|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ik moet vrijdag het zieknhuis binnen voor mijn wijsheidstanden te laten trekken en ik ben zoooooooooo bang...
![]() Ik haat narcose, ben 1x onder volledige narcose geweest, en dan was't al serieuze paniek, ik ben gewoon bang dat ik ering ga blijven ofzo ![]() Verder ben ik nog bang om te kotsen als ik wakker wordt, want ik heb een kots-fobie en hoe stom het ook klinkt, ik ben er echt bang voor... En verder, het zal waarschijnlijk zo pijn doen ![]() Is er iemand die mij wat kan geruststellen? ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
jocking
|
![]()
wordt het niet gewoon plaatselijk verdooft? Dat is niet zo erg namelijk, behalve dat je een middag loopt te kwijlen terwijl je het niet doorhebt
![]() ![]() Maargoed, het daadwerkelijke trekken is even vervelend, maar daarna merk je er snel genoeg niks meer van ![]() wijsheidstanden??? ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
wij noemen die dingen verstandskiezen, wat meer te maken heeft met ver staande kiezen
maar dat terzijde 1 van mijn kiezen is ook weg en de volgende gaat er ergens over een paar maanden uit ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]()
Ik heb ze nog allemaal en net als Bunny trek ik het niet om onder narcose te worden gebracht.. uit angst dat ik niet meer bij kom ofzo.
Ik hoop dat ik ze nog heel lang in me smoeltje mag houden ![]() Wat dat betreft ben ik echt een held op zuk
![]() |
#5 | |
° Blub °
|
![]() Citaat:
Broer moest er 2 laten verwijderen, heeft nog altijd maar één laten wegsnijden en wil niet meer terug omdat het zoveel pijn doet... dus niet echt goede hoop :s Vriendin 2 laten wegsnijden en minder last van had, alleen weigerde ze buiten te komen ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Bleh ik moet ze waarschijnlijk alle 4 in oktober laten trekken, onder plaatselijke verdoving. Heb liever hele zoals jouw, dan hoor je dat gekraak tenminste niet
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
kies altijd voor plaatselijke verdoving, tenzij niet anders kan....dat zou ik toch aanraden...
![]() |
![]() |
#8 | |
° Blub °
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Lid
|
![]()
eh. sterkte?
ik heb ook af en toe flink last van het doorkomen van die kiezen, maar ik ga er dus echt niets van zeggen tegen de tandarts. verder zou ik op het ziekenhuis sowieso zeggen dat je angstig bent voor de narcose, zij weten vast beter hoe ze je gerust kunnen stellen, kdenk dat je niet de eerste bent die het heeft ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Als je ze alle 4 laat trekken is het normaal gezien onder volledige verdoving. Hoewel je wel kan kiezen. Maar ik ga voor de volledige, heb zo al teveel schrik.
@ Stapper: en bij ons noemen ze die wijsheidstanden, gewoon, omdat iedereen ze zo noemt ![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() Maar k heb continue wijsheidstand-ontstekingen, dus ze moeten er echt uit... |
|
![]() |
![]() |
#12 |
veteraan
|
![]()
argh fuck it.. net bij de tandarts geweest..en er was een andere voor dit keer.. ik dacht dat ik nog gaatjes had die gedaan moesten worden, maar nee, kwam dus gewone controle... Ineens moet me verstandskies eruit? waarom zegt me gewone tandarts dan niet al eerder..
en een oud gaatje wat niet goed gedaan was moest opnieuw... blegh...dinsdag moet me verstandskies eruit en worden er gaatjes gedaan geloof ik ![]() kga maar vragen of ze een extra spuit zetten ![]()
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
Ik heb een tijd geleden ook mijn wijsheidstanden laten uitsnijden, en die volledige narcose vond ik wel goed, met plaatselijke verdoving zou ik pas bang zijn
![]() Ik heb bijna geen pijn gehad, alleen toen ik net wakker was, maar dan heb ik direct een pijnstiller gekregen, verder geen last gehad. En dat kotsen, heb ik ook absoluut geen last van gehad. Zal wel meevallen ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
veteraan
|
![]()
mijn tandarts wilde hem vandaag eignelijk direct trekken..
hij zei : "dan gaan we nou je verstandskies even robben" ik echt van wtf ![]() maar dat zou ff een kort klusje zijn, plaatselijke verdoving en trekken die hap... maja :/ DINSDAG dan moet ik ![]()
![]() |
#15 |
Lid
|
![]()
LOL, een tandarts die zegt 'ff verstandskies robben'
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
veteraan
|
![]() Citaat:
ik echt toen ook zo van ![]() maar dit is zo'n inval tandarts ofzo omdat me eigen er ineens tijdelijk niet is ofzo..normaal heb ik een vrouw en dit is weer een man...brrrr
![]() |
![]() |
#17 |
Lid
|
![]()
Ja, ik heb al mn hele leven dezelfde tandarts, is ook vriend vd familie enzo.. Zou echt moeite hebben mocht ik nu opeens moeten overschakelen, dan ga k wel nooit meer drnaartoe
![]() Overigens kies ik eerder voor volledige narcose dan gedeeltelijke, om het toch nog een beetje ontopic te houden |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]()
Bij mij blijven ze er mooi inhangen totdat het pijn gaat doen of totdat ik er last van ga krijgne ofzo hoor.. eerder nie
![]() |
#19 | |
Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
...
|
![]()
Ik weet niet eens of ik ze al heb
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
...
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]()
Ik weet niet of ik wel verstandkiezen heb
![]() Ik heb ene hele rij tanden maar of die achterste nou verstnadkiezen zijn.. gene idee ![]()
![]() |
#25 |
Lid
|
![]()
vraag ik me ook af. ik voel op mn bovenkaak achter de achterste kiezen wel een bobbel, zijn dat dan die krengen die nog moeten doorkomen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ik kan met mijn vinger niets eens meer achter mijn wijsheidstanden, die zitten allemaal te dicht op elkaar. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
veteraan
|
![]()
moet je ze tellen
de achterste,. als dat je 5e kies is ofzo is het je verstandskies
![]() |
#28 |
|
![]()
Dan heb ik ze boven waarschijnlijk wel al maar onder tel ik er maar 4 ofzo
![]() |
#29 |
veteraan
|
![]()
over een half uur mis ik er eentje
![]()
![]() |
#30 |
veteraan
|
![]()
binnen het kwartier terug..het trekken zelf duurde gewoon een 20 seconden
en de wortel was krom ![]()
![]() |
#31 |
Guest
|
![]()
geen pijn?
ik heb geen idee wat er met mijn verstandskiezen gaat gebeuren. Ik heb er zes in plaats van vier.. dus ze zullen wel aardig klem zitten daaro.. ik merk het vanzelf wel ![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
veteraan
|
![]()
ik heb nog geen pijn nu, maar de verdoving moet toch onderhand wel eens uitgewerkt zijn...
trekken deed ook geen pijn, wel vaag eerst gaat ie met een gereedschapje je tandvlees omwijd duwen, en dan pakt ie de tang en wat gewrik, en PLOP daar is die dan... ![]() ![]()
![]() |
#33 | |
Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
veteraan
|
![]()
ik heb nog steeds geen pijn?
![]()
![]() |
#35 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 |
Guest
|
![]()
Ik heb de mijne dus een week-en-half operatief laten verwijderen. K ben gewoon verdoofd geweest met een spuitje, twee uur later terug wakker. K was wel erg misselijk toen ik moest rechtstaan, maar k had geen pijn. De dag erna wel veel pijn gehad toen verdoving was uitgewerkt en zwaar suf, maar na 3 dagen was'k genezen enzo, en daarnet is er een draadje uitgevallen
![]() |
![]() |