Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 April 2004, 16:48   #1
Femz
Guest

Cool Studeren

Ik ben een Fries meisje, doe momenteel 5 vwo, en wil over een jaartje de grote stad verkennen

En dan wel Utrecht...

Maar daar komt natuurlijk héél wat bij kijken

Mijn vraag is o.a of er mensen zijn die studeren in Utrecht, willen studeren en of ze me het fijne kunnen vertellen van
euhmm

- hoe het beste een kamer te zoeken
- studentenverenigingen
- rondkomen
- de stad
etc.

Heb al veel sites bekeken maar ben benieuwd naar eigen ervaring enzo

Misschien rijkelijk vroeg, maar ben ook èrg nieuwsgierig
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2004, 17:15   #2
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

je bent in ieder geval niet rijkelijk vroeg als je je nu al inschrijft voor een kamer o.i.d
Oud 4 April 2004, 17:49   #3
Stapper
Guest

Standaard Re: Studeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Femz
- hoe het beste een kamer te zoeken
het makkelijkste is gewoon ergens in een kraakpand gaan zitten, die zijn er genoeg

voor de normale mensen zijn er natuurlijk ook gewoon kamers, maar in de binnenstad is er maar weinig te vinden en is het ook erg duur. als ik jou was zou ik in de omgeving van utrecht een kamer zoeken (maarsen, bunnik, zeist, de bilt, etc)
Citaat:
- studentenverenigingen
die zijn er genoeg, alleen kan ik me niet voorstellen wat het lol er van is
Citaat:
- rondkomen
er zitten genoeg uitzendburo's in de binnenstad en bij verschillende winkels hebben ze altijd wel iemand nodig, eerst maar ergens gaan werken en zodra je iets leukers vind, of iets wat meer betaald moet je daar maar voor kiezen. eerst even rond kijken wat er allemaal te beleven is
Citaat:
- de stad
etc.
geweldig
veel barretjes, kroegen en disco's
de grachten zijn prachtig in de zomer en de mensen zijn vaak erg aardig
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 12:00   #4
Missie
Guest

Standaard

Ik wil ook in Utrecht gaan studeren.
Hoe je het beste aan een kamer kan komen? Je kan je inschrijven bij studentenwoning verenigingen (ben de naam vergeten). Maar volgends mij kan je het beste viavia een kamer krijgen. Dat je aan vrienden/familie/kennissen laat weten dat je een kamer nodig hebt, misschien dat er dan iemand wat weet. zo doe ik t in elk geval en t werkt, heb al n kamer aangeboden gekregen

een studentenvereniging lijkt me ook onwijs gaaf. ik weet dat er een heel aantal zijn in utrecht, maar meer weet ik er ook niet van. In de introductieweek wordt je voorgesteld aan alle studentenverenigingen, dus dan kan je goed kiezen

rondkomen. van je beurs, een baantje zoeken en je ouders zijn ook onmisbaar denk ik. Tenminste dathoor ik van vriendinnen van mij die al studeren.

De stad is erg leuk. heel erg gezellig, maar wel n echte stad. Veel studenten ook.

wow dit was een heel verhaal, hoop dat je er doorheen komt

succes met alles
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 19:27   #5
Femz
Guest

Thumbs up

Heb me idd al ingeschreven bij de SSH, maar zoals je al zei kun je er idd beter komen via connecties...

Helaas heb ik er niet echt bekenden of familie zitten, dat zou wel het makkelijkst zijn ja...

Maar het is igg wel de moeite waard om er moeite voor te doen

Wanneer ga je er eigenlijk naartoe?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 20:40   #6
Missie
Guest

Standaard

ik ga volgend jaar beginnen met mijn studie, er vanuitgaand dat ik slaag natuurlijk

jij gaat ook volgend jaar? welke studie ga je dan volgen?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2004, 11:59   #7
Femz
Guest

Standaard

ik heb nu nog een jaartje te gaan en dan mn examen zien te halen....
Maar ben er nu al wel veel mee bezig omdat ik niet op het laatste moment nog iets wil bedenken, èn het werkt bij mij ook wel motiverend

Ben toe aan iets nieuws

Ik wil graag iets in de richting van taal-cultuur, communicatie, theater, film, tv-wetenschap
Maar heb nog wel tijd om me echt te verdiepen

Je kunt alleen niet vroeg genoeg zijn als je echt iets wilt

En wat voor studie staat er bij jou in de planning?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2004, 17:28   #8
Missie
Guest

Standaard

goed hey, dat je op tijd begint
werkt idd erg motiverend als je weet wat je wil, dat heb ik ook gemerkt. Ik wil al sinds mijn 10e rechter worden, dus ik ga volgend jaar rechten studeren. heb dr wel zin in. ben inmiddels ook wel toe aan wat nieuws

bij jou kan t nog redelijk alle kanten op zeg! met je studie. maarja, je hebt nog tijd genoeg om je er in te verdiepen. In mijn klas ben ik 1 van de weinige die zeker weet wat die volgend jaar gaat doen. van de 35 zijn er misschien 5 die het zeker weten (wat studie betreft dan) haha. het is toch ernstig
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 10:04   #9
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Ik studeer ook in Utrecht, heb er ook een kamer(tje) weten te vinden, zelfs aan de rand van het centrum. Maar het stelt allemaal niet zoveel voor. Verstandig dat je je alvast inschrijft en oriënteert, er heerst namelijk echt een grote kamernood. Naast die officiëele wegen (SSH, SJHU, kamersites, vastgoedbedrijven, etc.) is inderdaad 'via-via' toch vaak de weg die het meest oplevert. Maar dat valt nog niet mee natuurlijk, je moet eerst beginnen.

Studentenverenigingen zijn er inderdaad genoeg, heb de meeste wel gezien tijdens de UIT afgelopen zomer, maar ik werd er niet echt enthousiast van. Ik ben nergens lid, misschien word ik dat ooit nog wel, maar ik heb niet echt een vereniging gevonden die me echt leuk leek en die bij me zou passen.

Als je op kamers gaat heb je natuurlijk al een hogere studiefinanciering, daarnaast zou je ook wat bij de IB-groep bij kunnen lenen. Baantje en ouders helpen ook mee.

Over de stad Utrecht kan ik eigenlijk alleen maar positief zijn..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels