Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 July 2004, 12:35   #1
psychobunny
Guest

Standaard Draadjes

Mijn vriend is genaaid aan zijn vinger eergisteren. Zijn vinger is ook gespalkt enzo. Zaterdag mag hij uit het verband, en een paar dagen later mogen de draadjes er uit. Maar we zetten vrijdag aan op reis, en een dokter of een ziekenhuis ligt nu niet echt dicht in de buurt... Kan het eigenlijk kwaad als de draadjes er wat langer inblijven? Want ik heb al gehoord dat dat erg kan ontsteken?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2004, 12:37   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

draadjes uithalen is niet zo moeilijk hoor. wij doen dat altijd zelf. m'n moeder is wel verpleegster, maar toch. vraag anders eens aan de dokter of je het zelf mag doen. ik zal straks eens vragen aan m'n moeder of het erg is dat draadjes er een tijd langer inblijven. alhoewel zoiets niet zou mogen ontsteken als je dat blijft ontsmetten.
Oud 12 July 2004, 12:39   #3
psychobunny
Guest

Standaard

Kan je dan meteen even vragen aan je moeder of er speciale dingen bestaan om over die vinger te trekken voor als je wilt zwemmen enzo?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2004, 13:06   #4
dupke
Guest

Standaard

Als het goed is kun je de hechtingen er zelf uit halen.. weet niet wat voor soort ze gebruikt hebben.. maar soms lost het vanzelf op in je huid.. en andere moet je er uit halen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2004, 13:09   #5
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dupke
Als het goed is kun je de hechtingen er zelf uit halen.. weet niet wat voor soort ze gebruikt hebben.. maar soms lost het vanzelf op in je huid.. en andere moet je er uit halen
ja inderdaad, bij dieren gebruiken ze vaak zo'n draadjes die vanzelf oplossen. op een hand zullen het wel gewone zijn denk ik. met een pincetje zelf uithalen gaat meestal vlot, maar soms moet je ook eens doortrekken, dus als hij zoals de meeste venten is, weet 'k niet of zelf doen aangeraden is
Oud 12 July 2004, 13:12   #6
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ja inderdaad, bij dieren gebruiken ze vaak zo'n draadjes die vanzelf oplossen. op een hand zullen het wel gewone zijn denk ik. met een pincetje zelf uithalen gaat meestal vlot, maar soms moet je ook eens doortrekken, dus als hij zoals de meeste venten is, weet 'k niet of zelf doen aangeraden is
Hem kennende is ie in staat om zn arm in de gips te steken voor dat kleine sneetje in zn vinger,dus zelf uittrekken is een groot risico
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2004, 15:59   #7
AmbyPur
Lid

Standaard

lol ik ken trouwens van die soort rubberen vingerhoedjes die je over je hele vinger kunt doen (geen condoom ), die worden op mijn werk in de keuken gebruikt voor als iemand een wondje heeft om het af te dekken. misschien kun je die dingen bij de apotheek of drogist krijgen?
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels