|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Meestal hoor je mensen wel eens zeggen: 'Ik haat dat mens'
Ik vind dat mensen eens beter moeten nadenken over wat ze zeggen Want echte haat, hebben niet veel mensen gekend Wat verstaan jullie onder haat |
![]() |
![]() |
#2 |
veteraan
|
![]()
een verafschuwing richting een persoon of een handeling.
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
iemand nooit meer spreken of aankijken, maar dit is vooral een reactie op haat
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Lid
|
![]() Citaat:
haat is sterker, meestal is dat zo bij mensen van wie je vroeger hebt gehouden of nog steeds houdt. want als iemand je niet echt iets 'doet', emotioneel raakt, dan "haat" je diegene niet. Dan interesseert het je simpelweg niet genoeg. Als je daarentegen heel veel 'gevoel' voor die persoon hebt, kan diegene je ook harder kwetsen en kan de sympathie omslaan in antipathie, of zelfs haat. Wat ook kan is dat diegene die je "haat", en die je niet persoonlijk kent of een band mee hebt, een spiegel is van een persoon van wie je hebt gehouden maar die je heeft gekwetst. maar zo zie ik het iig ![]()
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
veteraan
|
![]()
ja hekel is dan bij mij gelijk aan haat
![]() of ik ken dus geen echte haat, maar dan komt hekel gewoon het dichtst in de buurt ![]()
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
ik denk dat haat bij de mensen in irak liggen...
misschien dat die grote terroristen weten wat haat is? |
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ik haat niks, weet niet precies hoe het voelt, ik heb wel ns dat ik die gene wel kan schieten maar dat is maar dat is maar even. Dat is meer een hekel dr aan hebben. Haat is eigenlijk best racistish. Want waneer haat je nou iemand? Als je die gene niet mag omdat iets van hem/haar niet aanstaat. Toch? |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Echte haat ken ik wel... En vele mensen kennen het, alleen niet iedereen laat het toe in zijn of haar hart, die verzinnen alsnog wat posetiefs of kunnen het laten rusten...
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
ik haat niet echt snel mensen. en als ik iemand haat dan si dat maar voor korte tijd.
als ik diegene zn naam zie of zn gezicht zie, draait mn maag zich om en kan ik er wel om kotsen. er ontstaat dan een verschrikkelijk gevoel in mijn ribbenkast die het liefste de strot van die persoon om zou draaien. maar gelukkig heb ik dat maar zelden, want het is een verschrikkelijk gevoel ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
**Loves Anouk**
|
![]()
Haat is voor mij dat je zo erge hekel aan iemand hebt, dat je m zou willen en kunnen vermoorden..
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Er is een iemand die ik haat, en dat is eigenlijk wat 0vera zegt, iemand waarvan ik vroeger van hem gehouden.
Maar mijn zus heeft te vaak dingen gedaan die mij zo hebben gekwetst dat ik haar soms het liefst dood zou hebben. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
echte haat?
als moorden niet illegaal zou zijn mensen die ik al had vermoord zonder me der iets schuldig bij te voelen dat noem ik haat |
![]() |
![]() |
#15 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
ik denk dat de meeste mensen echte haat niet kennen, wat misschien wel goed is ook. ze denken dat ze kunnen haten, maar meestal is dat toch niet het geval.
![]() |
#16 |
Jopjopjopjopjopjop...
|
![]()
Ik heb haat, en maar tegen 1 persoon, wat een zak, ik zou em liefst zen hoofd willen afscheuren,maarja moorden is illegaal...
Ook, heb ik een lichte haat tegen men ouders...ze denken altijd maar dat ze met wat cadeautjes het goed kunnen maken...het komt me de strot uit, nog nooit hebben die mensen sorry gezegd tegen mij...ik word er zot van... Maar die ene persoon, ik haatem echt zo hard, wat ie me allemaal heeft aangedaan, hij kon maar niet van men lief afblijven:@ ,toen hebbek em tog wel even een mep gegeven hoor ![]() Maar nu maaktet niet zoveel uit...tis tog vandaag net 3 weken gedaan, en nogaltijd zeer depressief... ![]()
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
je bent een btje vaag Zou je die persoon dan ook zodanig kunnen vermoorden zonder er enige spijt van te hebben |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Jopjopjopjopjopjop...
|
![]() Citaat:
absoluut,zonder twijfel, zonder respect, gewoon onbeschaamd afslachten ![]() en het is vandaag net 3 weken uit,dat bedoelde ik, en ik mis haar enorm... dat het uit is, komt door men moeder, zij mag er ook wel aan hoor,zeker na wat ze me juist heeft aangedaan
![]() |
![]() |
#21 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Ik zou bijvoorbeeld alle pedo's wel af kunnen schieten, als ze dutroux zouden vermoorden zou ik echt wel kunnen juichen ofzo ![]() en ik ben NIET een persoon van leedvermaak ![]() ![]() Net als mannen die er genot in scheppen om een vrouw te overheersen, vooral op seksueel gebied (vooropgesteld dat het hier niet om SM gaat waar t de bedoeling is natuurlijk ![]() ![]() Maar dat is omdat het mij persoonlijk zo raakt... ik heb zelf heel wat moeten overwinnen voor mezelf om van sex te kunnen genieten doordat ik langdurig ben misbruikt door twee jongens afzonderlijk. En ik ben er nog niet. En ik ben inmiddels al 4 jaar seksueel actief (zelf gekozen dit keer ![]() En ik heb van geen van beide ooit een sorry gekregen. Sorry voor het vergallen van je leven, sorry voor vier jaar depressie, sorry voor je vaginisme, sorry voor al je pijn, je leed, je lijden, je gevecht voor herstel ![]() mooie wereld leven we toch he ![]() Achja, ik zal er wel nooit overheen komen, ik ben een jaar in therapie geweest en mn nachtmerries zijn over, maar jah dan ben je het niet kwijt. Sterker nog, het zal altijd deel van me zijn.
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Guest
|
![]()
dat elke keer als ik diegene zie dat mn nekharen overeind gaan staan, en het enige waar ik dan nog aan denk is dat ik hoop dat ie zo snel mogelijk van deze wereld afgaat. en dat hangt er van af wat de reden er van is, maar ik zou hem het liefst zelf van de wereld afhelpen.
dat is haat. |
![]() |
![]() |
#25 |
Girls JustWannaHave Fun
|
![]()
Ik haat 1 iemand echt, en dat was vroeger een supergoeie vriendin van me.
Zo'n 2 jaar geleden was ze m'n beste vriendin, totdat ze van school verhuisde, en overal leugens over me begon te vertellen. Ze heeft me toen zo enorm hard gekwetst; het was mn beste vriendin en het was al erg genoeg dat ze naar een andere school ging, waarom moest ze dan ook nog eens leugens over mij zitten vertellen? ![]() Ik weet wel waarom ze het deed, haar ouders konden mij namelijk niet hebben, en waarschijnlijk is ze opgestookt door hen. Een andere reden zou ik echt niet kunnen bedenken ![]() Ze heeft toen nog 2 andere meisjes van mn vorige klas, toen ook goede vriendinnen van me, opgestookt tegen mij zodat ik nu met hen ook ruzie heb. Dat meisje HAAT ik echt, ik kan haar niet hebben, nu zit ze weer terug bij me op school ![]() ![]() Het klinkt waarschijnlijk wreed en harteloos, maar ik zou er echt plezier in hebben haar te zien lijden, gewoon voor al die pijn die zij mij toen heeft aangedaan... We hebben nu al zo'n 1,5 jaar ruzie, en het is niet minder geworden, integendeel, ik ben haar meer en meer beginnen haten. Een paar maanden terug heeft ze ook nog dingen over m'n moeder zitten rondvertellen in haar klas, en vanaf toen zou ik haar echt kunnen wurgen ![]()
![]() |
#26 |
Trots van het noorden.
|
![]()
haat is het tegen overgestelde van liefde maar zeker even sterk
ik vind eigelijk ook dat mensen het te snel gebruiken en je moet er ook wel een goede reden voor hebben want het (hoort) niet te gebeuren
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
Haat leidt alleen tot zelfvernietiging.
LIEFDE IS DE SLEUTEL TOT HET UNIVERSUM.! Mensen denken dat ze niet met elkaar verbonden zijn, maar iedereen is versleuteld met elkaar door liefde, haat leidt tot ego-zelfcentrieke armoede die zelfs een ethiopier rijk doet overkomen. Haat is niets anders dan armoede beneden alle denkbaar mogelijk peil. Je staat niet los van een ander, en het is je liefdevolle interactie met andere mensen wat zo belangrijk is in het leven. De rest (zoals haat) lijdt tot niets anders dan ellende. Vele mensen die haten voelen zich ellendig, dit komt door hun gebrek aan liefde voor anderen. |
![]() |
![]() |
#28 |
Guest
|
![]()
Sorry hoor, maar kan me weer absoluut niet vinden in bovenstaand,
volgens jou zou alles wat daaruit voortkomt goed zijn? think again buster. alles wat goed kan doen kan ook vernietigen, dus dat "liefde" van je is niet per definitie goed. zijn mensen zat die erdoor verscheurd zijn. ontopic betreft: echt haat zal je niet snel vinden, eerder een zware vorm van een hekel hebben aan. 't woord haat word zoals zoveel woorden weer veel te snel gebruikt. Laatst aangepast door EternalShadow : 13 April 2004 om 06:54 |
![]() |
![]() |
#29 | |
Jopjopjopjopjopjop...
|
![]() Citaat:
klopt, als je bevoorbeeld degene waarvan je houd, bezig ziet met iemand anders...of waneer je gedumpt wordt door iemand van wie je enorm veel houd...dat scheurt je kapot ![]() vandaag verkeerde ik normaal 4 maand... ![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
ik haat helemaal niemand, dus ik zou echt niet weten hoe haat voelt.. Ik bewonder mensen heel erg snel, en ik hou heel erg veel van mensen..
Haat is negatief, en kost energie. Liefde is positief en geeft je energie.. dus ik haat geen mensen ![]() ik zeg wel eens: owh wat haat ik dat mens, maar eigenlijk vind ik iedereen aardig ![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Guest
|
![]()
dat onderscheid weet ik ook nog wel te maken. maar m'n punt blijft bewezen, aangezien het wel een vorm is van.
't is niet alles goud wat blinkt. |
![]() |
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |