 January 2004, 11:37   #47
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Ik ben het helemaal eens met wat Bartje zegt
Oud 9 January 2004, 11:44   #48
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Ik ben het helemaal eens met wat Bartje zegt
Wie had dat ooit kunnen denken huh
Oud 9 January 2004, 13:51   #49
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Citaat:
Wie had dat ooit kunnen denken huh
Tjah daar zat ik ook al aan te denken, in ledenstaff ook lijkt het

Maar goed , ik denk dat er nog weinig aan toe te voegen is. Ik kan natuurlijk jouw woorden omzetten in mijn woorden maar dan staan er twee compleet dezelfde verhalen en daar schietne we ook weinig mee op
Oud 9 January 2004, 14:19   #50
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Standaard

Citaat:
Tjah daar zat ik ook al aan te denken, in ledenstaff ook lijkt het

Maar goed , ik denk dat er nog weinig aan toe te voegen is. Ik kan natuurlijk jouw woorden omzetten in mijn woorden maar dan staan er twee compleet dezelfde verhalen en daar schietne we ook weinig mee op
Hehe, nee, das waar, nu wachten op een reactie dan maar
Antwoord

Berichting Regels