Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 February 2004, 23:16   #1
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard Osama Bin Laden mogelijk opgepakt

Citaat:
UTRECHT - 28/02/04 Volgens de Iraanse staatsradio is Osama bin Laden gearresteerd in Pakistan. De leider van Al Qaida zou al geruime tijd in Amerikaanse handen zijn, maar president Bush zou willen wachten met de bekendmaking tot vlak voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Zowel van Amerikaanse als van Pakistaanse zijde wordt het bericht tegengesproken.

Het Iraanse persbureau was ook de eerste die met het bericht kwam dat Saddam Hoessein gevangen was genomen. In het grensgebied met Afghanistan wordt de dienst uitgemaakt wordt door nomadische stammen. Vermoedelijk is het wel het gebied waar Bin Laden is ondergedoken. Het Pakistaanse leger voert in het gebied al enige tijd acties om terroristen op te sporen.

Daarbij stuiten ze op grote weerstand van de lokale bevolking. Vrijdag werd een kazerne in de provincie Waziristan beschoten. Vandaag schoten Pakistaanse soldaten elf mensen dood die in een bestelbusje zaten, toen dat busje niet stopte bij een wegafzetting. Volgens ooggetuigen zaten er voornamelijk Afghaanse vluchtelingen in het busje.

Wat vinden jullie hier nou van?
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 10:33   #2
FunFair
.

Standaard

nou... ALS het waar is... is het toppie
Oud 29 February 2004, 11:59   #3
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
nou... ALS het waar is... is het toppie
Toppie zeker, maar beetje kaas van Bush dat hij wacht tot de verkiezingen
Oud 29 February 2004, 12:01   #4
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Toppie zeker, maar beetje kaas van Bush dat hij wacht tot de verkiezingen
Dat zal de media er wel van gemaakt hebben?

Als het waar is, (eigenlijk geloof ik er geen snars van) is het natuurlijk wel okee.
Oud 29 February 2004, 12:31   #5
Shanna89
Guest

Standaard

Nu schijnt het weer niet waar te zijn, las ik??
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 14:28   #6
MasterB
Guest

Standaard

Zolang de Islam blijft bestaan, is het onmogelijk om blij te zijn met dit soort berichten. Er zijn al duizenden potentiele opvolgers voor hem.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 14:49   #7
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Zolang de Islam blijft bestaan, is het onmogelijk om blij te zijn met dit soort berichten. Er zijn al duizenden potentiele opvolgers voor hem.
Laten we even Osama Bin Laden en de Islam uit elkaar houden. Bin Laden gebruikt de Islam en koran als instrument om zijn terreur goed te keuren, maar dat wil nog niet zeggen dat de Islam aanzet tot haat en geweld tegen het Westen.

Er zijn inderdaad veel potentiëele opvolgers, maar ik denk dat het terreurnetwerk van Bin Laden zonder zijn leider en verdreven van haar basis in Afghanistan toch niet meer zo veel is als wat het tot en met de oorlog in Afghanistan was.

Maar de bron is natuurlijk zeer dubieus en hij zal echt niet gepakt zijn. Was dat namelijk wel het geval, dan zou Bush natuurlijk gek zijn om dat nu eerst te ontkennen (Bush kan juist nu ook zo'n afleiding en opsteker goed gebruiken), daarnaast lijkt me vrij onmogelijk om zoiets geheim te houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 15:16   #8
MasterB
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Laten we even Osama Bin Laden en de Islam uit elkaar houden. Bin Laden gebruikt de Islam en koran als instrument om zijn terreur goed te keuren, maar dat wil nog niet zeggen dat de Islam aanzet tot haat en geweld tegen het Westen.

Er zijn inderdaad veel potentiëele opvolgers, maar ik denk dat het terreurnetwerk van Bin Laden zonder zijn leider en verdreven van haar basis in Afghanistan toch niet meer zo veel is als wat het tot en met de oorlog in Afghanistan was.

Maar de bron is natuurlijk zeer dubieus en hij zal echt niet gepakt zijn. Was dat namelijk wel het geval, dan zou Bush natuurlijk gek zijn om dat nu eerst te ontkennen (Bush kan juist nu ook zo'n afleiding en opsteker goed gebruiken), daarnaast lijkt me vrij onmogelijk om zoiets geheim te houden.
Ik vind het een beetje een paradoxale post.

Ik heb nergens beweerd dat de Koran voorschrijft om de torens binnen te vliegen, maar zeg dus wel dat de Koran de basis is voor alle ellende.

Ik neem ook niet aan dat hij gepakt is, want, zoals gezegd, is de bron uiterst dubieus.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 15:24   #9
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat de Koran voorschrijft om de torens binnen te vliegen, maar zeg dus wel dat de Koran de basis is voor alle ellende.
Het extremisme van figuren als Bin Laden heeft niets met de Islam en de leer van de Koran te maken. Dat wordt misbruikt voor hun dubieuze opvattingen en doelen, maar het is natuurlijk onzin om daarvoor het ware geloof en de dingen waar het echt om draait de schuld te geven...
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 15:48   #10
Playah
Guest

Standaard

Zo damn..
Jullie praten met omin moeilijke woorden..
(Niets op tegen ofzo, valt me alleen op)
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 15:49   #11
MasterB
Guest

Standaard

Citaat:
Het extremisme van figuren als Bin Laden heeft niets met de Islam en de leer van de Koran te maken. Dat wordt misbruikt voor hun dubieuze opvattingen en doelen, maar het is natuurlijk onzin om daarvoor het ware geloof en de dingen waar het echt om draait de schuld te geven...
Heb je de Koran gelezen?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2004, 21:15   #12
Foetsy
aber, warum?

Standaard

wat wil je doen, de islam 'ontslaan'? afschaffen? veel succes.
Schaffen we meteen het christendom ook af, begin je ergens mee meteen afmaken. deze discussie is al vaker gevoerd.
ik weet niet veel van de islam af maar volgens mij heeft de islam ook van die regels wat bij het christendom de 10 geboden zijn. gij zult niet doden enz.
als ben je niet gelovig, vind ik het een beetje vreemd dat je de islam noemt, en niet gewoon 'geloof' of islam en chistendom op z'n minst. zijn islamieten klote dan is half europa en het grootste gedeelte van Amerika (als je de media mag geloven) ook klote.
Oud 29 February 2004, 21:18   #13
MasterB
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
wat wil je doen, de islam 'ontslaan'? afschaffen? veel succes.
Schaffen we meteen het christendom ook af, begin je ergens mee meteen afmaken. deze discussie is al vaker gevoerd.
ik weet niet veel van de islam af maar volgens mij heeft de islam ook van die regels wat bij het christendom de 10 geboden zijn. gij zult niet doden enz.
Afschaffing is onmogelijk omdat de meme die de Islam bevat niet weg te halen is.

In de Koran staat in principe alleen maar leefregels voor de moslims en daar staan dus ook veel opruiende teksten in.

Citaat:

als ben je niet gelovig, vind ik het een beetje vreemd dat je de islam noemt, en niet gewoon 'geloof' of islam en chistendom op z'n minst. zijn islamieten klote dan is half europa en het grootste gedeelte van Amerika (als je de media mag geloven) ook klote.
Kun je dit uitleggen, want door de slechte zinsbouw en/of woordkeuze weet ik niet hoe ik dit precies moet interpreteren.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2004, 15:34   #14
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Heb je de Koran gelezen?
Niet letter voor letter, maar ik heb de ontstaansgeschiedenis van de Islam gehad en ken de kern en de bedoeling van de Koran. Een heilige oorlog tegen het Westen valt er echt niet mee te legitimeren...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2004, 20:18   #15
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
Kun je dit uitleggen, want door de slechte zinsbouw en/of woordkeuze weet ik niet hoe ik dit precies moet interpreteren.
je kan ook gewoon zeggen dat je me niet begrijpt

ik vond het vreemd dat hij zei dat je de islam moest afschaffen en niet het geloof in het algemeen. Ik vind kwa wreedheden het christendom niet onderdoen voor de islam, mag je alle wreedheden op geloven afschuiven de he. Vind je de islam klote vanwege de wreedheden, dan vind je het christendom ook klote. vind je alle islamieten klote, dan vind je dus ook half europa en bijna heel Amerika klote (mocht bijna heel Amerika gelovig zijn dan, iets wat volgens mij de media mij wijs probeert te maken)
Oud 3 March 2004, 01:19   #16
MasterB
Guest

Standaard

Citaat:
Niet letter voor letter, maar ik heb de ontstaansgeschiedenis van de Islam gehad en ken de kern en de bedoeling van de Koran. Een heilige oorlog tegen het Westen valt er echt niet mee te legitimeren...
Wanneer je de ontstaansgeschiedenis van de Koran kent dan weet je dus ook waar de haat jegens joden en christenen vandaan komt?

Ik zal het alvast verklappen. Mohammed wilde graag bij deze groep horen en ging zodoende ook een boek (Koran) maken. De joden en christenen wilden hem toen niet zo graag en zodoende is de haat ontstaan.

bron: Karen Armstrong - Islam, geschiedenis van een wereldgodsdienst
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2004, 01:20   #17
MasterB
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
je kan ook gewoon zeggen dat je me niet begrijpt

ik vond het vreemd dat hij zei dat je de islam moest afschaffen en niet het geloof in het algemeen. Ik vind kwa wreedheden het christendom niet onderdoen voor de islam, mag je alle wreedheden op geloven afschuiven de he. Vind je de islam klote vanwege de wreedheden, dan vind je het christendom ook klote. vind je alle islamieten klote, dan vind je dus ook half europa en bijna heel Amerika klote (mocht bijna heel Amerika gelovig zijn dan, iets wat volgens mij de media mij wijs probeert te maken)

Zo bedoelde je het

Ik wil niet zozeer religie afschaffen, want zoals ik in een paar posts terug al beweerd is dit onmogelijk. Ik zie alleen zo graag dat religie een persoonlijke betekenis krijgt in plaats van een groepsbetekenis.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2004, 10:00   #18
FunFair
.

Standaard

hej, maar heeft iemand al ergens iets gehoort of gelezen, dat dit nieuws waar of onwaar is ?? want er wordt in de media gewoon ook geen aandacht meer aan gegeven
Oud 8 March 2004, 14:27   #19
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Ik heb er ook niks meer over gehoord..

Zal dus wel bullshabba geweest zijn
Oud 8 March 2004, 16:40   #20
Jochemmm
jocking

Jochemmm's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
hej, maar heeft iemand al ergens iets gehoort of gelezen, dat dit nieuws waar of onwaar is ?? want er wordt in de media gewoon ook geen aandacht meer aan gegeven
was wel een keer een klein berichtje dat het niet waar was. Athans, werd door Amerika ontkent enzo.

maar kan me niet voorstellen dat ze dat echt als publiciteits stunt willen gebruiken. Beetje riskant om dat ruim een half jaar stil te houden
Oud 9 March 2004, 11:42   #21
Marijk.
Guest

Standaard

Ik denk dat het wel waar is, ik denk dat Bush al lang weet waar die bin laden zit. En dat gaat hij bekend maken vlak voor de verkiezingen beginnen! Zodat hij weer in de media komt en daardoor probeerd hij weer meer stemmen te krijgen. Ik denk zelfs dat ze al heel lang weten waar die gozer zich verstopt.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2004, 14:37   #22
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijk.
Ik denk dat het wel waar is, ik denk dat Bush al lang weet waar die bin laden zit. En dat gaat hij bekend maken vlak voor de verkiezingen beginnen! Zodat hij weer in de media komt en daardoor probeerd hij weer meer stemmen te krijgen. Ik denk zelfs dat ze al heel lang weten waar die gozer zich verstopt.
Vage, onrealistische complottheoriëen

Een terroristisch netwerk dat afhankelijk is van de leiding, kan echt niet zonder Bin Laden en zoiets komt dan echt wel aan de openbaarheid. Zo'n vangst van een kopstuk als Bin Laden hou je ook niet zomaar geheim, daarvoor moeten vrij grootschalige operaties voor uitgevoerd zijn en dat kan bij wijze van spreke niet alleen gedaan worden door enkele amerikaanse mariniers. Daarvoor moet samengewerkt worden, etc. Dan hebben we het nog niet eens over de vraag of Bin Laden überhaupt nog wel leeft en de kans dat hij nu ineens wel gevonden zou worden. Ook zou Bush juist nu een goed bericht zoals dit goed kunnen gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2004, 14:08   #23
BlackTurtle
Guest

Standaard

ik vind m die witte tulband een stuk beter staan dan die grijze.

en bush is gewoon een loser. maar het zou wel beter zijn voor de wereld als ze die bin laden zouden pakken, aan de andere kant is het volgens mij ook zinloos, want voor elke die ze oppakken staan er 3 op. vicieuze cirkel dat is het.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2004, 16:14   #24
Foetsy
aber, warum?

Standaard

beginnen mensen nu het probleem van overbevolking te zien? (naar mijn idee dan)

Berichting Regels