|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Ja?
|
![]()
tot in hoe verre is dat 'gezond'?
want sommige gaan er voor naar het ziekenhuis oid? misschien stomme vraag, maar goed...
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
volgens mij is het niet goed als je best vaak een bloedneus hebt, maar gewoon een keer lijkt me niet echt schadelijk ofzo..
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
als je het te vaak hebt ( meerdere keren op een dag, en dan dag in dag uit) kun je idd naar het ziekenhuis gaan en iets in je neus laten dichtbranden
![]() als je het niet extreem hebt zou ik er gewoon eens met een dokter over praten, verder heb ik ook geen idee ![]() heb pas 2 keer in m'n leven 'n bloedneus gehad ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
ik heb ze redelijk vaak ook als ik verkouden ben geweest en ik word beter als ik dan een bloedneus heb dan weet ik dat ik weer snel beter ben + ik heb zo ook vaak spontaan
|
![]() |
![]() |
#5 |
-
|
![]()
Ik heb het spontaan in de winter
![]() Als ik van koude naar warme ruimtes ga ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
maar ja het ligt gewoon puur aan een mens. mijn broer heeft soms ook heel lang een bloedneus, die wacht gewoon af |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Lid
|
![]()
sjah het hangt er ook maar vanaf wat je een bloedneus noemt denk ik. ik heb wel eens gehad/gezien dat het bloed eruit stroomt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ja?
|
![]()
ik noem het een bloedneus als het bloed er echt uitstroomt bij wijze van spreken
![]() dus niet 1 minuut wat bloedspetters.. ![]() ik had laatst namelijk anderhalf uur (met om de 20 minuten 5 minuten 'rust' ofzo) last van zo een bloedneus dat het er echt gewoon uitstroomde, dus vandaar ![]() normaal heb ik het als ik verkouden ben, en wat saar ook zegt, als ik van koud naar warm ga.. maar dat was het nu niet? naja als het nog is een keer zo is, ga ik het wel gewoon ff navragen of ik er wat aan moet doen. ![]() iig bedankt ![]()
![]() |
#9 |
Lid
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Amanda
|
![]()
Ik heb het alleen als ik een bal op m'n neus krijg
![]() ![]()
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
waar komt dat bloed vandaan eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ik weet trouwens wel dat het door medicijngebruik kan komen (heb ik iig eens bij een kind gezien) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=symptomenchecker&actie=aandoeningen&ve rschijnsel_id=3265&site=gp
link is een test, waar je mee kunt testen, wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van je bloedneuzen. oh, heb je het trouwens aleen zomer's ? dan kan het hooikoorts zijn ![]() edit: stukje extra info --- Een bloedneus kan een gevolg zijn van een infectieziekte zoals verkoudheid, griep, mazelen, maar ook van bloeddrukverhoging. Op de plaats van de meeste bloedingen, vooronder op het neustussenschot, zitten meestal enkele oppervlakkige bloedvaatjes. Meestal is een bloedneus onschuldig en gaat binnen een paar minuten over. Als de bloedneus echter een half uur aanhoudt, ga dan naar een arts. Ook vaak terugkerende neusbloedingen zijn een reden voor doktersbezoek. Als u bloedneuzen heeft en ouder dan 40 bent of u vermoedt dat uw bloeddruk te hoog is, ga ook dan naar uw huisarts. Een neusbloeding bij een kind kan ook worden veroorzaakt door een voorwerp dat het kind in de neus geduwd heeft, bijvoorbeeld een knikker of kraal. Die moet er dan wel snel uitgehaald worden. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Ja?
|
![]() Citaat:
![]() naja, als het nog een keer gebeurd ga ik er ook wel mee naar de dokter.
![]() |
![]() |
#15 | |
Trots van het noorden.
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
een bloedneus komt niet ergens vandaan. een bloedvaatje is gesprongen. als je een bloedneus hebt eerst snuiten, goed en dan dichtknijpen, na tien minuten nog niet goed. dan weer snuiten, want bloed kan zich weer ophopen. ik heb er zelf ook heel erg last van.
![]() |
![]() |