|
Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
ik heb mn tv aangesloten op de pc (met een video kabel). nu zie ik alles wat ik op de pc doe ook op de tv.
is het zo ook mogelijk om iets op te nemen van de tv naar de pc???? of heb ik dan weer een ander geval nodig? |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Dat ligd er aan of je een output op je tv heb en dan natuurlijk een input op je pc, maar die input zal er wel opzitten, das hetzelfde als die voor een digitale camera.
|
![]() |
![]() |
#3 |
.
|
![]()
als je een tv kaart hebt, kun je opnemen..
je kunt ook opnemen als je een input op je videokaart hebt zitten... zoja, dan heb je er ook wel software bij gekregen, waarmee je kunt opnemen ![]() output heb je altijd op je tv via de scart aansluiting. moet je alleen een goeie converter hebben waar output op staat ![]() of je neemt zo'n ding die je kan switchen tussen in- en output. vaak kan je dezelfde stekker gebruiken als die je gebruikt voor input ![]()
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Nops. Jij hebt alleen een TV-Out op je videokaart zitten.
Waar dat ernstig handig voor is (waarik het voor gebruik dus) is om films fullscreen opje tv af te spelen terwijl je op je normale beeldscherm gewoon kaninternetten/msnen etc. Maar om even terug tekomen op je vraag: om op te nemen vanaf je tv heb je een tv-(capture)kaart nodig. Op bv een ATI AllInWonder of een nVidea Personal Cinema ding zit een TV-in, dan kan je wel capturen. Hauppage tv kaarten ennogeen huge range andere kaartenkunnen ditook. |
![]() |
![]() |
#5 |
.
|
![]()
ik heb nog een Geforce 2 GTS liggen.. en daar zit gewoon een input in.. maar geen tv tuner
![]() hiermee kon ik wel gewoon via een bijgeleverd stekkertje opnemen vanaf een tv of een ander toestel wat een output heeft. heel sommige videokaarten van tegenwoordig hebben die technologie ook nog wel ![]() *vindt het jammer dat z'n GF2 GTS niet meer helemaal goed werkt ![]()
![]() |
#6 |
veteraan
|
![]()
maar volgens mij is dat gewoon software matig opnemen ofzo?
want bijv mijn radeon. die heeft ook tv in..maar geen tv tuner (want dan zou het een all in wonder zijn) maar heeft wel gewoon een ATI rage theatre chip voor hardwarematige mpeg en/decoding. en mijn hauppage tv kaartje heeft idd ook gewoon tv in.
![]() |
#7 |
Medewerker
|
![]()
Wat ik me dan afvraag he.
Is het dan ook mogenlijk om met een of ander programma Canal+ te decoden ? Van het geluid weet ik vrijwel zeker dat het niet kan, maar het beeld zou mogenlijk moeten zijn toch?
![]() |
#8 |
veteraan
|
![]()
ja van de hauppage tv kaarten zijn er een aantal modellen die een dergelijk frequentie bereik hebben dat ze dit kunnen.
van de oudere modellen moet het zelfs wel mogelijk zijn om geluid te decoderen heb ik begrepen? toevallig heb ik een ouder model dus..(blij mee!) maar heb nog nooit met canal+ lopen stoeien.
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |