|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ik moet over een tijdje mijn eindwerkstuk inleveren. Ik heb besloten om te gaan uitzoeken wat mensen (en vooral jongeren) verstaan onder vriendschap. Of wat het eerste is waar ze aan denken bij het woord 'vriendschap'
dus; 1. wat versta jij onder vriendschap? 2. Wanneer noem jij iemand jouw vriend? (platonisch, dus geen verkering!) 3. Wat komt er als eerste in je op bij het woord 'vriendschap'? Alvast bedankt voor je reactie! |
![]() |
![]() |
#2 |
Banned
|
![]()
1. Vertrouwen
2. pff.. pas ![]() 3. zie 1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
1. wat versta jij onder vriendschap?
iemand die niet negatief over mij praat tegen derden.. iemand die mij niet gebruikt voor het geld.. iemand die regelmatig contact met mij opneemt.. 2. Wanneer noem jij iemand jouw vriend? (platonisch, dus geen verkering!) dat groeit, is niet te zeggen.. 3. Wat komt er als eerste in je op bij het woord 'vriendschap'? van iemand houden en dat diegene ook van jou houdt (gewoon als vrienden dan he) Alvast bedankt voor je reactie! Graag gedaan ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
1.Mensen waar je mee kan lachen en je gevoelens mee kan delen.
Iemand om lekker gezellig mee te kletsen. 2.Wanneer ik goed met iemand om kan gaan en we doen dat regelmatig of veel, dan zijn diegene en ik vrienden. 3.friends till the end!!! |
![]() |
![]() |
#5 |
Lid
|
![]()
1. wat versta jij onder vriendschap? vertrouwen, iemand waar je dus op kan terugvallen. iemand die aan je ziet wanneer je steun en aandacht nodig hebt, iemand die niet achter je reet aanloopt, maar je ook niet weinig ziet. iemand waar je mee kan lachen, huilen, vervelen en ook wel ruzie mee kan hebben, maar dat wel snel op kunnen lossen.
2. Wanneer noem jij iemand jouw vriend? (platonisch, dus geen verkering!) als ik het leuk vind diegene te zien, aan hem/haar denk als ie niet in de buurt is, en iig een aantal dingen uit vraag 1 3. Wat komt er als eerste in je op bij het woord 'vriendschap'? vertrouwen
![]() |
#6 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Ja?
|
![]()
2. Wanneer noem jij iemand jouw vriend? (platonisch, dus geen verkering!) 3. Wat komt er als eerste in je op bij het woord 'vriendschap'? ___ 1. iemand die vaak voor je klaarstaat wanneer je diegene nodig hebt, waarmee je goed kan praten/lachen, en vooral kunt vertrouwen. 2. als die zeker 2 van de hierbovenstaande eigenschappen heeft. 3. Vertrouwen vooral. ![]()
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
vertouwen, gwoon vaak met elkaar omgaan enz 2. Wanneer noem jij iemand jouw vriend? (platonisch, dus geen verkering!) als k m kan vertouwen enz..als ie liev is =) 3. Wat komt er als eerste in je op bij het woord 'vriendschap'? uhmzz vrienden =) |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
[1. wat versta jij onder vriendschap?
2. Wanneer noem jij iemand jouw vriend? (platonisch, dus geen verkering!) 3. Wat komt er als eerste in je op bij het woord 'vriendschap'? 1: een prettige band met iemand hebben waar je alles bij kwijt kunt en mee kunt lol hebben maar ook huilen of stil zijn. 2: tsja je hebt kennissen-vrienden en echte vrienden. ik neem aan dat je de laatse bedoelt. als je die persoon helemaal kan vertrouwen, je er alles bij kwijt kunt en met enige regelmaat contact hebt met die persoon, maar ook mee kunnen lachen. 3 vertrouwen |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
1: elkaar niet naar beneden halen, elkaar helpen, betrokken zijn met elkaar.
2: Wanneer ik iemand mag en die ander mij ook en ik de ander beetje beter ken. Dan beschouw ik iemand voor het gemak als vriend. 3: vertrouwen, betrouwbaarheid, betrokken |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
iemand alles kunnen vertellen en zeker weten dat zij/hij het niet doorvertelt tegen anderen die er verder nix mee te maken hebben. dus ook weer vertrouwen, wat al door zowat iedereen hier gezegd is. iemand waar je mee kan lachen en mee kan huilen, iemand die voor je klaar staat no matter what, die je avonds laat gewoon kan opbellen omdat je een droevig smsje hebt gekregen of weetikveelwat, iemand die het voor jou opneemt als ze/hij hoort dat anderen mensen je zwart zitten te maken tegenover anderen, iemand waarmee je uren lang kan kletsen over alles en nog wat, en misschien nog wel tal van andere dingen. 2. Wanneer noem jij iemand jouw vriend? (platonisch, dus geen verkering!) mensen die hierboven inpassen ![]() 3. Wat komt er als eerste in je op bij het woord 'vriendschap'? mijn beste vriendinnen ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
1) Ik noem iemand een vriend die voor je klaar staat (altijd). Waar je nix voor geheim hoeft te houden. En vertrouwen gaat hier als een rode draad doorheen.
2) als je iemand hebt gevonden die en/of luisterd meedenkt. 3) Gevoelens Laatst aangepast door henkie1234 : 23 September 2003 om 17:08 |
![]() |
![]() |
#14 | |
Amanda
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lid
|
![]()
1. Vertrouwen
2. Als ik haar/hem kan vertrouwen 3. Vertrouwen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
goeie vraag hor
1. vertrouwen is errug belangrijk vin ik ![]() 2 In principe vin ik iedereen een vriend. Het is een groot woord vriend en het kan van alles betekenen. Het is maar hoe juh ut bekijkt. 3. Bij vriendschap denk ik gelijk aan mijn eigen vrienden. Ze zijn er altijd voor me en ik hou heel veel van ze. Kep vrienden vanaf groep 3 en ook vrienden die ik pas een jaar ken. Maar in beiden heb ik een even groot vertrouwen omdat ze het verdienen |
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
ok, hartstikke bedankt!
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
2. Wanneer er vertrouwen en wederzijds respect is. 3. Mn beste vriendjes |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]()
Als je elkaar totaal vrij laat en er bent voor elkaar 2. Wanneer noem jij iemand jouw vriend? (platonisch, dus geen verkering!) Als diegene niet is weggerend na twee dagen in mijn gezelschap ![]() Nee.. Als ik goed kan praten en me vertrouwd voel. 3. Wat komt er als eerste in je op bij het woord 'vriendschap'? Vertrouwen |
![]() |
![]() |
#20 |
Guest
|
![]()
vriendschap is voor mij maar heel iets beperkts. Broederschap dat zou ik weleens willen hebben, maar dat heb ik nog niet mogen ervaren 2. Wanneer noem jij iemand jouw vriend? (platonisch, dus geen verkering!) Als je veel tijd met diegene doorbrengt voor de fun. 3. Wat komt er als eerste in je op bij het woord 'vriendschap'? Terug kijken op vroeger |
![]() |
![]() |
#21 |
Whooohooo
|
![]()
1. iemand waartegen je alles kunt zeggen
2. niet zo snel, ik wil er echt een goede band mee hebben, want aan van die 'halve' vrienden heb je uiteindelijk toch niks 3. samen lachen huilen enzo